Parring ml blodtype Bb hunkat og blodtype Ab hankat - erfaringer?

Sidder der nogen der har fået målt deres blodtype B hunkats titer tal for mængden af antistoffer mod blodtype A? Kan læse mig til, at hvis titer er under 32 så skulle killinger efter blodtype Bb mor og blodtype Ab far kunne die fra fødslen uden problemer med risiko for Neonatal Isoerythrolyse. Jeg søger:

  1. Navne på dyrlæger i StorKbh der udfører testen og ca pris?
  2. Er der et laboratorium man selv kan sende testen ind til, hvis man kender en ikke praktiserende dyrlæge, der er sød og tager blodprøven for een?
  3. Kan man købe testkits så man ville kunne teste killingerne ved fødslen fx blodet fra navlestreng eller lignende og dermed sortere og lade blodtype Bb killinger die og så flaske eventuelle blodtype Ab killinger de første 12 timer?
  • Og lige for en god ordens skyld. Der er vægtige grunde til at gennemføre en Bb/Ab parring, noget vi ellers har undgået gennem alle år, men netop i dette tilfælde vil det være den optimale løsning.

På forhånd tak for hjælpen! :slight_smile:

Kan svare på 3), for det kender jeg flere opdrættere der har, så ja det kan man godt :slight_smile:

Ja jeg har fået det gjort. Mener jeg bad min dyrlæge sende det til et lab. i Finland.

Tror du kan google det og finde svar der.

(og sådan lige OT, så er det vel ikke en sygdom? Det mener jeg i hvert fald ikke at genetisk uforligelighed er at klassificere som)

Niini Lab.
VH
Susanne