Jeg bryder mig ikke om træpiller til andet end killinger. Jeg synes ikke, at det tager lugten så godt, og det klumper heller ikke særligt godt.
I bund og grund er det for dyrt i brug - men jeg har sikkert også lidt flere katte end dig.
Jeg bryder mig ikke om træpiller til andet end killinger. Jeg synes ikke, at det tager lugten så godt, og det klumper heller ikke særligt godt.
I bund og grund er det for dyrt i brug - men jeg har sikkert også lidt flere katte end dig.
Psst Gitte, jeg mener, at AnnK har dem til en helt anden pris pga køb af kæmpe-pakker til fyret…
Det forstår jeg til gengæld virkelig ikke pointen med. Altså at blande silikat og bentonit. Den ene suger væske til sig, den anden klumper. Altså, den ene lader man ligge, indtil den er brugt op, den anden fjerner man løbende.
Jeg har selv prøvet en variant af GG uden parfume men med silikat i, og jeg forstår virkelig ikke, hvad det skal gøre godt for. I disse færdigblandinger er silikat-andelen desuden så lille, at det er ligegyldigt? :? Men silikaten kan da også udelukkende medføre, at man faktisk bliver nødt til at smide al ens grus ud ind imellem - hvilket jeg aldrig gør med ren bentonit.
Mit værste skrækscenarie er så også at blande silikat/bentonit 50/50 med stigende silikat-andel, da mine katte skulle vænnes til silikat. Det var topmålet af ulækkert
OK, måske har jeg blandet mindre i. Det var som sagt for at tage lugt, og bare et lille eksperiment.
Som sagt bruger jeg GCM for tiden - det er vanvittigt tunge sække at slæbe selv blot op fra mit kælderrum, så mon ikke det bliver Extr. Cl. næste gang, afhængigt af, om vi er nogle stykker, der køber stort ind sammen. Jeg ville også gerne prøve Everclean.
[quote=MiSi;530460]OK, måske har jeg blandet mindre i. Det var som sagt for at tage lugt, og bare et lille eksperiment.
Som sagt bruger jeg GCM for tiden - det er vanvittigt tunge sække at slæbe selv blot op fra mit kælderrum, så mon ikke det bliver Extr. Cl. næste gang, afhængigt af, om vi er nogle stykker, der køber stort ind sammen. Jeg ville også gerne prøve Everclean.[/quote]
misi du snakker i koder… hvad er GCM?
[quote=MiSi;530460]OK, måske har jeg blandet mindre i. Det var som sagt for at tage lugt, og bare et lille eksperiment.
Som sagt bruger jeg GCM for tiden - det er vanvittigt tunge sække at slæbe selv blot op fra mit kælderrum, så mon ikke det bliver Extr. Cl. næste gang, afhængigt af, om vi er nogle stykker, der køber stort ind sammen. Jeg ville også gerne prøve Everclean.[/quote]
Jo, man kan jo også købe det blandet (omend med en meget lille andel silikat), men ja, jeg forstår bare ikke konceptet. Den smule silikat opsamler jo kun en brøkdel urin - og vil så i øvrigt blive liggende i gruset til den dag, man smider det hele ud.
Men måske nogen ved, hvorfor det skulle virke…
Men ja, når der er lige dele bentonit/silikat eller mest silikat, så klistrer det bare, adrk Kan jeg virkelig ikke anbefale. Godt det er overstået med overgangen og at mine missere lever med krystallerne nu, selvom jeg godt ved, at de hellere ville have bentonit.
Er de andre mærker du nævner ikke lige så tunge?
GCM - Golden Grey Master, man kan kalde det en koncentreret variant af Extr. Cl. - en 10-12kgs sæk rækker mindst lige så langt som en 16 kgs sæk ExtC… og er sært nok meget sværere at slæbe end den store sæk
[quote=pivnu;530872]Jo, man kan jo også købe det blandet (omend med en meget lille andel silikat), men ja, jeg forstår bare ikke konceptet.
Men måske nogen ved, hvorfor det skulle virke…
Men ja, når der er lige dele bentonit/silikat eller mest silikat, så klistrer det bare, adrk Kan jeg virkelig ikke anbefale. Godt det er overstået med overgangen og at mine missere lever med krystallerne nu, selvom jeg godt ved, at de hellere ville have bentonit.
Er de andre mærker du nævner ikke lige så tunge? :)[/quote]
Det var, som sagt, et eksperiment, og da jeg ikke mærkede nogen forskel, droppede jeg det igen.
Krystallerne er meget lette i forhold til ExtC og GCM.
[quote=MiSi;531273]GCM - Golden Grey Master, man kan kalde det en koncentreret variant af Extr. Cl. - en 10-12kgs sæk rækker mindst lige så langt som en 16 kgs sæk ExtC… og er sært nok meget sværere at slæbe end den store sæk
Det var, som sagt, et eksperiment, og da jeg ikke mærkede nogen forskel, droppede jeg det igen.
Krystallerne er meget lette i forhold til ExtC og GCM.[/quote]
Tak, jeg tænkte på GGM i forhold til EC og Everclean - men det har du jo lige svaret på ovenfor.