Hej.
Er der ikke nogen derude, der kan hjælpe med hvilket pantone nummer hvid har? Bare ganske almindelig ren hvid, så jeg ikke roder mig ud i noget smuds med en tysk trykker
VH
Susanne
#ffffff
Nå det var ikke det du ville vide, så vidt jeg kan læse mig til så hedder den hvide bare Pantone hvid…
Jeg mindes ikke, at hvid har et pantonenr - i hvert fald har jeg ikke brugt det i de 25 år jeg har været i branchen
Altså manden skriver: “Und in welcher Farbe (Pantone oder HKS) möchten Sie ihr Motiv gedruckt haben?” hvis nu han havde skrevet RGB, så havde jeg været med - eller måske HEX - men jeg synes ikke jeg er heeeelt med her. Noget bud på hvad han mener med HKS…? Eller mon jeg bare skal fastholde WEISS
VH
Susanne
Giv ham HEX koden for hvid
Kan HKS ikke være en tysk forkortelse for f.eks. HEX?
[QUOTE=Susanne W;785494]Altså manden skriver: “Und in welcher Farbe (Pantone oder HKS) möchten Sie ihr Motiv gedruckt haben?” hvis nu han havde skrevet RGB, så havde jeg været med - eller måske HEX - men jeg synes ikke jeg er heeeelt med her. Noget bud på hvad han mener med HKS…? Eller mon jeg bare skal fastholde WEISS
VH
Susanne[/QUOTE]
Har du ikke leveret det i de farver det skal trykkes?
Man kan ikke trykke RGB - det er skærmfarver
CMYK og Pantone er trykfarver. Dog kan serigrafitryk bruge andre farvebetegnelser.
Men det letteste er altid at levere det som det skal trykkes
Nej, jeg har desværre kun logoet i blåt, og det skal trykkes i hvidt - og så skal der noget tekst på ved siden af i hvidt. Nå, men måske skal jeg bare skære ud i pap at hvid er den rette farve, så må han vel kunne finde en spand hvid maling og hælde i maskinen Han har i det mindste lovet at sende mig en prøve til godkendelse inden jeg sætter hele slægtsgården over styr, så helt galt kan det vel aldrig gå :høhø:
VH
Susanne
Sæt en kopi af logoet herind så kan vi i PSP gruppen give vores bud på det i hvidt
Takker - det prøver jeg lige imorgen, har det nemlig kun liggende på min pc derhjemme, og lige nu skal jeg jo forestille at arbejde
VH
Susanne (på en ganske stille fredag aften)
Jeg vil tro du bare kan skrive til ham, at det skal være hvidt.
Hvis det er et vektorlogo, vil jeg ikke anbefale, at nogen henter det ind i PSP (eller andre programmer) for at rode med farven. I så fald vil det blive et billede og dermed er der stor risiko for, at det bliver pixeleret.
Aha! Og takker - det er nemlig lige nøjagtigt lavet som vektorgrafik, så vi hopper bare over besværet - så skriver jeg til manden at det skal være hvidt, så håber vi han forstår meningen
VH
Susanne