Vi skal 6 måneder til USA med mit arbejde, så nu står vi med et kæmpe problem. Vi mangler et sted for vores kat at bo.
Katten er en decideret udekat. Den elsker at være inde, men den kan ikke leve uden at få lov til at komme ud at jage hver dag - så en kattepension er næppe en mulighed for os.
Er vi mon så heldige, at der er nogen herinde, som vil hjælpe os med at tage sig af vores søde 4 årige hunkat?
Hun er 100% renlig - bruger ligenu haven som toilet, men hun har været vant til at bruge kattebakke før helt uden problemer.
Vi er lidt desperate, så andre forslag til, hvordan vi får passet katten i 6 måneder modtages også gerne!
Jeg vil nu alligevel anbefale en pension, da de fleste herinde har kat/te i forvejen.
Mht at komme ud - hun skal holdes inde den første måned for at føle sig hjemme det nye sted… derefter skal hun lære de nye omgivelser og evt nye katte at kende… det tager altsammen tid…
Hvorfor ikke tage hende med til USA:? Så længe hun har et gyldigt EU Kæledyrspas, kan hun rejse med jer i kabinen uden problemer. Derovre er det bedst, hvis hun er indekat, men katten vil have det bedst sammen jer
[QUOTE=dkkorat;1228939]
Hvorfor ikke tage hende med til USA:? Så længe hun har et gyldigt EU Kæledyrspas, kan hun rejse med jer i kabinen uden problemer. Derovre er det bedst, hvis hun er indekat, men katten vil have det bedst sammen jer :)[/QUOTE]
Det havde vi også overvejet, men vi kan ikke have kat der, hvor vi skal bo (og vi kan ikke selv vælge hvor vi bor, det har mit arbejde valgt for os)
Pension er bestemt vores backup plan, men jeg tror hellere at katten vil have 1 måned inde og så 5 måneder ude end 6 måneder inde - derfor søger vi.
Hvis I ender med pension, hvad så med en pension med udeadgang? Ved fx Aalborg Kattepension har udeadgang, dog i voliere, men det er da bedre end ingen udeadgang
[QUOTE=OleTh;1228955]Det havde vi også overvejet, men vi kan ikke have kat der, hvor vi skal bo (og vi kan ikke selv vælge hvor vi bor, det har mit arbejde valgt for os)
Pension er bestemt vores backup plan, men jeg tror hellere at katten vil have 1 måned inde og så 5 måneder ude end 6 måneder inde - derfor søger vi.[/QUOTE]
Er du sikker på det Ole ?? Det er ofte set at en kat ændrer vaner ved nyt hjem. Du ville sikkert ikke kunne vænne din kat til at være indekat, hvor den bor nu, for nu har den vanen med at komme ud. Men i et nyt hjem er der ingen vaner med at komme ud, og bestemt heller ikke nødvendigvis lykken for katten at blive lukket ud i et nyt område, hvor den ingen territorium har. Den vil være i alvorlig fare for at få bølle-bank, hvis den uforvarende kommer ind på en anden kats område.
Mange pensioner har jo mulighed for luft i pelsen via løbegårde. Som indekat eller pasning i pension kan du nyde dit ophold i udlandet med størst mulighed for at katten lever og har det godt, når du kommer hjem igen. Den sikkerhed har du desværre ikke med en fritgående kat.
Jeg synes ikke det er en dårlig idé at finde pasning, jeg tror bare ikke at det er stedet herinde, da de fleste af os jo har katte i forvejen, som vi ikke ønsker at sammenføre med en anden voksen kat for ½ år blot.
Jeg vil i stedet foreslå at kontakte omgangskredsen og familien - del det på FB og sæt et opslag op i LokalBrugsen f.eks.?
Jeg bakker også op om pasning i privat kærligt hjem. Hæng nogle opslag op - find en ældre dame måske De to kunne hygge
Overvej når I kommer retur om I skal have katten igen - den sidste er lidt hård. Jeg ved det. Men er den faldet super til og trives og passeren gerne vil beholde så synes jeg det er noget man bør overveje til den tid. Bare så I er forberedte. Jeg har lige kørt en kat hjem efter udepasning i et år. Passeren græd, katten græd, ejeren VILLE have sin kat igen. Sådan er verden - men havde jeg været den ejer, havde jeg ladet den kat blive boende hvor den nød verdens bedste liv. Så overvej alle scenerier og find en super passer - jeg kan godt forstå I ikke vil tage mis med til USA eller i pension i 6 mdr.
Jeg blev glad for din tråd - alt for mange finder bare katten et nyt hjem eller smider den ud på gaden. I viser ansvar og det synes jeg fortjener kæmpe opbakning. Hører jeg om nogle skal jeg nok sige til
Det kan nu godt lade sig gøre. Jeg passede en kat i 8 måneder og den kom glad hjem til sine ejere igen. Det handler også om hvordan katten reagerer på forandringer og passeren skal også være opmærksom på at katten ikke skal blive boende.
Jeg kan desværre ikke hjælpe denne gang, da jeg har min egen kat nu.