Tak for opdateringen.
Så jeg bare for, at der ikke er behov for yderligere
Tak for opdateringen.
Så jeg bare for, at der ikke er behov for yderligere
[QUOTE=Con Meo;562650]vi har dog ikke mulighed for, at have de 100 m2 overdækket - og det er den eneste mulighed for, at den er hundrende procent sikker.
Hilsen Heidi[/QUOTE]
Jamen det vil sådan set være den eneste mulighed at gøre gården totalt sikker mod indtrængning, medmindre du fremover igen vil risikere, at en fremmed kat hopper derind…og der kan jo komme andre katte end lige den omtalte gårdkat.
Hvis nu det f.eks. havde været en hund i løbetid du havde, så havde det udelukkende været dit eget ansvar om en hanhund havde haft mulighed for at parre sig med den.
Der har man pligt til, at holde sin hund i løbetid udenfor hanners rækkevidde og jeg forestiller mig det også vil være sådan med en kat.
Eller med andre ord, hunden skal være sikret sådan at hanhunden direkte skal begå indbrud, altså ødelægge noget for at tiltvinge sig adgang.
Jeg er enig.
Det er derfor at jeg har valgt at nøjes med ca. 80 m2 løbegård i stedet for at indhegne hele haven. Det ville simpelthen gå mig for meget på at skulle være på vagt hele tiden overfor hvad der foregår udenfor. Nu kan jeg i fred og ro lade kattene gå ind og ud af kattelemmen som de vil, uden dårlige nerver. Jeg er personligt ikke så bekymret for drægtigheder - det er jo ikke farligt for katten. Jeg er langt mere nervøs overfor den mulige smitterisiko for FIV og FeLV.
afslutning på husmaer…
Manse har ikke haft held i sprøjen…heldigvis. Hunkatten er nu på 1 uge i løbetid, så det er jo så skønt så skønt…hun har trukket 1 hun mere i løbetid, som også var i løbetid da Manse var her…og hun er heller ikke drægtig, så jeg er glad for, at jeg ikke proppede ppíller i hende, for at stoppe en evt. korrekt parring…
tak til jer alle fordi I gad dele jeres synspunkter og viden
Hilsen Heidi
Ps…er lidt glad nu for, at tålmodighed lønner sig indimellem
Dejligt at han ikke har haft held i sprøjten
Jeg har haft en hunkat, der fik en abortsprøjte, men det skulle gøres, når der var gået 10 dage efter parring og gives igen 3 dage efter. Men det praktiseres nok ikke herhjemme.
Ih sikke en dejlig nyhed! Synes måske endda at et tillykke er på sin plads
Ja et forsigtigt tillykke må man vist godt komme med hér…
Super dejligt at der kun var tale om en storm i et glas vand, og dejligt du lige gad opdaterer…
Så er der kattenyt…tro det eller lad være…nu har vi en sort/hvid MCO lign blanding gående ude ved løbegården. Kom i går aftes, og jeg formoder da det er en dreng…men vi kan ikke komme til ham endnu desværre. Har ringet rundt for at høre hvem som savner den ekstrem smukke kat, men uden held…
gad vide om vores hus er forhekset siden alle katte kommer rendende til os pludselig…2 kat på 4 måneder…og der har været 7 forskellige på 10½ år i alt…mærkeligt
NÅ men pigerne må ikke komme i løbegården indtil jeg har fundet ud af om han er kastrat eller en pige… ;O) men formoder helt klart det er en fertil hankat
Heidi, som er ved at gå op i limningen af løstgående katte
Faldt lige over denne Gamle efterlysning, der er taget op igen
Det er vel ikke den?
[QUOTE=danpia;582909]Faldt lige over denne Gamle efterlysning, der er taget op igen
Det er vel ikke den?[/QUOTE]
jeg må indrømme, at det sagtens kunne være den - vi har dog ikke set den siden den aften, så vi formoder den er kommet hjem til ejeren. Men ingen i området kender til en kat med de data ud fra min beskrivelse.
Kommer den igen, så gør vi da et aktivt forsøg på indfangning, for at se om den er mærket.
Tak for info Pia
Heidi
Den var her igen i går - desværre nu lidt forhulet at se på, så den har formodentlig ikke være hjemløs længe… umiddelbart kan jeg se nu, at det ikke er samme kat. Den vi har her, er mere “perser” i ansigtet. Desværre er den så sky, at vi ikke fik fat i den i går
Heidi
Hej Heidi.
Kan det være jeres piger der tiltrækker de fertile hanner når de er i løbetid ?
Men håber da for en gangs skyld at katten er kastreret.
Jeg synes det er underligt at folk ikke kastrere deres katte hvis de ikke skal indgå i avl, og specielt hvis de skal være ude katte.