Pernilles nye gut

Hej alle

Jeg kom til at nævne i fototråden, at min nye gut hedder Grønærten.
Meget er sket hjemme hos mig inden for det sidste halve år. Jeg har mistet min skovkat Bønnen til nyresvigt. Det gik desværre hurtigt.

Hjemme hos mig har der altid været tre katte. Det er det antal, der passer mig bedst.
Da sorgen over Bønnen var kommet mere på afstand, begyndte jeg at kigge mig om efter et nyt familiemedlem. Jeg har taget under overvejelse, at mine gutter ikke er helt unge mere. Mingus bliver 10 næste gang og Lillefisen 6.
Jeg har ikke mod på at få 2 killinger, så derfor er jeg gået efter en race med et lavere aktivitetsniveau.

Derfor vil jeg gerne præsentere DK Maine Malawi’s Willie Nelson, aka Grønærten :slight_smile:

27 Synes om

Tillykke med mis :smiling_face_with_three_hearts: Som er en ragdoll? :face_with_hand_over_mouth:

1 Synes om

Jeg er ked af at høre Bønnen måtte herfra så tidligt, det var jo alt for tidligt.

Men tillykke med den lille ny, han ser skøn ud. Hvad har de to andre sagt til ham?

1 Synes om

Tak, Luise :slight_smile:
Ja, han er en ragdoll. En blå bicolour gut.

1 Synes om

Enig, det var alt alt for tidligt :frowning:

De har intet sagt endnu, da han lige skal være gammel nok til at flytte ind. Så han bliver min julegave til mig selv :smiley: Han er fra d. 10/9.

5 Synes om

Uhhhh, så bliver der liv og glade dage i hytten. Bliver spændende :heart:

1 Synes om

Helt bestemt :slight_smile:
Pia var med dernede, og hun tog nogle fine billeder. Her er et par stykker mere.

18 Synes om

:kram: til dig
:lys: til Bønnen
Og tillykke til jer alle tre. :flag:

1 Synes om

Tak :slight_smile:

Tabet af Bønnen har været stort, da jeg til dels følte mig lidt skyldig. Han var langt ude i sit nyresvigt, før jeg opdagede det, og det var mig, som sagde nej til tvangsfodring. Bønnen havde så sensitivt et sind, så det skulle han ikke igennem :cry:
Heldigvis havde jeg nogle gode støtter, som “gav mig lov” til at slippe ham i rette tid :hjerte:

12 Synes om

Tillykke med grøntsagen! :wink:

Don’t - omend jeg selv har været der flere gange, når jeg har valgt at sige stop, fremfor at give det endnu et forsøg med en behandling, der måske kunne give forlænget livstid, men i min optik ikke var forenelig med dyrets behov/trav.
Så handler det netop om at slippe i rette tid… :+1:

12 Synes om

:kram: til dig og :lys: til Bønnen.

Stort tillykke med den lille ny, det må siges at være den god julegave du giver dig selv :flag:
Han ser virkelig sød ud :smelter:

1 Synes om

Tak skal du have x 2 :slight_smile:
Det bliver spændende at prøve en ny race og få nyt familiemedlem.

Du har ret, men det er svært ikke at dunke sig selv oven i hovedet.
Bønnen havde mindst 1 gang om året en periode, hvor han fik det skidt. Han har været indlagt flere gange og fået taget stort blodpanel, som ikke viste noget. Til hverdag fik han loxicom, fordi han led af FIC. Han var ikke den raskeste kat, men han var noget helt særligt. Derfor gjorde det også utrolig ondt at lade ham gå.

3 Synes om

Først et stort :kram: til dig. Det gør mig ondt at du måtte sige farvel til Bønnen :kram:

Tillykke med Grønært, han ser skøn ud :heart:

1 Synes om

Tak :slight_smile:

Han er virkelig sød. En lille fluffy ballademager, som nok skal sætte lejligheden på den anden ende, når han flytter ind :slight_smile:

3 Synes om

Tak, Jeanette :slight_smile:

Tabet af Bønnen var stort, og derfor var det også svært at dele. Nu ser jeg fremad :slight_smile:

1 Synes om

Forstår dig godt, og i mine øre lyder det til du gjorde det der var bedst for Bønnen, og det er det vigtigste. Desværre gør det det ikke mindre hårdt. :hjerte: :kram:

1 Synes om

Jeg er glad for at høre at du endte med Grønærten - det passer godt ind med Lillemanden, Bønnen, Lillefisen og mu Grønærten :grin:
Glæder mig til at se ham på show. Han er vel for ung til januarsudstillingen dog? :smil:

1 Synes om

Tillykke med Grønærten :flag:

1 Synes om

Iiiih du altforbarmende hvor er han smuk! :heart_eyes:

1 Synes om

Enig :smiley:
Han er lige nøjagtig gammel nok til at komme med. Han er fra d. 10/9, og udstillingen er d. 20-21/1.
Så han er 4 måneder og 10 dage gammel på det tidspunkt :slight_smile:

5 Synes om