Perserens fældning

Min perser dreng Phillip taber mere og mere pels. Lige nu har han næsten ingen pels rundt om halsen, kun underuld eller hvad det er. Hvordan ser det ud når en perser er i naturlig fæld?

Han har problemer med små sår over hele kroppen og han slikker sig meget. Jeg forsøger i samråd med dyrlægen at finde ud af hvad det skyldes. Han tidligere ejer havde fået at vide af sin dyrlæge, at det skyldtes hus støvmider, og det var der ikke noget at gøre ved. Men jeg har nu forsøgt at skifte foder. Han har fået Acana i 14 dage, men det går selvfølgelig lang tid inden man kan se en virkning hvis det altså er foder relateret.

Lige nu overvejer jeg at klippe ham korthåret, så han ikke sluger så meget hår. Men hvis hans fældning lyder naturlig, vil jeg ikke klippe ham.

Det lyder altså slet ikke som normal fældning, perser eller ej.
Og da slet ikke med småsår og hypersoignering.
Der er flere herinde, som kender til allergi hos kat og div. hudsygdomme, de kan råde dig godt, når de kommer på banen (jeg ved ikke meget om det).
Godt, at du har en dyrlæge, der er interesseret i at finde løsningen, og ikke fejer det af (som den tidligere).