Podcasts? Hvad lytter du til?

Andre end mig der er lettere besat af podcasts? Jeg lytter til en del podcasts, og har næsten altid enten musik, podcast eller lydbog i ørerne.

Af podcasts lytter jeg en del til krimi, så:
Mørkeland
Lovløs
Panser
Narkobetjenten
Mord i nord
Utrolige sekter
Murdaugh murders (engelsk)
Og lidt flere i samme dur

Dog også andre genrer:
Portrætalbum
By the book / how to be fine
Should I quit
Harry Potter and the sacred text
Live from Pemberly

Kan I anbefale noget? Hvad lytter du til?
Jeg har abonnement på spotify og Podimo, men mange gode kan jo høres gratis rundt omkring.

1 Synes om

Jeg er rigtig god til at lytte til en podcast og nyde hvert et minut af det, for derefter at glemme alt om den, det minut den er væk fra playlisten igen. :sweat_smile:

Men jeg kan anbefale DR LYD-app’en og flere af deres podcasts, fx Det Brændte Bordel (det er en af dem jeg trods ovenstående tendens, virkelig husker!), og serien Djævlen i Detaljen. Generelt er jeg glad for deres dokumentarer. :slight_smile:

3 Synes om

Nej, jeg hader at høre folk snakke på den måde :tihi: Jeg er glad for mit Spotify abonnement til musik kun :hoho:
Men jeg ved dog at min kæreste er meget glad for sit Youtube abonnement til at høre videoer om fx forskellige brætspil og andre af sådan nogen nørderier :smil:

4 Synes om

Jeg lytter også til rigtig mange podcast.
De samme som du lytter til…jeg elsker mandagen når der kommer mørkeland,så gør jeg rent samtidig med at jeg lytter.

3 Synes om

Jeg har da hørt om Podcast - men indrømmer at jeg ærlig talt ikke ved, hvad det er ?
Men jeg tvivler på, at det er noget jeg vil benytte, ligesom jeg læser bøger og ikke lytter til dem.

2 Synes om

Man kan vel kort fortalt kalde det “tale-radioprogrammer”, tilgængelige når man ønsker det. Altså enten to eller flere der taler løst over et eller flere emner, eller mere “stramt” hvor der er et manuskript og evt. interviews med relevante personer.
Jeg har ikke selv hørt nogle i genren, men går ud fra at gammeldags radiospil også er at finde som podcasts. Altså dramatiseringer over en historie.
Giver det mening? :slight_smile:

3 Synes om

Tak for forklaringen Tea - nu er jeg sikker på, at det ikke er noget for mig :tihi:

4 Synes om

Indrømmer jeg er glad for at læse den sætning, for jeg har det på samme måde, troede egentlig jeg var mega unormal, da min bonusdatter ikke forstod jeg havde det på den måde :tihi:
Da jeg ville i gang med lydbøger, var det Harry Potter jeg ville starte med og nøj jeg var skuffet, da det var en podcasts jeg fik fat i :lol:

4 Synes om

Jeg kan ikke finde ud af og høre podcasts :joy:, høre jeg dem sidder jeg og kigger på computeren :joy:

Men en par stykker har jeg hørt, fordi dem ville jeg bare høre

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg hører dem i bussen til/fra arbejde (lige over en time hver vej), eller som godnat-højtlæsning inden jeg skal sove. :slight_smile:

2 Synes om

Men denne her den måtte jeg se/ høre

Den her

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg lytter til Bagstiv (Torben Chris og Uffe Holm)

3 Synes om

Ja det brændte bordel har jeg også hørt, den er vildt god!

4 Synes om

Mandag er en rigtig god dag når man er Mørkeland fan.

3 Synes om

Jeg hører lydbøger og podcasts når jeg laver andre, (kedelige) ting, såsom vasketøj, opvask og sådan. Så kan jeg også bedre koncentrere mig, og de kedelige pligter bliver lidt sjovere. Men altså… Jeg indrømmer da gerne at min ADHD hjerne ikke altid kan huske hvad jeg lytter til hele tiden, for jeg bliver da af og til distraheret undervejs.

4 Synes om

Ja jeg falder også i søvn til nogle af mine podcasts. Så sætter jeg en timer. De episoder kan jeg høre mange gange, for falder i søvn til dem. :sweat_smile:

3 Synes om

Dem kender jeg ikke. Men nogle af dem lyder interessante. :eyes:

2 Synes om

Åh det lyder lidt som noget jeg ikke rigtig kan med :see_no_evil: Hvad går det ud på?

2 Synes om

De kalder den den sidste censurfrie zone :smiley: Det er de 2 tosser der sidder og snakker om deres hverdag og hvad der lige rør sig i deres liv :smiley:

1 Synes om

:laughing: ja vasketøj og stryge tøj, er jo så ren afslapning og “terapi” for mig

Med venlig hilsen

4 Synes om