Papillon, hjælp søges!

BILLEDER I BUNDEN!!!

Jeg har en lidt sørgelig historie, som forhåbentligt kan få en lidt lykkelig udgang.

Mine bedsteforældre fik for et lille år siden en omplaceringshund (kom til at skrive kat først, hehe vane!!) fra en familie som ikke kunne have ham mere, da moderen skulle have et til barn og ikke havde mere overskud til ham.
Fulton (hunden) var så ved mine bedsteforældre i et halvt års tid, men det kunne slet ikke gå! Han for op overfor de 3 andre papilloner, og kørte dem alle op hele tiden. De kunne ikke få det til at fungere.

Så valgte min mor at få ham hjem til hende, i håb om at det ville gå bedre, nu der ikke var andre hunde. Men nej, han gøede op hele tiden og snappede efter min mors kat. Hun er dagplejer, og efter lidt tid ved min mor har han nu snappet to af hendes små piger på 2 år. Det går desværre ikke, og hun skal have en lille ny baby i morgen.

Ingen af dem har været særlig gode til at håndtere ham… Bare min mening, men desværre ikke så meget jeg har kunnet gøre andet end at sige hvordan jeg synes de skulle gøre!! hmm…

Men nu er han så afleveret ved mine bedsteforældre IGEN… SUK, stakkels hund! Og han skal finde et nyt hjem, HURTIGT!!! Da alle hundene igen fløj i totterne på hinanden!

Nu kommer bønnen så, er der nogen som kender en familie som kunne tænke sig at ofre lidt arbejde med denne hund, og give Fulton en skønt hjem??

Han er selvfølgelig med stamtavle, passet med vacciner og fin og rask. Dog er hans øjne lidt poppet… eller hvad det hedder. Det betyder ihvertfald at hans øjne løber lidt når han er ude i blæsevejr…

Sådan som jeg ser det så kan han ikke så godt med andre hunde, helt små børn og katte. (måske kan det læres, så meget er jeg ikke inde i hundeadfærd)

Han er meget lydig og gør alt man siger (bortset fra at stoppe med at gø!), han er utrolig legesyg og har derfor brug for meget aktivering! Og han er en værre skøddehund, kan sidde på armen i flere timer og bare hygge. Han putter hovedet sådan ind til en.

Det blev et meget langt indlæg, og tak hvis du nåede til bunds! Men det er bare vigtigt at han kommer til et dejligt hjem, hurtigt!

Ja, og jeg har ingen idé om hvordan man viser en hund frem. Så min søster og jeg prøvede os bare lidt frem… )

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe! Jeg dobbeltposter lige i off topic så der er flere som ser den…

Jeg har tænkt på ham hele dagen, men 7 år er for gammel til, at jeg vil begynde at arbejde med ham og kattedelen.

jeg håber virkelig han får det hjem, som han fortjener - han er mindsandten en smuk og skøn hund på de fotos - og nok også en lidt misforstået hund, som ved den rette ejer kan blive en stor glæde:-)

Helle? Hvor får du 7 år fra? (Sorry, måske er det bare mig der er blind og træt :slight_smile: )

Jeg håber han får et godt hjem, han ser sød ud!:slight_smile:

Hvad er prisen? Jeg vil helt sikkert gå i tænkeboksen… Han ser godt nok dejlig ud…

Der er ingen som sådan pris på ham. Han er en voldsom dyr hund, men der er altså mange faktore som spiller ind her, og jeg er sikker på han ikke er en nem hund at overtage!! Så det kræver en MASSE arbejde med ham, og det må så være den pris man må love bliver betalt for hans bedste!

Alice - I den anden tråd om ham, har jeg skrevet 7 år :slight_smile:

Ja Bamse har skrevet det i den anden tråd.

Ahh tricky stuff :slight_smile:

Pøj pøj med ham! :slight_smile:

Hvor er han fin. -love

Ja, han er nemlig en smuk kat, og også ret sød :slight_smile:

Alice - Jeg tænkte at jeg ville skrive den her, og gjorde det… Men nej, tænkte jeg så!! Det er jo ikke alle som kigger her, så lagde den også i OT :slight_smile:

[quote=Bamse;358646]Ja, han er nemlig en smuk kat, og også ret sød :slight_smile:

Alice - Jeg tænkte at jeg ville skrive den her, og gjorde det… Men nej, tænkte jeg så!! Det er jo ikke alle som kigger her, så lagde den også i OT :)[/quote]

Du er virkelig kattemenneske: h-u-n-d :tihi:

(Sorry :ups: )

[quote=Bamse;358646]Ja, han er nemlig en smuk kat, og også ret sød :slight_smile:

Alice - Jeg tænkte at jeg ville skrive den her, og gjorde det… Men nej, tænkte jeg så!! Det er jo ikke alle som kigger her, så lagde den også i OT :)[/quote]

:tihi:

HAHAHAHA!!! Eeeeej, men det falder mig jo bare slet ikke naturlig med det hunde halløj!!! Jeg kan slet ikke skrive det!

Han har også været en omplaceringskat… Men altså han vejer jo også kun det halve af mine katte, såååå lidt undskyldt er jeg vel :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Snakkede lige med min veninde der selv har en papillon. Hun mener det er vigtigt man stimulere hans hjerne og næse frem for at få ham til at løbe når han skal aktiveres.

Prøv da at kontakte papillon speciel klubberne mon ikke der er en der lige har mistet sin hund eller søger en kammerat til en SØD hund der er psykisk afbalanceret og ikke dominerende :slight_smile:

Tak for rådet, jeg kan sagtens se at det ville være langt bedre. Endnu et tegn på at min familie og jeg selv heller ikke har viden nok om ham og træning af racen!

Ja det ville også væremit forslag til sådan en hund. Hvis de nye ejere ønsker tips så må de gerne sende en mail på [email protected]

Jeg giver gerne et par tips til træning og stimulering af denne race.

mange tak Helle. Det vil jeg klart benyte mig at hvis jeg får ham videre. Nu har min mormor og bedstefar måske et nyt hjem til ham… Men med børn… Og jeg ved bare ikke om jeg synes det er en god idé. Men jeg håber!

hvordan går det med ham i det nye hjem :slight_smile:

Ja, han er så kommet i sit nye hjem… Og de har jo selvfølgelig også hund og det går jo sååå godt… Godt nok er de nød til at lukke den ene hund fra når de er alene ellers kan de slet ikke få det til at fungere!

Hold op jeg synes bare det er for meget. Når man er bevidst om hundens adfærd hvorfor så katten håbe på det bedste, i stedet for at være lidt aktiv i problemløsningen… Ej, det iriterre mig bare så meget. Det er SÅ synd for den lille smukke hund!

Du må naturligvis stadig gerne henvise dem. Hvis de bor langt væk, kender jeg nogle, der kan hjælpe dem tæt på.

Sammenføringen løser sig sjældent selv.