Passer kats udseende sammen med mennesket ? ;)

Undersøgelser har jo vist, at man vælger faktisk ofte sin partner, fordi de i udseendet minder om en selv…mon det også er sådan med valg af kat?? Og er de egenskaber som måske især racekatte besidder, også dem vi selv ejer?

Fordi spørgsmålet dukkede op i mine tanker, var at jeg sad og så på en bruger der havde en perser og uden at kende denne bruger, havde jeg allerede dannet mig et indtryk af brugeren…og pludselig skrev hun noget om sig selv, og så kunne jeg se, at både den alder jeg havde gættet osv…var skudt helt ved siden af…og så fik jeg mig lidt en griner

Jeg ville ønske det var virkelighed :smiley: Men jeg må absolut have valgt en slank race som kompensation frem for genkendelighed :lol:

Jeg er jo heller ikke just langhåret :smiley:

Jeg passer meget godt til mit katteracevalg.
Ikke af de mindste, similanghåret og mørk…og så ynder jeg også tænge jeg lever op til Maine Coonens amerikanske betegnelse…the gentle giant:)

Jeg ved ikke om jeg gør det i udseende, måske…
Men jeg har lagt mærke at den race jeg elsker har samme temperamentstype som jeg også værdsætter i mine venner - og i øvrigt også i hest :wink:

[QUOTE=yvonne42;1032533]Undersøgelser har jo vist, at man vælger faktisk ofte sin partner, fordi de i udseendet minder om en selv…mon det også er sådan med valg af kat?? Og er de egenskaber som måske især racekatte besidder, også dem vi selv ejer?

Fordi spørgsmålet dukkede op i mine tanker, var at jeg sad og så på en bruger der havde en perser og uden at kende denne bruger, havde jeg allerede dannet mig et indtryk af brugeren…og pludselig skrev hun noget om sig selv, og så kunne jeg se, at både den alder jeg havde gættet osv…var skudt helt ved siden af…og så fik jeg mig lidt en griner[/QUOTE]

Så skulle jeg da være ret skizo - jeg har både haft British Shorthair, Russian Blue og adskillige meget forskellige huskatte, og p.t. bor jeg sammen med en masse korater …

Og her i hytten har vi de to virkelige yderrpunkter indenfor både udseende og aktivitetsnivea… abyssinier og perser :klapper:

Til gengæld, tror jeg at jeg passer fint sammen med kattenes temperamenter. :slight_smile:

Er du blotched tabby (eller hvad det nu hedder) inde under tøjet da? :? :tihi:

Hm, jeg må nok tilslutte mig Sugieh - jeg er ikke ligefrem slank og langlemmet som siatalerne. :høhø:
Udseendemæssigt ligner jeg nok min huskat Artemis, lavbenet, lille og lidt tyk. :wink: Og altid iklædt sort. :tihi:
Men temperamentsmæssigt passer jeg vist meget godt med siatalerne - jeg bliver tit beskyldt for at være en lille smule ‘damp’. :høhø:

:høhø: Det er da lidt skægt, at tænke på…tror nok især at det er temperamentet mange kan genkende i den kat de har…

Selv har jeg jo næsten hår til livet, rødblond og brungrønne øjne…normalbygget…og det passer jo ikke lige på Bamse :wink:

Haha, det håber jeg da ikke :smiley: Kan ikke lige se hvordan mit eget udseende skulle minde om en persers :tihi:

Men temperamentet passer jo nok meget godt sammen.

På nogen måder minder jeg nok lidt om Jeppe, med at ikke være voldsomt social og egentlig have det fint nok uden ret meget selskab en god del af tiden:)
Vi er da også begge relativ langbenet og har grønne øjne, men så hører lighederne vidst også op:)
Mille har jeg ikke lige opdaget at jeg har noget tilfælles med, og mht udseendet går der nok også mindst et halvtår endnu før jeg har helt styr på alle detaljerne:tihi:
Sådan var det ihvertfald med Jeppe, jeg syntes ikke han var så stor som familien ellers påstod, han vejede måske bare lidt meget og hovedets spidshed og de helt hvide poter opdagede jeg først da andre gjorde mig opmærksom på det:ups:

jeg må indrømme at jeg passer meget godt til min flok …

stor, langhåret og meget temperamentsfuld

Ramses = lederen… tjeck
Sethi = provokatøren tjeck
Kheops = Hyggefisen… tjeck
Obelix = Nysgerrigheden selv… tjeck
Cleo = Tanten over alle tanter … tjeck
Neffy = Fjollehovedet … tjeck
Imhotep = Den stoiske, rolige og til tider temmelig tromlende… tjeck

Så ja - jeg ligner faktisk alle mine katte :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;1032580]
Så ja - jeg ligner faktisk alle mine katte :)[/QUOTE]

Jeg er så ikke helt sikker på at jeg har Brians “You-don’t-DARE-mess-with-me”-attitude… desværre :smiley:

Ellers jo… så har jeg nok lidt af samtlige kattes karaktertræk…

[QUOTE=Ann K;1032652]Jeg er så ikke helt sikker på at jeg har Brians “You-don’t-DARE-mess-with-me”-attitude… desværre :smiley:
[/QUOTE]

Ann - sweetie… det er dejligt at se at du ikke har mistet din humor!!

eller skulle jeg i dagens anledning sige… “tror du selv på den” :lol:

Åbenbart er det lettere at matche hund og toben :wink:
VH
Susanne

Det er nok mere temeramentet end udseendet tror jeg.

For ellers skulle jeg vist ha… hmm… store, smådovne katte L

Men i øvrigt er det rigtigt at man tit forestiller sig noget bestemt når man hører hvilken katterace forlk har. At det så som oftest ikke passer… altså man har nogle “kasser” inde i hovedet man gerne vil ha’ folk i jo :slight_smile: Og somme tider ryger der så en trekantet klods ned i et rundt hul :wink:

[QUOTE=Diana F;1032561]Er du blotched tabby (eller hvad det nu hedder) inde under tøjet da? :? :tihi:
[/QUOTE]

Hov pokkers, der blev min hemmelighed afsløret! :tihi:

Ej, det er jeg ikke… Men jeg er nok ret almindelig og normal af bygning, uden at være hverken høj eller slank eller kraftig og muskuløs :slight_smile: Og bortset fra Diego (maine coon) så er mine katte også sådan :slight_smile:

Jeg er afslappet som Junior
Loyal som alle tre katte
Asocial og skal se folk an som Niggi
Nogen gange forvirret og lettere psyko som Devi

Og underligt nok…

…er jeg over det sidste 1½ år kommet til at ligne Junior mere og mere: Vi er begge grå i varierende nuancer, semilanghårede og for runde :ups:

Udseende mæssigt… Der er jeg nok lidt mere Siameser/Orientaler end Norsk skovkat :lol: Kort(ere) hår, slank, lidt en romer næse :stuck_out_tongue: Meeen jeg kan da godt være spids at se på ligesom skovserne…

Temperamentsmæssigt… Der er jeg nok også selv mere som en klister-siameser :smiley: Men jeg ville bare blive sindssyg af at have en klisterkat selv…
Til gengæld passer det utrolig godt med Mike… han er også ret reserveret ligesom misserne.

min x mand passede i hvert fald fantastisk med kattene