Pas og fornyelse

Er der nogle kloge hoveder herinde der lige ved, havd man gør, når ens pas er udløbet og iøvrigt bortkommet, sammen med dåbsattest, under en flytning???

Kan man så ikke få pas eller er der andre muligheder??

[quote=Mig og Mille T;342861]Er der nogle kloge hoveder herinde der lige ved, havd man gør, når ens pas er udløbet og iøvrigt bortkommet, sammen med dåbsattest, under en flytning???

Kan man så ikke få pas eller er der andre muligheder??[/quote]

Sagtens. Har ikke helt styr på arbejdsgangen, men den involverer i hvert fald at du skal have rekvireret en ny dåbsattest :ok:

Prøv at ringe til din lokale Borgerservice, de må kunne guide dig i den rigtige retning.

dåbsattesten skal man rekvirrere i det sogn man bor, dvs man skal henvende sig hos den lokale sognegård.
passet får man hos borgerservice, men helt hvordan fremgangsmåden er når det drejer sig om et bortløbet pas ved jeg ikke, men de ka helt sikkert guide dig hos borgerservice

Problemet er a jeg netop har talt med en sur dame i borgerservice, som mente at det var mit problem, korrekt nok, men så kunne hun vel have oplyst mig om hvordan jeg skulle gribe sagen an, derfra.
Det valgte hun så sjovt nok IKKE at gøre.

Du skal hente en ny dåbsattest hos kordegnen, det er gratis og tager et par minutter :slight_smile:

Du kan finde mere information her

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/

Det var da i øvrigt ikke en særlig imødekommende dame, du der fortæller
om - hvad mon “borgerservice” egentlig dækker over :høhø:

Hilsen en, der har arbejdet på paskontor, mens det var i politiets regi.

Hmm, jeg kan da ikke huske at jeg brugte min dåbsattest til noget da jeg fik nyt pas her i efteråret?? (måske er jeg bare glemsom? :ups:)
Jeg blev tilgengæld spurgt om hvorfor jeg ikke havde mit gamle pas med - øøøh?? :confused: sad jeg. Det var jo en del år siden af mit gamle pas udløb, så det var da for længst blevet væk -engel

Det at få en ny dåbsattest er så let som at klø sig et vist sted hvis man er jyde. Er man derimod sjællænder så kræver det en skriftlig ansøgning opdagede jeg da jeg skulle rekvirere ny til os begge to.

Bortkommen pas bør anmeldes i samme øjeblik man opdager at det er væk pga det identitetsmisbrug der er i samfundet idag. Det gør sig gældende uanset om man har smidt det væk ved uheld eller om det er bortkommen på anden måde.

Husk at det kan tage tid at få nyt pas, specielt i ferietiderne :slight_smile:

[quote=birtheras;343032]Det at få en ny dåbsattest er så let som at klø sig et vist sted hvis man er jyde. Er man derimod sjællænder så kræver det en skriftlig ansøgning opdagede jeg da jeg skulle rekvirere ny til os begge to.

[/quote]

Nej, det gør det altså ikke, i hvert fald ikke alle steder så. Her har det krævet en tlf opringning, og så har den kunne afhentes i kirken efterfølgende.

Det har været samme procedure for flere jeg kender :slight_smile:

[quote=DK Thomani;343046]Nej, det gør det altså ikke, i hvert fald ikke alle steder så. Her har det krævet en tlf opringning, og så har den kunne afhentes i kirken efterfølgende.

Det har været samme procedure for flere jeg kender :)[/quote]

Det var så det jeg oplevede da jeg ansøgte om ny dåbsattest til min mand som er sjællænder :høhø:

[quote=Charlotte Oeh.;342933]

Det var da i øvrigt ikke en særlig imødekommende dame, du der fortæller
om - hvad mon “borgerservice” egentlig dækker over :høhø:[/quote]

Det er nok ligesom med “velfærds”-reform og lignende - men nu begynder det at lugte af politik… :ups: