For en uge eller 2 siden lavde jeg et indlæg om min kat der ikke ville spise, vi mistænkte at det kunne være noget psykisk eller det kunne være pga. dårlige nyrer (nyretallene var i den høje ende, men indenfor normalområdet).
Nu er han så undersøgt i alle ender og kanter, nyretallene er uændrede og ikke altså ikke alarmerende. Til gengæld har han problemer med bugspytkirtlen:( Pancreatitis - bugspytkirtelbetændelse.
Nu havde jeg så imellemtiden endelig fået ham til at spise!! Droppede alt om nyrediæter etc. og fik ham til at spise c/d tørkost. Men det må han så helst ikke få nu:S Dyrlægen siger at han helst skal over på skånekost, f.eks. i/d (men selvfølgelig er det allervigtigste at han spiser!!).
Jeg kender ikke til sygdommen, så hvis nogle af jer har personlige erfaringer, gode råd etc. vil jeg meget gerne høre om det.
Hvilket skånekostfoder har i erfaring for at de helst vil spise? Han er mest til tørfoder.
Min kat har også bugspytkirtel betændelse. Få ham til at spise hill’s i/d tør og evt våd foder. Det har stabiliseret min kat i en sådan grad at han fungere normalt.
Du skal være velkomme til at skrive til mig på pb hvis du har brug for en hjælp. Har lige været igennem det og ved hvor hårdt det er
[QUOTE=Theresa;591592]Min kat har også bugspytkirtel betændelse. Få ham til at spise hill’s i/d tør og evt våd foder. Det har stabiliseret min kat i en sådan grad at han fungere normalt.
Du skal være velkomme til at skrive til mig på pb hvis du har brug for en hjælp. Har lige været igennem det og ved hvor hårdt det er :([/QUOTE]
Skønt at du vil dele din erffaring
Hvis det er lige så slem som ved mennesker så er det sku ikke sjov.
og angsten for at det skulle blive kronisk eller komme igen.
Ja præcis!!! Hver gang Cesar hoster eller bare grynter er jeg mega nervøs for om idag er dagen, hvor det springer op igen og han skal have piller dagligt :S
Hej Theresa. Jeg sidder her 2 år efter du har skrevet, med en elsket kat der lige har fået diagnosen bugspytkirtelbetændelse. Min mand og jeg kan bare ikke rigtig finde oplysninger på sygdommen, og er temmelig fortvivlet Kan vi ulejlige dig med at plukke dig for erfaring med din egen kat?
Rebecca, prøv at se denne tråd som er nyere og hvor der er en masse værdifuld information
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=40527&highlight=pancreatitis
Og/eller søg pancreatitis her i forum, der er et par andre tråde
Held og lykke med det