Pep-fløjte - hvor pokker får jeg sådan en?

Jeg har af flere af jer fået det gode råd at få mig en pep-fløjte da jeg har vejrtrækningsproblemer…

Så ringede jeg til lægen idag for at forhøre mig - og han sagde at det var en glimrende ide og et fint supplement til min øvrige fysioterapi! - og så sagde han at jeg kunne få det på apoteket…

MEN ak :frowning: på apotekerne anede de ikke engang hvad det var - og ingen af ekspedienterne kunne fortælle mig hvor jeg kunne få en.

En af dem sagde at jeg skulle på lungeafdelingen på hospitalet for at få fat i en og en apoteker fortalte mig at jeg skulle henvende mig til diverse grossister

Det MÅ kunne gøres nemmere… hvordan har i andre fået fat i jeres??

Hvad er det?

Er vejrtrækningsproblemerne noget som sangundervisning eller f.eks trompet/blokføjteskole også kan hjælpe på? (Ja, det er skam ikke at undervurdere :slight_smile: )

[quote=Sheer;253089]Hvad er det?

Er vejrtrækningsproblemerne noget som sangundervisning eller f.eks trompet/blokføjteskole også kan hjælpe på? (Ja, det er skam ikke at undervurdere :slight_smile: )[/quote]

til dels ja - men der er mere end det… jeg har en veninde der er operasanger der også hjælper mig med øvelserne, men det vil være et godt supplement…

Fra Danmarks Lungeforenings hjemmeside:

Hvordan får man fat i en PEP-fløjte?
PEP-fløjten udleveres med en instruktion af en fysioterapeut på hospitalsafdelinger eller i lungeambulatorier, da modstanden i PEP-fløjten skal tilpasses individuelt. Tilpasningen foretages med et manometer, som måler trykket i ind- og udåndingsluften.

Og på side 11 her http://www.lungeforening.dk/filer/PDF/Lungenyt%202008%20pdf/Lungenyt%200108%20-%20web.pdf er der en forklaring på hvordan den bruges og hvad den gør.

Din læge burde også kunne få fat i en direkte fra AstraZeneca til dig :ok:

Da jeg begyndte at få vejrtrækningsproblemer, fordi min ryg låser, blev jeg af min fysioterapeut anbefalet at dyrke en form for motion, der får pulsen godt op - derfor danser jeg salsa :smiley:

Og det - sikkert sammen med mit vægttab - har hjulpet :thumbup: Før jul tog det mig ca. 1 time at komme mig over at gå til 4. sal (og jeg var i almindelig form dengang), nu får jeg stadig “anfald” engang imellem, men slet ikke i samme grad og samme længde.

Jo gitze selvfølgelig kan du da få den på apoteket :ok: Jeg undersøger prisen på sån en fætter for dig imorgen :slight_smile:
Ellers kan man få et peek flow meter som er et slags rør man puster i for at måle ens lungekapacitet og føre det ind i et skema hvorefter man efter et stykke tid tager skemaet med til lægen som ud fra dette vil vurdere det videre forløb :smiley:

Jeg købte en ny i sidste uge og skal gerne købe èn til dig og sende den.
Mit apotek vidste godt hvad det var…men det er jo også i jylland :stuck_out_tongue:

[quote=Celina;253145]Jo gitze selvfølgelig kan du da få den på apoteket :ok: Jeg undersøger prisen på sån en fætter for dig imorgen :slight_smile:
Ellers kan man få et peek flow meter som er et slags rør man puster i for at måle ens lungekapacitet og føre det ind i et skema hvorefter man efter et stykke tid tager skemaet med til lægen som ud fra dette vil vurdere det videre forløb :D[/quote]

[quote=kamikaze;253147]Jeg købte en ny i sidste uge og skal gerne købe èn til dig og sende den.
Mit apotek vidste godt hvad det var…men det er jo også i jylland :p[/quote]

Tusind tak begge 2 :slight_smile:

Hvis C ikke har heldet med sig vil jeg meget gerne takke ja til dit tilbud Britta - det vil være super … for jeg vil jo gerne have den så hurtigt som muligt :slight_smile:

Det har udviklet sig over en længere periode, så det vil tage noget tid at få det fixet så jo før jo bedre jeg kan komme igang :slight_smile:

:kram: tak for hjælpen… jeg er super glad for det

Du siger bare til…apoteket ligger liiige ved siden af biblioteket…det er bare om at rende derover og kjøwe èn fløjte :rock:…intet er lettere

Det er bare så sødt af dig Britta :slight_smile: jeg skriver lige til dig såsnart jeg har hørt fra C om hun kan få en :slight_smile:

:kram:

:ok: det gør du bare