Perledyr (mange billeder)

jeg synes, det er længe siden, I har set noget fra mig… men nu skal I ikke vente længere:juhu:

For jeg har brugt lidt af min påske på at lave perledyr. Det er en lille hobby, jeg begyndte på, da jeg var omkring 10 år gammel:D
Det er nok ikke så nemt at bedømme størelserne på billedet, men de er lavet af små grønlænderperler, så de er altså meget små…

Jeg starter med haren, som nok var den der var hurtigst at lave. det tog nok omkring en halv time til tre kvarter:)

Og så kanariefuglen

Edderkoppen - som jeg bare nar NØDT TIL at lave, fordi den er så klam:yikes:

Og så den ?grimme? ælling. Den er lidt ynkelig at se på:tihi:

og det lille pindsvind, som tog en god slat tid, pga dens pigge

og den sidste er aben - som klart var den der tog længest tid. Det tog nok ca 1,5 til 2 timer:besvimer: Men der er jo også gået en stor del perler til!:tihi:
Det nok ikke så nemt at se, men jeg formede hånden, så, det ser ud som den ‘siger’ “call me!” :tihi:

til sidst et familiebillede.

Det var det for denne gang:) Ja det blev altså lige til ret mange billeder, men jeg synes ikke, det er særlig nemt at bedømme dem på billeder, så jeg tog dem lige fra forskellige vinkler:)
Kvaliteten af billederne er ikke den bedste, for de er taget med mobilen.

Den edderkop er for sej!

Det er da super kreativt lavet der der!

Hvor er de fine. Jeg er vild med edderkoppen! Og haren er da nuttet :slight_smile:

Hvor er de fine, du er godt nok kreativ :thumbup:

Mange tak alle tre :slight_smile:

Hehe det er ret sjovt at det er edderkoppen I kan li’ :høhø:

Hvor er de skønne!

Jeg er helt vild med din ælling og med aben!! :wehuu:

årh det lille pindsvin! :hjerte: :wehuu:

Hvor er de flotte - jeg er især vild med edderkoppen, den er simpelthen bare for skøn

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Jeg slutter mig til koret der godt kan lide edderkoppen… synes også den grimme ælling er fin :ok:

Hvor er de bare flotte :thumbup:
Har selv en lille hare et sted (eller er det en kylling? Nu kan jeg pludselig ikke huske det…), som jeg fik af min mormor da jeg var helt lille :slight_smile:

jeg er vild med aben og edderkoppen…hæhæ :)! de er seje!

:)Endnu engang tusind tak…

Hehe … der er vist et flertal på edderkoppen:høhø:

Edderkoppe ner så fed! De andre er rigtig søde, men den edderkop er fantastisk. Nok fordi den egentlig er ret realistisk brrrrrr

Syr du dem med metaltråd eller hvordan er de egentlig lavet? Jeg har syet en masse med perler for år tilbage, men altid med almindelig tråd (faktisk tandtråd, det er suverænt til perlesyning)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;836663]Edderkoppe ner så fed! De andre er rigtig søde, men den edderkop er fantastisk. Nok fordi den egentlig er ret realistisk brrrrrr

Syr du dem med metaltråd eller hvordan er de egentlig lavet? Jeg har syet en masse med perler for år tilbage, men altid med almindelig tråd (faktisk tandtråd, det er suverænt til perlesyning)[/QUOTE]

Tak:)
ja du har nok ret mht edderkoppern :høhø:

Ja jeg bruge noget meget tyndt metaltråd:) Det skal være tyndt nok til at kunne komme igennem perlerne max 4 gange. Det skal dog for det meste kun igennem en perle 2 gange:)

jeg har også lavet sådan nogle … eeehm … perlemåtter (hvis man kan kalde det det) Der bruger jeg også bare almindelig tråd :smiley: