Perler i Aalborg om omegn....Hvad skal man se?

Manden og jeg tager på tur til det Nordjyske på ferie. Vi skal bo i Aalborg og kører ud derfra

Har I lyst til at dele ud af jeres viden om gode/hyggelige steder man bør se? Også gerne gode spisesteder

Jeg tænker der godt kunne være nogen der har et guldkorn eller to herinde :blush: :pray:

Der bor da en opdrætter eller 3 deroppe, så I kan altid tage på klappe katte tur :wink:

Hvad er du til?
Jeg er vild med den lille museum under gågaden hedder vist gråbrødreklostret (elevatoren uden for salling, så en lille udstilling 3 m under jorden, prisen for entré er vist 40kr for alle der kan være i elevatoren)

Men lindholm høje er også spændende.

Men der er også perler udenfor Ålborg som er en køretur værd, men det handler også om hvad du finder spændende

Tak for forslag @line_refsgaard, vi er meget åbne for forslag.

Hyggelige gader, gerne museer med undtagelse af kunst museer, og vi kører også gerne udenfor Aalborg. Vi kører til Skagen den ene dag, har aldrig set Skagen. Shopping i form af lokale butikker, elsker genbrug og antik, naturoplevelser i form af flot landskab ( manden gider dog ikke dyre-oplevelser, dyr = dem med ben ben :wink:)

Den botaniske have i Frederikshavn er et besøg værd.
En køretur på standen er også sjov, kan man vist mellem rødhus og blokhus

Og så kan den her ditale noget også give ideer

(det er et forsøg hvor man med mobilen kan høre noget omkring det man kan se)

Salling rooftop er et godt sted at ende efter at besøge gråbrødremuseet

1 Synes om

Hvad med en tur til Ørnereservatet i Bindslev? Det var en kæmpe oplevelse for os :slight_smile:

https://eagleworld.dk/

1 Synes om

Råbjerg mile er ret fantastisk.

Vesterhavet - fx ved Thorup strand (fiskekuttere går ud fra stranden) Blokhus eller Løkken (mere by og Ret meget turisme) eller lønstrup (så hyggelig lille by med smuk Strand og en del kunsthåndværkere)

Sæby - hyggelig havneby ved østkysten.

Nordsøen oceanarium i Hirtshals.

Og så selvfølgelig Aabybro - stedet hvor jeg er født og opvokset. (Just kidding, Intet at se😉)

1 Synes om

I kan køre op til Skagen langs østkysten og tag den tilbage til Aalborg langs vestkysten … 2 meget smukke ture, hvor der er masser at se på vejen :slight_smile:

1 Synes om

Jow jow teletubbieslandet :sunglasses:

1 Synes om

Aalborg Zoo er altså ikke at kimse af - den er ældre, men hyggelig. Hvis man er til zoologiske haver selvfølgelig.

1 Synes om

Hov, havde overset det med manden og dyr. Tager I til Vesterhavet en dag så evt. Morsø Fossil og Molermuseum (adgang 80 kr/prs, dækker over 4 museer, Skarregård ligger tæt på). Vi har selv lige fået det anbefalet, og skal dertil i næste uge
https://museummors.dk/

1 Synes om

Jeg er lige kommet hjem efter 4 dage i Skagen.
Det er en fin by, men vi havde en rigtigt dåtlig oplevelse ude på Grenen, hvor vi kom forbi 1 død sælunge og yderligere tre der lå og var tæt på at dø. De to af dem lå helt ude på spidsen af Grenen, hvor der stod en stor menneskemængde som selvfølgelig skulle ud hvor de to have mødes og tage billeder. Vi opdagede først de to sælunger da vi næsten var helt henne ved dem, for der stod så mange mennesker. De nærmeste var max 1,5 m fra dem på trods af at stranden var udstyret med en masse skilte hvor der står at man skal holde mindst 50 m afstand :sur:
Vi skyndte os at gå igen, men kun for lidt efter at komme forbi endnu en unge hvor badegæster havde slået sig ned på deres håndklæder 5 m fra den…
Der er smuk natur og fantastisk udsigt på Grenen, men man skal nok være forberedt på totalt at miste sin tro på det gode i sine medmennesker :brist:

1 Synes om

Fosdalen er stedet: Fosdalen og Lien Der er en forrygende udsigt :slight_smile:
Frokost evt. på Hotel Nor ved Slettestrand i nærheden Menukort Frokost. Så kan I lige få blæst håret igennem på stranden og set fiskerbådene :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Jeg vidste jeg kunne regne med KG brugerne :thumbup:

Vi er daffet afsted nu, skal have kigget nærmere i detaljer på jeres forslag . Tak for dem alle!

@Katho, jeg ville elske at tage på en netværkstur eller to hos opdrætterkollegaer, men er 100 % sikker på at manden ikke gider klappe og snakke kat :joy:.

4 Synes om

Jamen det er jo bare dig som skal besøge nogle veninder :slem:

Hæhæ, jeg er ikke sikker på han er til at overtale, tvivler :joy:

Så sender vi ham i marken med Lars, han kan sikkert godt styre en traktor :sunglasses:
De mangler altid folk i høst :grin:

1 Synes om

Hehe han er faktisk gammel landmand og maskinfører…og er blevet kontornusser nu. Han har haft en god dag hvis en af drengene ude på pladsen har været syge, for så kan han jo hjælpe ved at sætte sig i gravkoen :rofl::rofl:

1 Synes om

Så blev det afgjort … :rock:

1 Synes om

Der er sgu da ikke nogen der har ringet dig op :joy:

1 Synes om