Hun gik ud af løb efter vi var kommet, sikkert på grund af køreture og de nye omgivelser.
Men hun plejer someregel at gå i løb igen, så snart hun er faldet lidt til ro.
Desvære er det vist ikke tilfældet denne her gang.
Hun har været der i knap 5 dage, er faldet fint til ro og enes pænt med hankatten. men der er stadig ikke sket noget ud fra hvad de har set eller hørt, og de er itvivl om hun er gået i løb.
Jeg kan så ikke helt finde ud af om jeg skal køre ned at hente hende, eller lade hende blive noget længere.
Hvad er jeres erfaringer, tror i hun vil gå i løb hvis hun ikke er det endnu?
Jeg har haft samme hunkat boende i ca. 3 uger, hun var ikke i løb, da hun ankom, men kom det, da min hankat gjorde kraftigt kur til hende
Jeg har selv haft problemer med en af mine hunkatte, som var i løb, da hun blev afleveret, men gik ud - blev hos hannen i næsten en måned, men ikke noget nyt løb :S
Jeg syntes selv, at den øverste model, hvor hunkatten ikke var i løb, men blev opvartet af min han, så hun gik i løb, var en god løsning -thumbs
Min han fik besøg af en pige som var i løb. Hun droslede ned (som de jo plejer) og vi så tiden an. Jeg hverken hørte el. så noget til nogen parring og når jeg besøgte dem på deres rum, havde hun gemt sig de mærkeligste steder - som om hun var bange for min lækre store mis.
Efter 1½ døgn blev vi enige om, at hun skulle rejse hjem igen, da det så håbløst ud, og det var synd for hende, hvis hun virkelig var så angst for ham.
RESULTAT: efter 9 uger kom der 6 lækre killinger. . . .
Moralen !! . . . der sker meget når vi vender ryggen til . . . . [bigloony]
Jeg ville tage hende hjem, og så køre med hende igen, hvis hun går i løb. . . ellers vil jeg sætte mig ned og vente på de evt. killinger -thumbs
Har en historie mere . . . . .sidste år gik min pige endelig i løb, vi drønede afsted med hende og hentede hende igen efter 4 døgn - fordi der var ikke sket noget og hun lå bare oppe på skabet.
Resultat . . . . 9 uger efter kom et skønt kuld på 7 killinger, deraf har jeg selv beholdt Tana (som kan ses på min HP). . .
Fat mod - tag hende hjem og se tiden an. . . -jegkrydser
Vi troede også Min Kista var gået ud af løb da hun kom til hankat, og hun kom ikke i løb igen. Jeg hendtede hende efter 3 uger, og hun er blevet parret i starten af hun er kommet derned, så derfor kom hun ikke i løb.
Men jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk og nervøs.
Da hun jo har 3 tidligere mislykkedes forsøg, godt nok hos en anden hankat.
Den sidste parring forgik her og ud fra hvad jeg kunne bedømme, var grunden til at det ikke lykkedes at hankatten simpelhen havde for stor respekt for hende og hoppede af hver gang hun kom med en lille lyd.
Men den hankat hun er hos nu, lader sig ikke skræmme. -muhaha
Så jeg håber virklig på at de lykkedes, denne her gang. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser
Hejsa til dig…
JEg ville også lige se tiden an til weekenden hvor du alligevel skal hente hende…og som de andre siger…kan der ske meget bag vores ryg…pt. venter jeg killinger på en hunmis med termin ultimo næste uge - hvor jeg ALDRIG så en gennemført parring eller hørte et eneste hyl - de var sammen i 2,5 dag…da jeg tog hende fra hannen…
Og her buler en af mine hunmisser ud så, jeg nærmest kan se forskel dag fra dag. Hendes babser var røde allerede da hun var 16-17 dage henne og NU hvor hun (antages at være) præcis en måned henne har hun allerede en lille rund mavse.
Hun tabte også sin løbetid da hun blev præsenteret for hanmis og INTET sås eller hørtes. Jeg hentede hende dog hjem på 6. dagen efter devisen andre ikke skal have ansvaret for min kat, med mindre der er en grund. Normalt foregår parringerne HER, men da der går en hittemis der hvor parringerne normalt foregår, var jeg nødt til at omgå den regl.
Nu håber jeg så bare hun ikke får lige så mange killinger som hun selv er ud af, nemlig 9.
4 killinger i et kuld er efter min mening -thumbs på alle måder.
Men vi kan jo som med så meget andet ønske …og så bestemmer dyrene selv i den sidste ende [bigloony]
Brita
Tag hende hjem og er hun ikke blevet drægtig, så forsøg at få lov til at låne den erfarne hankat hjem. Jeg havde to gange besøg af en hunkat fra Sverige og hver gang gik hun ud af løb, så blev hankatten gjort klar til indførsel i Sverige og blev hentet, han var væk 2 døgn og 9 uger senere kom der 4 skønne killinger. En opdrætterkollega havde en hunkat boende hos en hankat i Sverige 3 måneder uden resultat, da hunkatten kom hjem gik den i løb og blev parret i eget hjem og vupti 5 skønne killinger