Papegøje bid

Idag blev jeg bidt af en papegøje eller her for ca 1½ time siden :frowning:
og min finger bløder stadig og gør ondt.

Burde jeg tage til lægevagten med det?
Har ikke så stor erfaring med fugle?:ups::øhmm:

Jeg så vidt jeg husker fik min sidste stivkrampe her da jeg var 5 . den gælder jo i 20 år? …

håber der er nogen der kan hjælpe:)

Jeg troede at stivkrampen gjaldt i 10 år?

og god bedring… Papegøjebid spøger man ikke med. Min arm hævede og jeg havde et ret stort blåt mærke i et stykke tid.

hmm kun? … Mente bestemt det var 20 … Kan også være det er mig som er fejl informeret :slight_smile:

og nej , det gør nas… troede ellers den var så venlig, den kom hen og ville kæles og lige pludselige HAPS JEG TOG NOGET AF DINN FINGER!

Stivkrampe gælder KUN i 10 år!

jeg vil anbefale dig at du får den fornyet hurtigst muligt! Jeg har selv været inde og fåert den fornyet for et par måneder siden da jeg blev bidt og kradset af en bange kat - så jeg VED det er 10 år!

Et papegøgenæb kan være ekstremt skarpt - de kan jo knække nødder med det, så jeg ville altså smutte en tur forbi skadestuen hvis det virker dybt og få en til at kigge på om du skal limes eller sys - bare for en sikkerhedsskyld og så kan du samtidig få din stivkrampevaccination

altså har skyllet min finger, ud over den kappede over halvdelen af min negle af, så tror jeg faktisk ikke sårene i sig selv er dybe… (tror min elskede negl reddede min finger)…

Men ja, så burde nok lige kigge forbi og få den fornyet…

øv og mig som ahder nåle><

Sikke da en slem poppedreng :tihi:

Ja, stivkrampe gælder 10 år, så du må nok hellere få den fornyet. Synes også du skal tage til din læge eller på skadestuen og få dem til at se på det. Det er ikke til at spøge med, hvis der går infektion i det… Så måske skal du også have lidt antibiotika?

Nej ok ^^
Er glad for mine hurtige reflekser . vil ikek vide hvad der var sket hvis jeg var langsommere:o

Jeg har prøvet at kigge på nettet efter om der er noget man skal være opmærksom på når man bliver bidt af en papegøje, men for det meste kommer der dumme artikler op om folk der er “bidt af fugle” eller papegøjetræning.

Ah ok=)

Han eller hun var lidt af en slemmert :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men det var jo ikke den som var dum nok til at kæle den :smiley:

-LOL “Bidt af en gal papegøje” :klapper:

ja det er totalt åndssvagt. Jeg tror jeg giver op. jeg kunne umiddelbart heller ikke finde noget på engelsk. Men man kan jo så også sige at en fugls næb er ret rent. Det er vel mest som en saks eller knibtang.

så jeg tror den største risiko er hvad der kommer i såret bagefter. Hvis jeg var dig ville jeg tage afsted under alle omstændigheder så jeg kunne få den der stivkrampe vac. med det samme.

Det er ingen grund til at vente til imorgen. Ja du kan også bruge den gyldne middelvej og rineg til vagtlægen for klokken har lige rundet 16 - mener også de giver stivkrampe ind i mellem. og hvis det er så kan h*n altid lige kigge på såret og sige om der skal gøres mere ved det.

så undgår du at spendere flere timer på skadestuen til at starte med i hvert fald.

Ja , det er rigtigt nok, tror jeg ringer dertil i hvertfald og bestiller en tid:)
Gik ellers forbi en læge LIGe da det var sket, men de lukker vel tidligt om fredagen? døren var i hvertfald låst:/

Du skal tage til lægevagten… jeg blev bidt af en ara i januar måned og der gik ikke hul, men alligevel fik jeg besked på at komme med det samme… er noget med at der er bakterier i papegøjers næb som kan være ret alvorlige.

Jeg ville da også lige tage og ringe til lægevagten i hvert fald.
Så kan de da fortælle dig, hvad du bør gøre. :slight_smile:

fik en lille sprøjte , og fik afvide at mit lille sår skulle jeg ikke pive over … Haha, han var nu meget vittig! . ej, han sagde bare at det så meget rent ud, og gav mig en ekstra sprøjte.

Så nu håber jeg det går i orden!:kryds:

Er der ikke noget med at hvis du er under x år gælder stivkrampen kortere tid end de 10 år.

Blev da beordret til at få stivkrampe som 20 årig, men ved ikke om det var fordi det var lettere at holde styr på de runde fødselsdage?

Hmm ved ikke:o