Nogen der ved hvad denne succulent hedder?
Jeg har haft en stor plante i mange år, men den afgik ved døden i vinter
Den har altid stået udendørs om sommeren (tåler ikke frost) og bladene bliver meget smukt rødbrune i solen.
Nogen der ved hvad denne succulent hedder?
Jeg har haft en stor plante i mange år, men den afgik ved døden i vinter
Den har altid stået udendørs om sommeren (tåler ikke frost) og bladene bliver meget smukt rødbrune i solen.
Nåh … har selv fundet ud af, at det drejer sig om en type husløg, den er bl.a. til salg på Gul og Gratis: http://www.guloggratis.dk/ude/haven/beplantning/planter/annonce/27501986-roed-opstammet-husloeg … sælger vil dog ikke sende, desværre
Jeg mener, det er en husløg
Det er også det jeg er kommet frem til … et højstammet husløg
Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får fingrene i en ny plante …
Et højtstammet husløg kan jeg ikke klare. Men har masser af husløg som du er velkommen til at hente børn fra Dem vi har står dog ude året rundt.
Tak Malene … det ku’ godt være jeg skulle overveje, at tage i mod det tilbud
Hvor hurtigt deler de sig og bliver pude-agtige?
Jeg tænker, om kanterne langs indkørslen (hvor der vokser skvalderkål :S) ville egne sig til husløg …
[QUOTE=Skattekat;1245545]Tak Malene … det ku’ godt være jeg skulle overveje, at tage i mod det tilbud
Hvor hurtigt deler de sig og bliver pude-agtige?
Jeg tænker, om kanterne langs indkørslen (hvor der vokser skvalderkål :S) ville egne sig til husløg … [/QUOTE]
Den ene vi har bredder sig meget der kan jeg et par gange i løbet af sommeren tage børn af den. Hvor andre er mere sløve, nogen bliver delt en gang i løbet af sommeren, andre har jeg slet ikke taget nogen børn fra endnu.
Du kan da slå et smut forbi Egesvinget og hente… har dem i en rødlig farve
Hvis du vil bekæmpe skvalderkål. så er storkenæb en god plante…
den skal lige hjælpes på vej, ved a du får fjernet så meget skvalderkål som mul gt, men så klarer den sig også ganske godt i kampen
Og så er det en rigtig fin lille staude
Vi har været meget glade for vores, som næsten overtog et af vores bede
Jeg har godt læst det om storkenæb, men den ville fylde altfor meget ved indkørslen … hvis ikke jeg vælger at lægge dug på og dække med sten, skal der vokse nogle krybende/pudedannende planter
Nu findes der altså en million forskellige storkenæb. Fra helt lave til ret høje, kugledannende eller bunddækkende, tætte eller løse i væksten. Nogle aggressive i væksten, andre det stik modsatte.
Nyt spørgsmål … jeg har denne Fingerbøl (Digitalitis) til at stå i vejkanten (min matrikel, men udenfor hvad jeg tæller med som haven), den eneste grund til at den har nået at vokse sig så stor er, at jeg er sent ude med alting i år :fløjte:
Jeg synes den er ganske køn og har overvejet at grave den op, men er det i virkeligheden bedre at gi’ den lov til at stå der og gå frø, for så at høste frø til såning et andet sted?
[QUOTE=Skattekat;1247708]Nyt spørgsmål … jeg har denne Fingerbøl (Digitalitis) til at stå i vejkanten (min matrikel, men udenfor hvad jeg tæller med som haven), den eneste grund til at den har nået at vokse sig så stor er, at jeg er sent ude med alting i år :fløjte:
Jeg synes den er ganske køn og har overvejet at grave den op, men er det i virkeligheden bedre at gi’ den lov til at stå der og gå frø, for så at høste frø til såning et andet sted?[/QUOTE]
Snup frøene, det er vist det enkleste. Så VIDT jeg husker, er digitalis toårig, så muligvis kommer den slet ikke igen næste år, hvis du tager selve planten.