Pasningsvejledning

ja jeg ved godt at mange selv har lavet en og at man mange steder kan finde dem, men jeg kom til at tænke på om man ikke kunne lave en slags udgave herinde der groft sagt skildre hvordan (de fleste af os her inde) synes man skal holde katte og passe på dem…

altså kan man nå til en bred enighed om enkle ting som f.eks. at katte der ikke indgår i en registreret opdrætters avlsprogram vil man anbefale blive neutraliseret og at det kan gøres tidligt… Kan vi så inddrage noget omkring at der er bred enighed om at katte besøger dyrlægen hvert år for at få det årlige sundhedstjek og vaccinationer kan man skrive bliver gjort i samråd med dyrlæge…
måske også skrive at katte skal havde adgang til vand og mad

måske nævne at man gerne besøger en dyrelæge en gang for meget end en for lidt…
man kan måske nævne de katteklubber og specialklubber som er alm kendt, så folk får en ide om hvad kattegale ser som værende katteklubber, så folk måske kan se forskel på dem folk selv starter for at have en klub der handler som som det enkelte individ ønsker…

Man kan evt. nævne de gængse ting som finn frodes hjemmeside om katteindhegning og skrive om faren ved fritløb…

jeg tænker på ingen måde den skal være racespecifik, men total et oprids af hvad er den gængse holdning vedrørende pasning af katte er her inde er…

Kan man lave noget som opsummere de ting som man ser bliver gentaget igen og igen…

er det en ide og hvilke ting kunne den del måske bestå af?
jeg tænker ikke at denne tråd skal være et sted hvor vi bestemmer om det skal laves, men mere et sted hvor vi skriver hvad vi mener er generelle holdninger om kat… Det skal jo ikke handle om at sige nogle gør noget forkert, men mere et oprids af hvad vi mener er vigtig viden i forhold til at holde kat. (så kan folk selv vælge om de er enige eller ej og om de mener deres kat altid skal havde adgang til vand og om man vil tage til dyrlæge med sine katte)

Kan vi diskuttere lidt hvad vi hver især synes er en viden som er helt almen

Jeg slår lige et hurtigt slag for Felis Danicas pasningsvejledning: http://www.felisdanica.dk/~/media/Foundry/Sites/felisdanica/Files/Formularer/Pasningsvejlending%20for%20kat%20Felis%20Danica.ashx
VH
Susanne

Det synes jeg faktisk er en rigtig god ide Line, selvom jeg tror at 99,9% herinde sikkert har den samme holdning til det at holde kat.

Lige nu har jeg ikke andet at bidrage med, end min tilgang til det at holde kat, er set ud fra at katten forlængst er blevet kåret som Danmarks KÆLEDYR nummer 1, og selvfølgelig skal behandles derefter. I vores hjem indgår vores katte som en del af familien. De bliver passet og plejet i alle ender og kanter :slight_smile:

Og det bør fremgå, at det ikke er en ret at have en kat men et valg - som involvere nogle udgifter

Hvis de får utøj, som lopper og øremider, så begynder man ikke med sine hjemmegjorte husråd, som måske i nogle tilfælde kan tangere dyremishandling.

[QUOTE=Susanne W;1260712]Jeg slår lige et hurtigt slag for Felis Danicas pasningsvejledning: http://www.felisdanica.dk/~/media/Foundry/Sites/felisdanica/Files/Formularer/Pasningsvejlending%20for%20kat%20Felis%20Danica.ashx
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg har lavet min egen med udgangspunkt i den, men indrømmer at købere får begge med, de bliver både tilsendt pr mail, sammen med kontrakten og ligger på cd’en med billeder

FD´s forretningsudvalg har i går aftes besluttet at pasningsvejledningen skal findes som en trykt flyer også. Inden længe vil man altså kunne få den på udstillingerne, så man f.eks. kan tage en stak at sende med sine killinger hjemmefra :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1261990]FD´s forretningsudvalg har i går aftes besluttet at pasningsvejledningen skal findes som en trykt flyer også. Inden længe vil man altså kunne få den på udstillingerne, så man f.eks. kan tage en stak at sende med sine killinger hjemmefra :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Super tiltag :thumbup: hvornår regner I med de er klar

Det kan jeg ikke sige nøjagtigt endnu. Jeg regner med at den nok bliver bestilt sammen med den nye guide til opdrættere, som jeg håber resten af FU godkender i løbet af kort tid - de har fået 2 uger til det, og de har haft den et stykke tid uden at nogen har brokket sig :wink: Men i løbet af efterårsmånederne satser jeg stærkt på - pasningsvejledningen har jo været godkendt længe :slight_smile:
VH
Susanne