Pensionsspørgsmål - Holmens pension, pension Catmilla + hvor meget plads

Jeg leder jo efter et sted jeg kan få passet mine katte og i min søgen er jeg stødt på Holmens hunde- og kattepension og jeg vil derfor høre om der er nogen der kender til dem - godt som dårligt?

Jeg har også skrevet til en pension der hedder Catmilla i Vildbjerg, nogen der har erfaringer med dem?

Hvor meget plads vil I mene 2 birmaer og 1 somali skal have for at kunne holde ud at være på pension i 3 uger?

Jeg er ret så vild med at Catmilla har helt lukket mellem boksene, så ikke kattene kan se hinanden. Og så oser der af hygge og at det er et rart sted at være på billederne.

Det var sådan et sted jeg ville anbringe mine katte, hvis de skulle i pension :thumbup:

Jeg har flere gange brugt Catmilla kattepension - og jeg har kun lovord om stedet :thumbup::thumbup::thumbup:

Lone Højris, som indehaveren hedder, opdrætter selv norske skovkatte. Så det er en katte-befaren person, som er vant til at vurdere katte - og også vil kunne se på en kat, om den udviser tegn på sygdom.

Der er tale om store rum - og hvis man har flere katte der skal være sammen, er der også mulighed for at få dobbeltrum med låge imellem som kan åbnes. Og så er der i de fleste rum mulighed for adgang til en lille særskilt løbegård.
Og der er overordentligt rent og pænt overalt. Pensionen dyrlægekontrolleres jævnligt.

Dette billede fra hjemmesiden af en af udeboksene viser min Sasha og Mackenzie (sidstnævnte måtte desværre over regnbuebroen i 2006 :()http://www.lindskjalv.dk/00009/00050/

I højsæsonen har hun hurtigt booket fuldt op, så det kan være nødvendigt at bestille i god tid.

[QUOTE=En forhenværende bruger;225627]Jeg er ret så vild med at Catmilla har helt lukket mellem boksene, så ikke kattene kan se hinanden. Og så oser der af hygge og at det er et rart sted at være på billederne.

Det var sådan et sted jeg ville anbringe mine katte, hvis de skulle i pension :thumbup:[/quote]

Jeg synes også det ser rigtig fint ud

Jeg kan bare ikke finde ud af om 22,2kvm + 21,8kvm løbegård er nok i 3 uger?

Men de kommer selvfølgelig også ud at gå på gangen.

Jeg ved godt jeg ikke kan kræve en hel herskabslejlighed :stuck_out_tongue: Men ja, jeg har bare svært ved at finde ud af om jeg kan byde dem det i 3 uger eller om det er for længe

[quote=Churchtown;225631]

I højsæsonen har hun hurtigt booket fuldt op, så det kan være nødvendigt at bestille i god tid.[/quote]

Tusind tak :ok: - hvor længe har du efterladt dine katte der af gangen?

Jeg skal bruge plads til kattene i juli 2010, så er så tidligt på den som jeg kan være, da jeg har en fornemmelse af at der hurtigt bliver booket op :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;225624]
Hvor meget plads vil I mene 2 birmaer og 1 somali skal have for at kunne holde ud at være på pension i 3 uger?[/quote]

Hvis du vælger Catmilla, så ville jeg ved 3 ugers ophold vælge et dobbeltrum - dvs. 2 rum med lille åben låge imellem og også adgang til 2 særskilte løbegårde. Så har de mulighed for at søge væk fra hinanden, hvis det er nødvendigt :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;225634]Tusind tak - hvor længe har du efterladt dine katte der af gangen?

Jeg skal bruge plads til kattene i juli 2010, så er så tidligt på den som jeg kan være, da jeg har en fornemmelse af at der hurtigt bliver booket op :-)[/quote]

Jeg brugte pensionen 3 år i streg i sommerferien. De 2 første år havde jeg 2 katte, den første gang 17 dages ophold (i dobbeltbur, dengang uden løbegård (det var da de lige var startet med pensionen), 2. år 1 uge, det var så igen i dobbeltbur men denne gang med løbegård (det var dengang billedet blev taget).

  1. år 8 eller 9 dage - 3 katte i dobbeltbur med løbegård.

Og så har jeg haft 3 katte i 1½ rums størrelse med løbegård en enkelt gang i nogle få dage i 2007.

Jeg har ikke brugt pensionen siden sommeren 2007, idet jeg fra 2008 flyttede i eget hus med alarmsystem, og siden har mine forældre kunnet passe kræene, når jeg har været væk :slight_smile:
Men skulle jeg bruge en pension igen, så ville jeg absolut vælge Catmilla.

Der er heldigvis plads hos Catmilla :wehu:Så nu skal jeg op og kigge på det - jeg vil gerne lige se hvor misserne skal bo.

Men tusind tak for svarene, jeg føler mig rimelig tryg ved at lade dem være det sted - selvom jeg stadig synes det er svært at skulle overlade dem til fremmede på et fremmed sted, men jeg kan bare ikke finde på en bedre løsning.