Jeg har af flere af jer fået det gode råd at få mig en pep-fløjte da jeg har vejrtrækningsproblemer…
Så ringede jeg til lægen idag for at forhøre mig - og han sagde at det var en glimrende ide og et fint supplement til min øvrige fysioterapi! - og så sagde han at jeg kunne få det på apoteket…
MEN ak på apotekerne anede de ikke engang hvad det var - og ingen af ekspedienterne kunne fortælle mig hvor jeg kunne få en.
En af dem sagde at jeg skulle på lungeafdelingen på hospitalet for at få fat i en og en apoteker fortalte mig at jeg skulle henvende mig til diverse grossister
Det MÅ kunne gøres nemmere… hvordan har i andre fået fat i jeres??
Er vejrtrækningsproblemerne noget som sangundervisning eller f.eks trompet/blokføjteskole også kan hjælpe på? (Ja, det er skam ikke at undervurdere )[/quote]
til dels ja - men der er mere end det… jeg har en veninde der er operasanger der også hjælper mig med øvelserne, men det vil være et godt supplement…
Hvordan får man fat i en PEP-fløjte? PEP-fløjten udleveres med en instruktion af en fysioterapeut på hospitalsafdelinger eller i lungeambulatorier, da modstanden i PEP-fløjten skal tilpasses individuelt. Tilpasningen foretages med et manometer, som måler trykket i ind- og udåndingsluften.
Da jeg begyndte at få vejrtrækningsproblemer, fordi min ryg låser, blev jeg af min fysioterapeut anbefalet at dyrke en form for motion, der får pulsen godt op - derfor danser jeg salsa
Og det - sikkert sammen med mit vægttab - har hjulpet Før jul tog det mig ca. 1 time at komme mig over at gå til 4. sal (og jeg var i almindelig form dengang), nu får jeg stadig “anfald” engang imellem, men slet ikke i samme grad og samme længde.
Jo gitze selvfølgelig kan du da få den på apoteket Jeg undersøger prisen på sån en fætter for dig imorgen
Ellers kan man få et peek flow meter som er et slags rør man puster i for at måle ens lungekapacitet og føre det ind i et skema hvorefter man efter et stykke tid tager skemaet med til lægen som ud fra dette vil vurdere det videre forløb
[quote=Celina;253145]Jo gitze selvfølgelig kan du da få den på apoteket Jeg undersøger prisen på sån en fætter for dig imorgen
Ellers kan man få et peek flow meter som er et slags rør man puster i for at måle ens lungekapacitet og føre det ind i et skema hvorefter man efter et stykke tid tager skemaet med til lægen som ud fra dette vil vurdere det videre forløb :D[/quote]
[quote=kamikaze;253147]Jeg købte en ny i sidste uge og skal gerne købe èn til dig og sende den.
Mit apotek vidste godt hvad det var…men det er jo også i jylland :p[/quote]
Tusind tak begge 2
Hvis C ikke har heldet med sig vil jeg meget gerne takke ja til dit tilbud Britta - det vil være super … for jeg vil jo gerne have den så hurtigt som muligt
Det har udviklet sig over en længere periode, så det vil tage noget tid at få det fixet så jo før jo bedre jeg kan komme igang