Pixelprogram

For noget tid siden faldt jeg tilfældigt over en side hvor man kunne uploade et billede og så få den til at ændre det til pixler så man kan lave billedet ud af HAMAperler. Lidt ligesom det der sæt man kan købe i Panduro Hobby i dyre domme.
…jeg var sikker på at jeg bogmærkede siden, men det har jeg åbenbart glemt. Øv.

Er der nogen der aner hvad jeg taler om? Og evt. kender den side?
Eller bare en anden side (eller et program der virker på mac og som er gratis) der kan det samme?

Den her? http://www.thinkminecraft.com/

(Google er din ven :wink: Jeg søgte på “how to make pixel art” tror jeg nok L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;683800]Den her? http://www.thinkminecraft.com/

(Google er din ven :wink: Jeg søgte på “how to make pixel art” tror jeg nok L[/QUOTE]

Google plejer at være min ven. Men så langt tænkte jeg ikke lige i går :stuck_out_tongue:

Tak!! :thumbup:

…men åh nej, det kan jo fåes til min ipad. Nu kommer jeg til at bruge hele min skoletid på at lave billeder… suk :uha:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;683800]Den her? http://www.thinkminecraft.com/

[/QUOTE]

Hvor smart :thumbup:
Jeg kan regne ud, at det har været et lignende program min eks. brugte, dengang han malede Gimpen … kan nemlig huske, at han delte lærredet op i en masse små 4-kanter :cool2:

Det oprindelige billede:

Maleriet:

[QUOTE=Skattekat;683969]Hvor smart :thumbup:
Jeg kan regne ud, at det har været et lignende program min eks. brugte, dengang han malede Gimpen … kan nemlig huske, at han delte lærredet op i en masse små 4-kanter :cool2:

Det oprindelige billede:

Maleriet:

[/QUOTE]

Det er skidegodt lavet! :thumbup:

Man kan også bruge Photoshop eller GIMP til at pixelere billeder, men nu spurgte du jo efter en side der ku’ gøre det for en :slight_smile:

Og hvis jeg havde tænkt i Minecraft-baner kunne jeg ha’ fundet det meget hurtiger, jeg er sikker på mine Minecraft-afhængige unger kender det program i forvejen L

Men nu ved jeg da hvordan de laver de flotte store billeder i Minecraft L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684059]Man kan også bruge Photoshop eller GIMP til at pixelere billeder, men nu spurgte du jo efter en side der ku’ gøre det for en :slight_smile:

Og hvis jeg havde tænkt i Minecraft-baner kunne jeg ha’ fundet det meget hurtiger, jeg er sikker på mine Minecraft-afhængige unger kender det program i forvejen L

Men nu ved jeg da hvordan de laver de flotte store billeder i Minecraft L[/QUOTE]

Photoshop er nok liiiige lidt overkill at investere i til det formål :wink:

…men jeg troede faktisk kun GIMP fandtes til windåse. Men nu googlede jeg det lige og kunne se at der da også er en version til mac, ku’ da være jeg lige skulle kigge lidt på det :slight_smile:

GIMP er oprindeligt et Linux/Unix program, så det burde også findes i en Mac version :slight_smile:

(at jeg så dynes det er alt for forvirrende… er nok fordi jeg er vokset op med Photoshop og kender det meget bedre :slight_smile: Manden bruger Gimp på alle sine forskellige Linuxmaskiner :slight_smile: )

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684059]Man kan også bruge Photoshop eller GIMP til at pixelere billeder, men nu spurgte du jo efter en side der ku’ gøre det for en :slight_smile:

Og hvis jeg havde tænkt i Minecraft-baner kunne jeg ha’ fundet det meget hurtiger, jeg er sikker på mine Minecraft-afhængige unger kender det program i forvejen L

Men nu ved jeg da hvordan de laver de flotte store billeder i Minecraft L[/QUOTE]

Ha ha min søn er helt vild med minecraft, så vi engang imellem driller ham med at hans verden er ved at blive lidt firkantet. Han har asperger syndrom, så når han fanger en interesse, så er det fuldt ud.

Tell me about it. Min den ældste har også Aspergers og … ja… så kan der nemt gå mange timer med at bygge ting ud af firkanter… L