Idag kom så pakken fra ZooPlus (Budet kom selvfølgelig lige da jeg var på vej i bad, så var klædt i Eva kostume:argh:)
Ved ikke hvad der sker for ZooPlus, men der var også en kat i min kasse:fløjte::fløjte:
På det sidste billede kan I se den fodertønde jeg bestilte. Den skulle kunne indeholde 10 kilo foder.
Sækken med 10 kilo foder står bagved til sammenligning… Jeg får aldrig 10 kilo foder i den fodertønde…
Jeg skal vist snart have lagt en ny bestilling ind ved zooplus, når de sender sådan nogle dejligheder med
-høhø
Angående foder"tønden", så KAN der faktisk godt være 10 kg tørfoder i den. Når man fylder den op, skal man bare lige ryste den et par gange undervejs, så tønden folder sig helt ud. Så passer den nøjagtigt til 10 kg foder
[quote=Churchtown;212579]Jeg skal vist snart have lagt en ny bestilling ind ved zooplus, når de sender sådan nogle dejligheder med
-høhø
Angående foder"tønden", så KAN der faktisk godt være 10 kg tørfoder i den. Når man fylder den op, skal man bare lige ryste den et par gange undervejs, så tønden folder sig helt ud. Så passer den nøjagtigt til 10 kg foder :)[/quote]
Jeg vil helst ikke hælde foderet derover, men havde regnet med at jeg kunne komme sækken med foder deri.
Ser du - jeg har kun Buster, så det tager nogle måneder inden han har spist sg igennem 10 kg foder, og jeg vil ikke risikerer at det bliver dårligt, ved at jeg hælder det om…
Og så lige et spørgsmål: Er den så lufttæt som de lover?
Men der er forskel på, hvor meget 10kg foder fylder. Foder af små kroketter fylder mindre end foder af store kroketter, da der her er mere luft imellem de enkelte kroketter.
Jeg kender intet til den slags fodertønder, da vi selv bruger plasttønder fra hhv RC og Iams eller Eukanuba (før de blev ét). Den pink af slagsen.
[quote=louiseogbuster;212582]Jeg vil helst ikke hælde foderet derover, men havde regnet med at jeg kunne komme sækken med foder deri.
Ser du - jeg har kun Buster, så det tager nogle måneder inden han har spist sg igennem 10 kg foder, og jeg vil ikke risikerer at det bliver dårligt, ved at jeg hælder det om…
Og så lige et spørgsmål: Er den så lufttæt som de lover?[/quote]
Den er ikke 100% lufttæt. Hvis der er luft indeni “tønden” når man har lynet den - så kan man altså presse luften ud gennem den lukkede lynlås.
Det er også en af grundene til, at jeg selv er gået over til en anden foderbeholder.
Jeg bruger selv plastspande (beregnet til fødevarer) hvor der kan være ca. 5 kg tørfoder i.
De svarer faktisk til dem som Olivers sælger: http://www.olivers.dk/Images/EItemDescriptionPictures/idp15.gif
De fås dog også hos mange foder/landbrugsforhandlere - især hvor de sælger hesteartikler, da mange hestefolk bruger denne slags spande til blanding af diverse klidblandinger, tilskudsfoder etc. Der hvor jeg købte dem gav jeg 35 kr stykket.
De er så til gengæld helt lufttætte. Og jeg har så en mindre (mere dekorativ) beholder i køkkenet, som jeg løbende fylder mindre portioner tørfoder over i, så jeg slipper for hele tiden at åbne for spandene - og derved undgår at ilte foderet overdrevent.
Heh… jeg har lagt en bestilling på Zooplus.co.uk her forleden… på noget kattegrus og noget foder. Noget af foderet kan KUN fås i den engelskeZooplus.co.uk.
Og hvad ser jeg så, når jeg tjekker mit GLS-nr.? Pakken kommer fra Tyskland. De er altså sære! Men dejligt billige og altid uden bøvl!
[quote=pivnu;212610]Heh… jeg har lagt en bestilling på Zooplus.co.uk her forleden… på noget kattegrus og noget foder. Noget af foderet kan KUN fås i den engelskeZooplus.co.uk.
Og hvad ser jeg så, når jeg tjekker mit GLS-nr.? Pakken kommer fra Tyskland. De er altså sære! Men dejligt billige og altid uden bøvl! ;)[/quote]
Ja, min pakke er også bestilt via den engelske ZooPlus, men er afsendt fra Tyskland…
Men hva, bare varerne er i orden, er det jo ligemeget hvor de sender dem fra…
[quote=pivnu;212629]Det spøjse er jo bare, at den ene vare ikke er på den tyske Zooplus.de
Min Amira synes i øvrigt også, at kassen er det daaarjligste af det hele![/quote]
Det er skønt at kisserne da synes der er noget godt ved sådan en pakke…
Især nu hvor en dum slave ikkebare åbner sækken med foder og lader missen gå amok:ups:
jeg kender ikke til den foderspand du har købt, jeg har en der kan indeholde 15 kg fra olivers . og jeg kan love dig for at den er luftæt, låget det sidder så godt fast at jeg kæmper min kamp hver gang jeg skal åbne den:besvimer: