Hej allesammen.
Jeg vil præsentere mig :håndtryk: ordenligt, da jeg allerede har fået gode råd og kærlig vejledning her på sitet.
Vi er et par i start-midt 30’erne, som bor i Berlin. Jeg hedder Eva og manden hedder Christian.
I oktober overtog vi skønne Minette på 9år. Hun er en berejst dame og taler/forstår mange sprog (fransk, tysk og nu dansk).
Hendes historie synes jeg er så sød, så den får I lige.
År 2000 fandt en fransk pige ved navn Maude, en lille missepige i en papkasse, udenfor et supermarked i Paris. Hun tog hende til sig, kærlighed opstod:hjerte: og missepigen blev døbt Minette (som betyder lille-misse-pige eller lign på fransk). Maude var under uddannelse og flyttede til Berlin hvor hun efter nogle år mødte kærligheden, denne gang i form af en mand. Desværre var manden katte-allergiker og et valg måtte træffes …
Minette flyttede over til en sød kvinde, der hedder Joy… Her var også godt at være. Efter nogle år besluttede Joy sig for at forlade Berlin og skrev en mail rundt til venner og bekendte, om at Minette ledte efter et nyt hjem… Mailen tikkede ind hos mig .
I noget tid har vi snakket om at få en kat, en voksen kat, måske fra et katte hjem eller lign. Så da jeg læste den mail, ringede jeg med det samme til Joy (som var min yoga instruktør).
Så nu bor Minette hos os og er faldet rigtig fint til. Lidt opstarts problemer, med ny kost har der været, men ikke noget kattegale ikke kunne råde om:D
Jeg har følt mig så velkommen og jeg var meget overvældet, ja helt rørt den første gang jeg skrev her og spurgte om råd. Det er en fantastisk side:tak:
Mange kærlige hilsner
Eva, Chr., og Minette