Pels/Underuld

Hej,
Dette er første gang jeg skriver herinde. Billeder af min Mivs er indsat. Hun er 11 mdr. og er en Maine Coon/Perser blanding. Jeg har et spørgsmål. Jeg har redt hende hver dag siden jeg fik hende for 4 mdr. siden og pludselig her de sidste10-12 dage, er der vildt meget underuld. Jeg bruger en speciel kam/børste til underuld, men det har jeg gjort hele tiden… Men det er store hårtotter jeg får redt sammen hver dag… er helt bare for at hun bliver skaldet… selv halen har underuld…. Er det ikke et sjovt tidspunkt på året at fælde? Hun er indekat, så det bør måske ikke have indvirkning på vejret. Hvad er jer med Maine Coon/Persere´s erfaringer? Jeg har lige indsat “dagens høst” og der kunne godt have været taget mere, men vi stopper, når ikke gider mere. Hun har ikke filtringer eller det der ligner i pelsen og hun elsker at blive redt. Hun fortæller selv at nu skal det være :heart:

11 Synes om

Jeg tænker ikke det betyder noget. Du vil til enhver tid kunne fjerne underuld fra dem når du børster dem. Min erfaring stammer fra birma, der var altid en bunke af minimum den størrelse du viser uanset hvornår på året jeg børstede ham.

Lige nu har jeg orientalere af den langhårede slags, de har også lidt underuld og der kan jeg faktisk præstere en bunke som den du viser der på trods af at hun ikke er nær så meget pelsmonster som din kat (pelsmonster er absolut kærligt ment :wink: )

“høsten” fra en omgang børstning, hendes bunke er den til højre. Jeg børstede hende hver dag i en uge op til udstilling, og bunkerne blev ikke meget mindre pr. dag.

Nåja, og velkommen til KG :slight_smile:

7 Synes om

:velkommentilkg:

2 Synes om

Velkommen her til og tak for billedet af skønne Mivs :star_struck: :smil:

1 Synes om

Underuld eller ej - Mivs er da godt nok en smuk kat… :heart_eyes:
Velkommen til jer begge!

1 Synes om

Mange tak, Ja hun er meget smuk og helt unik (som alle andre katte) Jeg fik hende bare på en lidt “dum” måde uden informationer… fra en kattemor der frastødte hende og de måtte lukke hende ind i rum for sig selv…. Og med lopper og loppeallergi, som var sår, fra haleroden og op af ryggen. Det var simpelthen så synd for hende og jeg er så bange for at hun skal noget lignende igennem igen… derfor er jeg måske lidt ekstra obs :smiling_face_with_three_hearts:

7 Synes om

Tak for jeres svar… det er dejligt lige at få bekræftet at det er helt ok. :smiling_face_with_three_hearts:

5 Synes om

Velkommen til Kattegale til dig og din dejlige Mivs. :hjerte: :grin:

1 Synes om

Jeg har haft 2 persere. Den ene af mine havde så meget underuld at man troede han var en tyksak, særligt om vinteren, men det var bare pels. :sweat_smile:
Det er da bare dejligt at du er obs på hende, men jeg vil lige som de andre sige at jeg ikke ser noget hverken usædvanligt eller bekymrende i mængden af underuld. De har jo helt naturligt ekstra underuld om vinteren, og derfor vil du også få mere på børsten, når der er mere at tage af. Bare vent til foråret når hun skal af med vinterpelsen igen. :wink:

:velkommentilkg:

5 Synes om