Men sagen er den, at vi i eftermiddags stod og vaskede op, ikke så mærkeligt. Simon tørrer af, og får lagt en lille plasticbøtte med låg i vores Le Creuset støbejernsgryde og så lægger han låget på gryden efter at have tørt det af - dette ser jeg ikke. Vi står og snakker om, at gryden ikke skal sættes væk, da jeg skal bruge den til at bage brød i her til aften.
Vi spiser vores aftensmad, jeg sætter gryden i ovnen og tænder på 230 grader. Da ovn og gryde så er varm, tager jeg gryden ud og låget af og ser en smeltet plasticbøtte i min fine støbejernsgryde, som jeg elsker. Spørgsmålet er nu, kan jeg få gryden brugbar igen, eller må jeg bare konstatere, at den er død?
Jeg håber virkelig, at I har tips til, hvordan den kan redes - gryden er min bedste gryde.
Jeg ville satse på, at (størknet) plastik og jern udvider sig forskelligt ved opvarmning.
Jeg ville lade det hele køle af, til plastikken størkner. Derefter ville jeg opvarme gryden forsigtigt ved at sætte den ned i varmt vand i køkkenvasken. Og så håbe på, at plastikken delvist kom løs.