Perser (Perle) = orientaler?

Nu har min flok jo indtil perles ankomst kun bestået af orientaler, og jeg havde før perle aldrig overvejet en perser… Men jeg er lamslået over hendes temperament og hendes aktivitets niveau…

Perle har nogle kvaliteter som mine orientaler mangler for at være racetypiske… For Perle snakker helt vildt meget, hvilket mine orientaler ikke gør (Jeg krydser fingre for at det ikke smitter)… Men hun er også meget aktiv, så på den måde ligner hun mine katte, dog synes jeg ikke hun er den mest elegante kat… Vi har grinet meget af hende når hun løber, hun løber nemlig meget langsommere end resten af kattene og så ligner hun en elefant…

Hun blev sat sammen med de andre i dag og hun føles skrædersyet til et liv med orientaler for alle elsker hende.

Jeg føler mig helt lamslået… Jeg havde aldrig troedet at jeg kunne blive så imponeret af en perser. Men Perle imponere mig konstant. Jeg tror ikke jeg får flere persere, men hvor har jeg haft mange foredomme kan jeg mærke og Perle har manet dem alle til jorden.

Og jeg ved godt at jeg ingen tavle har på Perle (af gode grunde). Men hvor er det synd at den race er så misforstået og det sidder jeg virkelig og tænker nu her, hvor jeg ser på perle jagte en usynlig mus…

Dejligt at høre Line :-)))) Hver gang der er en, der får øjnene op for, hvor misforstået den race er, bliver jeg glad :slight_smile:
Jeg glæder mig til opdates og billeder

LOOOL…Din overskrift “Perser (Perle)…” ja undskyld men det fik mig bare til at tænke på den debat der har været om at politiet kalder visse folk det…ggg

he he hvis jeg ser på perle i forhold til mine orientaler så er hun på den måde også en perle… For jeg kunne nok ikke falde for en kat der i race beskrivelser ligger længere væk fra orientalerne. Men det første navn der faldte mig ind, da jeg så hende var Perle, så hun var bare nød til at hedde det…

Ja… vi er nogle stykker der har måtte sluge et par kameler eller tre efter mødet med persere/exotics :smiley:
Selv om jeg stadig mener at det er rolige, meget rolige racer :wink:
Men kærlige, venlige og fredsommelige - det er de!!!

[QUOTE=Ann K;155228]Ja… vi er nogle stykker der har måtte sluge et par kameler eller tre efter mødet med persere/exotics :smiley:
Selv om jeg stadig mener at det er rolige, meget rolige racer :wink:
Men kærlige, venlige og fredsommelige - det er de!!![/QUOTE]

Gider du fortælle det til Perle… He he… Jeg tror nemlig ikke hun har hørt, at de skal være rolige. Da vi fik hende var hun ikke nem at få til at lege, men nu jagter hun sin hale, usynlige mus og kattebolcher. Hun err ligesom en hund og hun er altid i de rum vi er i, og i de rum er der jo noget legetøj hun ikke har set i 10 min som lige skal bruges…

Hvor er det en lækker beskrivelse af en perser -høhø

De er nemlig alle så forskellige af sind, eller rettere det er mine :smiley:

[quote=line_refsgaard;155190]Nu har min flok jo indtil perles ankomst kun bestået af orientaler, og jeg havde før perle aldrig overvejet en perser… Men jeg er lamslået over hendes temperament og hendes aktivitets niveau…

Perle har nogle kvaliteter som mine orientaler mangler for at være racetypiske… For Perle snakker helt vildt meget, hvilket mine orientaler ikke gør (Jeg krydser fingre for at det ikke smitter)… Men hun er også meget aktiv, så på den måde ligner hun mine katte, dog synes jeg ikke hun er den mest elegante kat… Vi har grinet meget af hende når hun løber, hun løber nemlig meget langsommere end resten af kattene og så ligner hun en elefant…

Hun blev sat sammen med de andre i dag og hun føles skrædersyet til et liv med orientaler for alle elsker hende.

Jeg føler mig helt lamslået… Jeg havde aldrig troedet at jeg kunne blive så imponeret af en perser. Men Perle imponere mig konstant. Jeg tror ikke jeg får flere persere, men hvor har jeg haft mange foredomme kan jeg mærke og Perle har manet dem alle til jorden.

Og jeg ved godt at jeg ingen tavle har på Perle (af gode grunde). Men hvor er det synd at den race er så misforstået og det sidder jeg virkelig og tænker nu her, hvor jeg ser på perle jagte en usynlig mus…[/quote]

:ok: Det er min Maggie du beskriver her. Jeg er enig - jeg troede også, at jeg kendte perseren, men hun har gjort det jeg troede til skamme.

Og hun er ikke en gang ren - jeg har tit givet udtryk for, at HVIS dette er perseren, som er som Maggie er, så er jeg imponeret og HELT vild med den race.

Maggie ligner ikke en elefant - hun ligner en Evita kaffekande de der sorte I ved:-)

Lige et spørgsmål: Det er en colorpoint ikk? Har hun mere næse så din Perle?

MVH

PS Maggie sætter da tit Eddie på plads - faktisk er hun den eneste han ikke leger ret meget med - hvorfor? Maggie er for vild:-)

Maggie ligner ikke en elefant - hun ligner en Evita kaffekande de der sorte I ved:-)

Helle, det passer ikke, det er en Melita kaffekande hun ligner. Du ved lille hoved og rund krop-høhø-høhø
Knus Elin

Perle er en colorpoint, men jeg synes hun har lige så meget næse som alle de andre perser jeg har set og snakket med…

Ja, der bør kun være farverne til forskel :slight_smile:
Tillykke med hende - du har vel forlængst lagt fotos ind af legebarnet?
Hun må være et skønt syn :slight_smile:

Hehe Line, jeg kan godt følge dig i, at hun ligner en elefant-høhø Men perserbøf er heller ikke den med mest fut i når hun løb (hun kan hvis hun vil, men ingen grund til overbelastning) men hun tøffer også rundt som en lille elefant, mens de to andre spæner afsted og river lejligheden med sig i farten:)

Det glæder mig du har fået sådan glæde af hende, og hun kan afkræfte de fordomme du måtte have haft:)

Alle skulle prøve at have en perser i huset - de er så sjove at observere:)

Jeg tog nogle billeder da jeg fik hende, men hun er ikke et kønt syn endnu… da hun kom ud til os vejede hun 2,3kg og igår vejede hun 2,5kg så det går den rigtige vej, men jeg vil gerne lige at hun tog en del mere på for hun er alt for tynd.

Men perle bliver smuk når hun først får taget noget mere på…