Jeg har også fodret med barf og varmet det i mikrobølge ovnen incl mit fjerkræ mix med ben i. Gik godt i rigtig mange år til rigtig mange dyr…indtil jeg pludselig stod med en ilder med blødende tyktarms betændelse, en af de teorier jeg hørte var at det kunne være fordi kødet VAR varmet/optøet i mikrobølgeovnen for det bør man ikke. Det går jo altid godt til det ikke gør mere.
Hvorfor bør man ikke det?
Ben kan blive skøre og bakterier skulle formere sig meget hurtigere pga den varme kød kan opnå eller sådan noget.
Altså ben er ikke relevant for mig. Men ja, jo mere optimal vækst betingelser bakterierne har, jo hurtigere formere de sig… men hvis det er årsagen, så tjaeh… Altså… man giver dem jo alligevel ikke noget som de ikke har spist inden for en ½-1 time normalt…
Jeg ved ikke så meget om det “ægte” BARF, for mine misser får af det kød jeg selv spiser
og så kyller ![]()
Det får nøjagtig samme behandling under optøning. Altså ud af fryser ind i køleskab til det er tøet. Når jeg så bruger det til min mad, ligger det på tallerken til dem, men de spiser det først, når det ikke er køleskabskoldt længere ![]()
[QUOTE=galath;1001029]Mine dåser ryger også i køleskabet med låg på og har hele tiden gjort det. Men en dåse Lux, der er taget hul på, kommer heller ikke til at stå ret længe her i huset ![]()
Hvad iltningen angår, så vil den jo forekomme, så snart dåsen er åbnet, uanset om maden bliver stående i dåsen eller bliver hældt om i noget andet. Faktisk vil jeg tro, maden bliver mere iltet af at blive hældt om. Det er i hvert fald derfor, man dekanterer vin - for at ilte den :cool2:
[/QUOTE]
Enig. I begge dele
Bortset fra at vi bruger Felina Porta og Cosma ![]()
[QUOTE=Gucci;1001026]
Havde vi ikke fået Harald tror jeg Guci havde lavet den samme, men de to er som små børn. Hvis den ene år noget skal den anden i hvert fald også ha’!
Så de kan nogle gange skubbe hinanden væk fra én madskål selvom der står en anden magen til ved siden af… tsk tsk[/QUOTE]
![]()
![]()
Skøre kræ
[QUOTE=galath;1001029]Mine dåser ryger også i køleskabet med låg på og har hele tiden gjort det. Men en dåse Lux, der er taget hul på, kommer heller ikke til at stå ret længe her i huset ![]()
Hvad iltningen angår, så vil den jo forekomme, så snart dåsen er åbnet, uanset om maden bliver stående i dåsen eller bliver hældt om i noget andet. Faktisk vil jeg tro, maden bliver mere iltet af at blive hældt om. Det er i hvert fald derfor, man dekanterer vin - for at ilte den :cool2:
Hvis Silke udelukkende er vant til tørfoder, så kan det måske bare i al almindelighed være et chok for maven at få sådan noget snask derned ![]()
Hvis du gerne vil give hende lidt lækkert engang imellem, så prøv eventuelt med en lille smule FP21. Det minder meget om tun i vand, hvis du får den rigtige slags, men der er fx ikke en masse salt i. Og nøjes så med at give hende en lille smule. Hvis hun godt kan lide det, kan du jo øge og give hende mere og mere. Katte, der udelukkende har været vant til tørfoder, kan godt få problemer med maven, når de får vådfoder. Så det er bedst at gøre det lige så langsomt.[/QUOTE]
![]()
Det vil jeg da godt prøve at servere for hende, plejer at købe hendes mad hos dyrlægen - har de mon også FP21 ??
Og hvad mon FP står for ??
Feline porta ![]()
![]()
Tak… det må prøves, men jeg tror at heller ikke dét mad bliver godkendt…![]()
Tak… det må prøves, men jeg tror at heller ikke dét mad bliver godkendt…
[/QUOTE]
Jeg ved ikke, om du kan huske det, men FP 21 minder så meget om almindelig tun til menneskeindtagelse, at Helenes børn satte en hel dåse til livs uden at opdage, at det var kattemad
Pointen er, at det faktisk er rent kød. De fleste varianter er tun blandet med noget andet. Prøv fx tun med aloe vera eller tun med rejer.
Du kan ikke få det hos dyrlægen (vil jeg da ikke tro), men du kan få det på Zooplus, som du jo nu er blevet kunde hos :cool2: Ellers kan man vist også få det hos Ann-Dorrit.
[QUOTE=galath;1002708]Jeg ved ikke, om du kan huske det, men FP 21 minder så meget om almindelig tun til menneskeindtagelse, at Helenes børn satte en hel dåse til livs uden at opdage, at det var kattemad
Pointen er, at det faktisk er rent kød. De fleste varianter er tun blandet med noget andet. Prøv fx tun med aloe vera eller tun med rejer.
Du kan ikke få det hos dyrlægen (vil jeg da ikke tro), men du kan få det på Zooplus, som du jo nu er blevet kunde hos :cool2: Ellers kan man vist også få det hos Ann-Dorrit.[/QUOTE]
:klapper::klapper::klapper:
Tro mig, jeg kan godt huske at Helenes børn spiste det med største velbehag (tænker tit på Helene og savner hendes herlige indslag herinde).
Tak for info om, hvor det kan købes…![]()
Og så fås Feline Porta også i ganske små dåser. De er naturligvis er forholdsvis dyrere at bruge end de store dåser, men så kan katten til en start smage sig igennem de forskellige varianter.
Og det er altså bare guf, skal jeg hilse og sige herfra… ![]()