Kærlighedsbid… hehe…
De skulle gøre det fordi det er så dejligt at de bliver ambivalente, det bliver for meget af det gode… og selv om det ikke er meget du når at nusse dem, så er det åbenbart alligevel så rart at det resulterer i et “bid”…
Jeg kender det faktisk fra mig selv…lol
Jeg kan også blive så glad for en person at jeg kan finde på at bide personen når vi rigtig hygger… hahaha… det ikke alle der er lige glade for det, og bestemt heller ikke alle der oplever det, men jeg bliver bare så “Uuuh det så hyggeligt og dejligt og jeg ææælsker dig” … rofl
Faktisk så sker det også i visse kulturer.
Da jeg arbejdet i en multi-etnisk vuggestue/børnehave, så kom børnene nogle gange med bidemærker på armene, hvilket vi selvfølgelig tog alvorligt, vi fandt så ud af at deres forældre viser deres kærlighed, nogle gange, ved at bide dem… ikke så hårdt så det bløder, men ja… jeg synes nu det var tossede (da det noget andet med børn) og de fik også af vide at den slags gør man ikke herhjemme i DK… men ikke desto mindre, så forekommer det også udenfor katte verden… og min verden… Gg
Heldigvis har jeg aldrig oplevede Kenneth gøre det (og har de tidligere ejere heller ikke)…
Men min X´s ene kat gjorde det meget, en norsk skovkat, og det var heller ikke fordi man sad og nussede ham overdrevet meget, det var bare lige pludselig haps… han var også meget udadvendt, ved ikke om det også kan spille en rolle… altså lidt frygtløs i det… han fulgte også ofte efter mig i huset heh…
han havde en sjov vane med at når jeg var på badeværelset, så kunne jeg pludselig høre noget kradse på døren, det var ham der ville ind, så åbnede jeg døren og så kom han ind og enten sad bare og kiggede på mig eller hoppede op i håndvasken og ventede på jeg blev færdig med hvad end jeg lavede derude…lol
Nåmen for at komme tilbage til de kærlighedsbid…
Jeg har læst at når de gør det, så skal man sige sådan en høj skarp piv lyd (IIH!) agtig, hehe… det skulle minde dem om når de var killinger og de legede og kom til at bide hinanden for hårdt, det skulle lære dem at lade være… men om det virker, ja det må du jo afprøve…
Forstår godt hvis du ikke gider det de napper, det ødelægger lidt den hyggelige stund… jeg gad heller ikke at min X´s kat gjorde det, og ville til sidst ikke rigtig nusse den (det mange år siden nu), men han ville ikke lade mig være og blev ved med at opsøge mig…lol
Katte er tossede…Ggg
Håber det virker…