Da jeg nu i en anden anledning har fået lavet mig en PAYPAL konto, ja så prøvede jeg nu at købe varer med den via en engelsk hjemmeside.
Det gav mig så lidt af en æv-oplevelse
Jeg godkendte betalingen og undrede med da lidt over beløbet, da kursen på GBP blev angivet som lidt over 10 kr. pr pund.
Bagefter gik jeg ind og chekkede den reelle kurs på Nationalbankens hjemmeside. her var kursen 9,51 og i min bank var den gængse salgskurs 9,71 altså ret langt fra den kurs som Paypal benytter.
Har I andre, som benytter PAYPAL også oplevet denne store kursforskel :? jeg må da indrømme, at jeg synes det er vildt groft, især når der er hjemmesider, som kun tager betaling på denne måde. Jeg købte heldigvis ikke for så stort et beløb 30,00 GBP men føler mig da alligevel snydt.
Jeg vil i hvertfald advare andre imod at benytte PAYPAL til større beløb, da dette kan blive en meget dyr fornøjelse.
Samtidig hæves beløbet med det samme, hvorimod betalinger med f.eks. VISA først må trækkes når varen afsendes. Da jeg her har bestilt en vare, som er i restordre, og ikke ønsker del leveringer grundet portoen, skal jeg nu vente op til 30 dage på en forsendelse, hvor prisen allerede er trukket på min konto.
Så den del af mig, som har 24 års erfaring i finanssektoren er ved at få et føl på tværs Det var dejligt nemt at handle, når nu kontoen var oprettet, måske alt for nemt, for det hele går så stærkt att man først bagefter finder ud af, hvordan man er blevet snydt så vandet driver. Hold op, hvor må PAYPAL tjene styrtende med denne betalingsmetode
:lynogtorden::GRR::grrrr:Jeg kan kun advare kraftigt imod denne tjeneste.