Pedigreed vs. domestic cat

Jeg deltager pt. i PawPeds internetkursus G1.
Det foregår på engelsk … :slight_smile:
Lige nu er der en opgave om pedigreed vs. domestic cats.

Er der én herinde, der kort kan forklare mig, hvad a pedigreed cat og a domestic cat er?

På forhånd tak.

En racekat og en huskat.

pedigreed… fremavlet = med stamtavle

domestic… betyder egentlig indenlandsk, hvor domesticated er gjort “husfast” (domesticeret) sådan løseligt oversat :slight_smile:

hvis det oversættes huskat er vist det nærmeste vi kan komme

HURRA for Kattegale - her kan man spørge og få svar :thumbup:

1000 TAK for jeres hurtige hjælp :ok:

Jeg er helt enig med jer, og har også besvaret kursets spørgsmål ud fra dette, men blev alligevel i tvivl pga. min læres svar til mig.

[QUOTE=Lindvig;550387]HURRA for Kattegale - her kan man spørge og få svar :thumbup:

1000 TAK for jeres hurtige hjælp :ok:

Jeg er helt enig med jer, og har også besvaret kursets spørgsmål ud fra dette, men blev alligevel i tvivl pga. min læres svar til mig.[/QUOTE]

Hvad siger læreren?

Det er lidt svært at beskrive kort :S

Spørgsmålet gik på at nævne fordelene ved at anskaffe sig en huskat
og fordelene ved at anskaffe sig en stambogsført kat.

Et af de svar jeg gav som en fordel ved at anskaffe sig en huskat, var læreren ikke heeeelt enig i … det fik mig til at “summe over” om jeg havde misforstået (ha ha ha fik I den - misforstået) betydningen af ordet domestic cat.

Jeg havde opfattet domestic cat som huskat, men jeg må lige ind og kigge på mit svar én gang til, for fejlen ligger åbenbart i min begrundelse - ikke i forståelsen!

Det er noget af det jeg synes rigtig godt om … altså at lære nyt samt at blive udfordret til at prøve at tænke “alternativt / anderledes”.

Kan i øvrigt varmt anbefale PawPeds internetkursus :ok:

Lidt afhængig af hvor i verden du er… der er også noget der hedder en Household Pet/Cat…

[QUOTE=Lindvig;550459]
Det er noget af det jeg synes rigtig godt om … altså at lære nyt samt at blive udfordret til at prøve at tænke “alternativt / anderledes”.

Kan i øvrigt varmt anbefale PawPeds internetkursus :ok:[/QUOTE]

Helt enig, man bliver udfordret og lære at tænke i andre retninger det er det jeg synes Pawpeds kurserne er gode til :ok:
G2 kurset bliver du rigtig glad for, da det er på den del du virkelig får udfordret din måde at tænke på med besvarelser…og ja så er der også genetik delen som ikke kun bliver på spørgsmål i farver du kender inden for din egen race men også farvegenetikken hos andre racer. Det er virkelig sjovt at prøve :smiley:

Selv venter jeg på at få en plads på deres G3 :slight_smile:

Ang kurserne - sikke spændende! Dem vil jeg gerne tage - men jeg synes ikke jeg kan finde helt ud af hvordan man kommer i gang…? Kan nogle hjælpe teknik-nørden med et link:-)

Inde på www.pawpeds.com er der noget der hedder Paw Acadamy og når man så klikker på Internet Courses kommer denne her side frem. Her står alt vigtig info og der står også hvordan du tilmelder dig G1 kurset :ok:
Courses at the PawAcademy

[QUOTE=MoMo;550749]Helt enig, man bliver udfordret og lære at tænke i andre retninger det er det jeg synes Pawpeds kurserne er gode til :ok:
G2 kurset bliver du rigtig glad for, da det er på den del du virkelig får udfordret din måde at tænke på med besvarelser…og ja så er der også genetik delen som ikke kun bliver på spørgsmål i farver du kender inden for din egen race men også farvegenetikken hos andre racer. Det er virkelig sjovt at prøve :smiley:

Selv venter jeg på at få en plads på deres G3 :)[/QUOTE]

Ha ha Camilla du må lige skrive en mail til mig , ang den per/exo stamtavle vi kigge på sammen . Vil da gerne vide hvad resultatet blev . FNIS

Ha ha see der måtte jeg ud og have fat i en perser opdrætter for at afkode den tavle, uhhh jeg var lige før jeg aldrig blev venner med det chokolade gen :lol:

Tusind tak :slight_smile: