Piller og kat - HJÆLP

Jeg har forgæves forsøgt at få piller i Felix, efter at han har været ved dyrlægen. Har prøvet alt, noget lækkert lækkert mad af forskellig slags med knust pille, pakket ham ind i håndklæde og mere. UDEN HELD.
Han vrider og vender både hoved og krop og bruger kløerne.
Er der nogen der har et super godt råd, eller måske nogen i Randers der er “supergiver” af piller, der vil hjælpe.

Vi fik af vide af vore dyrlæge at man skulle klemme omkring mundvigene, når munden så åbnede skulle man med den anden hånd droppe pille ned i munden.
Til sidst skulle man så nusse katte under hagen og halsen, da det ville få den til at lave synkebevægelser.
Og hjemme hos os virker det i ca. 80% af tilfældene, nogle gange er vi ude i at skulle gøre det to gange.:uha:

du er på den… skal vi ikke bare sige det sådan

jeg hører til en af dem der er en ok god pillegiver…

jeg fodrer… og så går jeg hen bag den kat der skal have pille… har pillen “på pegefingeren” - det er et trick du lærer at få den dumme lille dims til at balancere…

tager med venstre hånd - lillefinger ned mod gulvet og tommel om kattens nakke - og presser venstre pegefinger ind i mundvigen på mis mens den anden pegefinger VUPTI presser pillen helt ned i halsen… gnide gnide gnide på halsen… e voila

men det er kommet med års træning… det tog lang tid før jeg mestrede balancekunsten med pillen

Uanset hvilken teknik man bruger, så handler det dybest set om at få pillen ned aller bagerst på tungen, og så sikre sig, at katten synker.
Hvis du kun får den ind på tungen, så spytter katten den ud. Og katten bliver mere og mere genstridig, for hver gang du prøver. Endnu værre, hvis pillen smager dårligt.
Derfor er det heller ikke særlig sandsynligt, at du kan gemme pillen i mad - katten kan sagtens sortere den fra. Eller nægter at æde, hvis pillen smager grimt.

Jeg har været glad for at bruge pill pockets, ved ikke om det kunne være en mulighed?

Hvis pillen kan knuses (brug en lille tallerken og en teske) så plejer jeg at hælde lidt saft fra min kats yndlingsmad på den knuste pille og derefter give et lille saftigt stykke af maden derefter.

Tunvand og et lille stykke tun kan også bruges evt.

Husk nu, at det IKKE er alle piller, der MÅ knuses - check med dyrlægen.

Mit forslag vil også være Pillpockets - men de skal bestilles fra udlandet desværre… Med mindre, der er en kattegal, der har for mange liggende i skuffen.

Her er en pillegiver, evt. http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Buster-Pillegiver-fast/743

Jeg har sådan en og elsker den.

Det letteste er nok at købe den ved dyrlægen.

Hvis jeg kan finde den, har jeg en pilleindgiver du må få - sig til hvis jeg skal lede efter den, jeg bor i Randers SV :slight_smile:

Tine Ushoosinu herinde vil gerne hjælpe. Hun er lige på Landsskue idag og i morgen, men hun skrev tidligere at du kunne ringe til hende i aften efter kl. 19, jeg så det bare først nu http://ushoosinu.dk/ (nummeret står bunden)

Hej alle sammen. Kontaktede min dyrlæge og hun gav mig nogle andre piller, dem kan jeg putte i lidt leverpostej og så spiser han dem. De lugter åbenbart ikke så meget som de andre…:slight_smile:
Men grunden til at han skal have piller er at han kom hjem en dag og var radmager, jeg kunne mærke alle hans knogler. Den første dyrlæge jeg tog til sagde at han skulle have en tandrensning. Fik antibiotika med hjem. Tog så til en anden dyrlæge (stolede ikke rigtig på den første), da han kom hjem og lignede en hunkat der var klar til at nedkomme. Hun tog blodprøver for at tjekke for fiv m.m. og mærkede på hans mave. Testene var heldigvis negative. Fik antibiotika og en ormekur med hjem.
Men jeg kan ikke forstå at han stadigvæk er helt rund og han tager ikke rigtig på.
Nogen der har prøvet det samme.

[QUOTE=vupti;1094456]Hej alle sammen. Kontaktede min dyrlæge og hun gav mig nogle andre piller, dem kan jeg putte i lidt leverpostej og så spiser han dem. De lugter åbenbart ikke så meget som de andre…:slight_smile:
Men grunden til at han skal have piller er at han kom hjem en dag og var radmager, jeg kunne mærke alle hans knogler. Den første dyrlæge jeg tog til sagde at han skulle have en tandrensning. Fik antibiotika med hjem. Tog så til en anden dyrlæge (stolede ikke rigtig på den første), da han kom hjem og lignede en hunkat der var klar til at nedkomme. Hun tog blodprøver for at tjekke for fiv m.m. og mærkede på hans mave. Testene var heldigvis negative. Fik antibiotika og en ormekur med hjem.
Men jeg kan ikke forstå at han stadigvæk er helt rund og han tager ikke rigtig på.
Nogen der har prøvet det samme.[/QUOTE]

Hvor gammel er han? Hvordan har han det ellers? Spiser og drikker og leger han som sædvanlig?

[QUOTE=vupti;1094456]Hej alle sammen. Kontaktede min dyrlæge og hun gav mig nogle andre piller, dem kan jeg putte i lidt leverpostej og så spiser han dem. De lugter åbenbart ikke så meget som de andre…:slight_smile:
Nogen der har prøvet det samme.[/QUOTE]

har han dårlig mave / tynd mave ?