Hvem har erfaringer med dette foder?
Vil meget gerne høre
Hvem har erfaringer med dette foder?
Vil meget gerne høre
Jeg har med nød brugt det, hvis vi løb tør en søndag hvor valget stod mellem whiskas og det. Kattene er glade for det, men kan ikke huske indholdsfortegnelsen, men mener at det er et decent produkt
decent ?
decent ?[/quote:19ohvc5z]
Engelsk for anstændigt
Det hører til i den pæne ende af supermarkedsfoder og jeg kender flere, der bruger om ikke andet så de poser, der bliver vundet/udleveret på udstillinger. Selv vandt jeg knap 20 kg af In-Home varianten i søndags og de vil da blive brugt henad vejen. Kattene er ikke overdrevet begejstrede, men blandet op i det andet skal det nok glide ned.
Prismæssigt er det ret pebret - jeg mener, kiloprisen er højere end Hills.
Er det godt foder?
Altså, ja jeg er jo godt klar over det ikke kan måle sig med RC og Hills…
Jeg har lidt forskelligt: In-home, In-form og Sensitive for at prøve det… Det er lidt billigere at købe hjem: 1½kg koster 100kr i fohold til RC/Hills som ligger på min 200kr for 1½kg…
Nu sammenligner jeg kiloprisen med Hills’ 10 kg’s poser - ikke med deres 2 kg’s poser og så vinder Hills (og sikkert også RC) altså.
Det er ganske okay i sammensætningen - som jeg skrev, ligger det i den pæne ende af supermarkedsfoderet - men jeg ville ikke udelukkende fodre med Perfect Fit.
Hvorfor ikke?
[quote=“Lena S”]
Hvorfor ikke?[/quote:kbjybzvq]
Fordi jeg ikke mener, det er “godt nok” - det opfylder ikke de krav, jeg har til det optimale foder for mine katte. Men som jeg nu har sagt 3-4 gange, er det heller ikke dårligt.
Hvorfor ikke?[/quote:1ko6sx9e]
Fordi jeg ikke mener, det er “godt nok” - det opfylder ikke de krav, jeg har til det optimale foder for mine katte. Men som jeg nu har sagt 3-4 gange, er det heller ikke dårligt.[/quote:1ko6sx9e]
Overvejer bare at skifte over på det, men vil jo gerne høre hvorfor andre ikke bruger det - i er jo mange som har noget mere erfaring end jeg selv hvad angår kattemad
jeg brugte det en overgang til at blande med Hills og RC men jeg stoppede igen da jeg kunne se en lidt for lind mave. :?
Men dermed ikke sagt at det ikke er i orden, for kikker du på indhold så er det på højde med alle de andre mærker.
Og det er bestemt en kraftig forbedring af whiskas og andre mærker der bliver solgt i lange baner. -thumbs
Jeg vandt en hulens masse på udstilling som jeg har blandet op med div. varianter af RC og Hills.
Jeg synes lynhurtigt det gik ud over pelskvaliteten på misserne. De skinnede ikke lige så meget som normalt, så det vil jeg ikke bruge igen.
Men det behøver jo ikke være sådan med dine misser. Coonerne skal jo have en riiimelig “fed” diæt.
Men er nogen interesseret har jeg nogle poster Perfect Fit senior, de kan få billigt.
Jeg har brugt In-home og sensitive, og var/er ganske tilfreds med foderet, der i mod er jeg ikke meget for prisen det bliver lidt dyrt i de små poser -ked så jeg har droppet det, men igen kvaliteten er ikke ringere end de øvrige Waltham-produkter (eks.v RC )
Tak for alle jeres svar
Jeg forsøger mig med det - indtil videre bliver guffet helt fint
Jeg må lige holde med pelsen - men ellers ved jeg lakseolie kan gøre lidt tricks der
Min mening er, at det ikke burde været nødvendigt at give alle mulige slags tilskud. Et foder burde være afbalanceret så tilskud af olier, vitaminer mm IKKE er nødvendigt overhovedet. Ellers ville jeg ikke bruge den slags foder. Og giver man tilskud til et fuldfoder ville jeg være nervøs for at forrykke den i forvejen afvejede balance af vitaminer, mineraler mm.
Må jeg spørge om hvorfor du har valgt de skal have lige netop det?
For det kan jo ikke være prisbesparelsen, for det er et dyrt produkt i længden, og når det er ldit tvivlsomt om det giver kattene det rigtigt næring?
Jeg synes det er meget lettere bare at få købt en 10 kgs pose, jah det er mange penge at smide på en gang, men så er der mad til et godt stykke tid
Det er valgt af årsager jeg ikke gider have frem her, men bl.a fordi her koster fx 1½kg kun 100kr i forhold til RC/Hills og andre som koster min 200kr for 1½kg… og når det ikke er SÅ ringe i forhold til de fx dyrlægens mærker, så er det fint til min missere hvis de gider og spise det og ikke tager “skade” af det (pels, blære osv)
Jeg ved ikke om du har læst den tråd med kost forsøget?
Hvor du kan købe kattertørkost i Aldi til tror det er 24,95 pr 2 kg, og det lå på en delt 1 plads sammen med hills i analysen. Så hvis I har brug for at sparte penge, kunne det produkt eventuelt være en mulighed:)
Tak havde slet ik lige kigget den tråd - men det har jeg nu…
Nu ser vi lige hvordan det går med Perfrect Fit og ellers prøver vi da det fra Aldi - synes egentligt det er vildt man finder billige supermarkedsprodukter så langt oppe på listen, når man tænker over hvor meget negativt man generelt får om supermarkedsprodukter på diverse forums…
Men, jeg har bare stadig en kat jeg er nødt til at tage lidt hensyn til hvad angår foder (vejer 2½kg for meget og har gennem en lang peroide bøvlet med blæreproblemer), så det er stadig vigtigt for os vi kan få foder som tager hensyn til det:)
Ja, jeg ærger mig også, har lige betsilt 20 kg sanabelle hjem Men vi skal i hvert fald lige tjekke det fra Aldi og se hvad det er for noget.
Men man undrer sig over prisforskellene, men der skal nok flere tests til, for at folk “tør” slå over i det billige.
Men jah, når man har forskellige behov at tage hensyn til, kan det være svært:)
Jeg tror ikke at man behøver at undre sig så meget -høhø der er osse forskel på prisen hvis jeg køber ½ kg oksehakket i Netto og bagefter køber ½ kg hos en slagter, selvfølgelig er der kvalitets-forskelle, og de behøver ikke være hverken farlige eller dødelige