[LEFT]Her for lidt siden fik jeg reddet en meget pinlig berørt Ronja fra en gardin snor. Hun havde på magisk vis fået gardin snoret filtret ind i halen hoppet ned på gulvet så gardin gik op og lå så der og var usynlig. Indtil jeg pludselig opdagede hun da havde været mistænkelig stille noget tid. SÅ startede den store klynke alarm:ked: fra hende af. Holdte hende mens Ivan fik filtret halen fri igen så både hale og gardin snor overlevede det møde.
Så hvis i har patienner eller andre gardiner med snor hængende ned så de rammer vindues karm så husk at få dem bundet op så katten ikke kan få dem i halen. Det er et total sort uheld men kan lige så godt nævne det så andre måske kan undgå samme uheld
Ronja er ret pinligt berørt og ligger og slikker sår neden under nu håber snart hun er i godt humør igen
[/LEFT]
Nårh, den stakkels Ronja, men godt at du var hjemme og at der ikke skete noget alvorligt, andet end en smule såret stolthed
Jeg har klippet mine persiennesnore korte, så kattene ikke kan filtre sig ind i dem, og når nogle af persiennerne er trukket en bid op, så er snoren bundet sammen så de heller ikke kan komme ind i dem.
… og godt det kun var halen der var filtret ind i snoren.
Alle vores persienne-snore er korte, enten medfødt eller klippet; når persiennerne er oppe er snoren lagt sammen og ind i mellem et par af lamellerne.
Har hørt om katte der er kommet frygteligt til skade med snore
Gardinsnore er farlige for ALLE katte, hvad enten de er lang- eller korthårede. Jeg har reddet en af Isis’ killinger fra at blive hængt i sådan noget djævelskab. Hvorfor laver de ikke rullegardiner mere, man bare skal hive i, lige som i gamle dage
Ronja er heldigvis i godt humør nu efter at have ligget i baggangen og mukke nogle timer. Godt jeg fik skrevet indlægget nu det ikke bare var hende der var brand uheldig men det sker i ny og næ.
Jamen der er findes da liftgardiner uden synlig snor, sådanne gardiner har vi sat op i vores stue. De er beregnet til at man blot tager fat i gardinet og hiver ned eller skubber det op på plads igen