Paraplytræ

Jeg har - hvad der ellers ikke ligner mig - købt en plante uden at tjekke, om den var giftig for katte. Og det er den så selvfølgelig. Det er et paraplytræ, og jeg synes den er så fin, så jeg er ked af at skulle af med den, men jeg vil under ingen omstændigheder have, at Sigga skal blive syg. Så jeg overvejer, om den kan stå et sted hun ikke kan nå. Lige nu står den dog indenfor hendes rækkevidde og jeg har ladet hende snuse til den, og hun virker ikke interesseret i den, selvom hun ofte spiser af nye planter.

Mit spørgsmål er: Har nogen af jer erfaringer med at have paraplytræer? Har jeres katte spist af dem?

Jeg ved godt, at den nok ender med at ryge ud, men jeg måtte lige spørge.

Jeg har haft paraplyplanter i…nok 30 år. De vokser godt og de 3 jeg har nu, står på gulvet i store potter. Planterne når loftet med jævne mellemrum og toppen bliver så klippet af og sat i vand.
Den oprindelige moderplante er købt i Irma - de havde gode planter.
De skyder lystigt og får nye rødder på rekordtid. Jeg har forsynet familie og venner med ½ meter lange skud…men de skal afhentes her, de kan ikke sendes med posten.
Jeg lovede for et par år siden et skud til én herinde - men jeg kan ikke huske hvem det var. :surrender1:
Den skulle sendes, men den kunne kun sendes i en str flyttekasse…:S

Mine katte gennem de 35 år har aldrig interesseret sig for dem!

De spiser kun deres hjemmesåede kattegræs eller stuebambus, der altid er til rådighed.

Jeg må indrømme jeg går ikke så højt op i om blomster er giftige for katte længere.

For nej, de spiser ikke nogen de ikke kan tåle - i hvert fald ikke mine. Måske fordi de altid har græs stående?