På opfordring - Busters Løbegård

Jeg er blevet opfordret til at vise billeder af Busters løbegård, så her er lidt fra vi lavede den.

På de første billeder kan man se processen da v i lave kattegården. Så er der et par billeder af forbedringer af kattegården, nemlig hylden og kradsevæggen.
De sidste billeder er Buster der klatrer på et net jeg har til at sætte i en en havedør, hvis jeg vil have mere luft ind.

Alle mine havedøre er med skydedøre, hvilket går det nemmere at lave en kattegård, synes jeg.

Målene er: (i ca.mål)
160 cm i højden
220 cm i bredden
500 cm i dybden

Mellem de lodrette bjælker er der ca. 90 cm, hvilket passer med bredden på det trådnet der er brugt.

Jeg vil dog klart anbefale at man bruger nogen stærkere hegn, for det er altså lykkedes for Buster at lave et hul, som nu er lappet.

Forresten, en sidste ting. På den overligger der er nærmest havedøren er der sat et stykke plexiglas ud over kanten i hele dørens bredde. Buster fandt nemlig på at svinge sig rundt om kanten, og på springtur.

Sikke et skønt sted til Buster - han ligner bestemt også en der nyder det :høhø:

Flot løbegård, han har fået.
Jeg synes,altid, det er så spændende at se, hvordan andre har gjort. Der skal gode bisser til at bide kyllingenet itu, men du har sikkert ret i, at man bør vælge en kraftigere kvalitet.
Er der nogen ekstra sikring nedad? Har han prøvet at grave sig ud? :slight_smile:

Tak for rosen

Busser har haft løbegården siden sommeren 2007 og elsker den.

Han har ikke prøvet at grave sig ud, til trods for at der intet er gravet ned i jorden. Løbegården står faktisk ove på jorden, og har men kræfter nok, eller er menge nok, kan man egentlig løfte den som den står der.

Sikke en dejlig løbegård du har lavet til Buster :slight_smile: 1000 tak fordi du lagde billeder ind af den:D

Da jeg selv skulle bygge løbegård sidste år, fik jeg min inspiration fra at kigge på hjemmesider med billeder og beskrivelser af, hvordan andre havde gjort. Jeg har nu samlet mine links på Links til Andre Katteindhegninger - og Busters er naturligvis også kommet med. :slight_smile:

Der er stadig plads til flere links, så hvis I kender til sider, som jeg har overset, så send mig lige en PB. Jo flere forskellige man har set, des bedre inspiration til ens egen. TIA.

Dette kunne klart være en løsning til min lille gårdhave :slight_smile: