Jeg leder efter en perser opdrætter jeg kan følge og lære at kende, siden det er min drømme race at få i fremtiden. Jeg har forsøgt at google mig frem til opdrættere, men jeg oplever at mange ikke har været aktive i mange år. Lige nu kender jeg allerede pigalop og har set dem til udstilling, men er der nogen der kender andre perser opdrættere som stadig er aktive eller evt kan anbefale?
Kan det passe at man kan skrive uforpligtende til en opdrætter, for at høre om og se deres opdræt, når de ikke har en hjemmeside?
Det værste, der kan ske, er, at du får at vide, om de stadig opdrætter
Du kan opleve Persere i HedehusHallen i Hedehusene på søndag
Suk, bliver en lige for lang tur når man bor i nordjylland😔 hvis du selv deltager må du gerne sende billeder😄
Næste udstilling i Jylland er i Juelsminde 22-23/marts
Det lyder lovende, er det kun perser?
Det er alle racer begge dage
Jeg vil vove at påstå, at langt de fleste opdrættere nutildags ikke har en hjemmeside, da det giver ekstra arbejde at skulle vedligeholde den også. En hjemmeside, der ikke har været opdateret i flere år, er efter min mening værre end ingen hjemmeside
Du vil ikke finde særligt mange perseropdrættere i Danmark i forhold til f.eks. norsk skovkat, for der er bare ikke så mange af dem mere.
Det giver god mening😊 tak for svar
Du kan prøve at gå på fdkat.dk og søge på perser/exotic og se hvem der gar fået kuld i de senere par år. Bettina, som du nævner, er i al fald aktiv, og det samme er Kristina Caprani i Randers (Caprani’s).