[QUOTE=galath;908792]Jeg smagte det i Skotland. En aften, vi (eksen og jeg) var på marked eller i et omrejsende tivoli eller noget i den stil. Det gik helt galt den aften. Kultursammenstød af de helt store :surrender1:
[/QUOTE]
Lige så muntert som når min gemal bestiller French Toast i USA (toastbrød dyppet i æg, stegt på panden med kanel!) og ser meget overrasket ud når der ikke lander en parisertoast på hans tallerken Rigti´ go´ værkstedshumor set herfra
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;908794]Lige så muntert som når min gemal bestiller French Toast i USA (toastbrød dyppet i æg, stegt på panden med kanel!) og ser meget overrasket ud når der ikke lander en parisertoast på hans tallerken Rigti´ go´ værkstedshumor set herfra
VH
Susanne[/QUOTE]
Arhhh, nu har da været afsted så mange gange, at han må ha’ lært det … En parisertoast må vel nærmere være noget i stil med en Grilled Cheese sandwich w/ham (hvis man da kan få det …)
Jeps - man han gik lige i fælden, og jeg sagde stort set det samme til ham - nu har vi været afsted så mange gange, nu må du se at få det lært Han var jævnt sur, men så kan måske bedre huske det en anden gang
Og ja, man kan få de mest vidunderlige grilled sandwiches med ost - og såååååå meget andet godt mad. Bare vent, du får slet ikke lyst til at komme hjem igen
(Og husk nu at medbringe en tom kuffert!)
VH
Susanne
Har godt nok brændt toast så meget at det var helt sort og uspiseligt, men der gik heldigvis aldrig ild i det.
Jeg har godt nok prøvet at opvarme baconchips i microen, problemet var her, de skulle i en skål og ikke varmes i posen, så posen begyndte at knitre (komme små lyn) også stoppede jeg microen og ud med chips og pose, men heldigvis gik der ikke ild i det
og lugten her til morgen
hele lejligheden stinker… som om der har været ildebrand… selv om alle vinduer har været åbne hele natten…
posen ligger stadig udenfor… jeg tør slet ikke tænke på hvordan den må lugte…
men det er dejligt at høre jeg ikke er alene… KORS hvor følte jeg mig altså debil da jeg startede oprydningen… så tak for den moralske støtte
[QUOTE=Ann R;908775]Sukker i popcorn??
Det lyder sådan lidt “don’t try this at home”-ish…
[/QUOTE]
[QUOTE=galath;908792]
For at dæmme lidt op for skuffelsen fik vi et bæger popcorn. Jeg puttede en af dem i munden uden at have den mindste mistanke om, at der kunne være noget fordækt ved popcorn. Jeg mener - popcorn er jo popcorn, ikke sandt. Not so
Og så var det vist nok, at vi tog hjem. Det var for meget på én aften :høhø:[/QUOTE]
Det er jer der bare ikke har forstået det … karameliserede popcorn er bare MUMS
JA! De slår de salte med flere længder!
Dog… første gang jeg smagte dem var det også en “WHAT?!” oplevelse… fordi jeg havde forventet noget salt. Men nu kan jeg faktisk rigtig godt li’ dem
Hvis du siger det
Jeg tror bare jeg tager dit ord for det.
Popcorn er under alle omstændigheder ikke noget jeg spiser hvert år
[QUOTE=Susanne W;908803]Jeps - man han gik lige i fælden, og jeg sagde stort set det samme til ham - nu har vi været afsted så mange gange, nu må du se at få det lært Han var jævnt sur, men så kan måske bedre huske det en anden gang
Og ja, man kan få de mest vidunderlige grilled sandwiches med ost - og såååååå meget andet godt mad. Bare vent, du får slet ikke lyst til at komme hjem igen
(Og husk nu at medbringe en tom kuffert!)
VH
Susanne[/QUOTE]
He he - han har forhåbentlig lært det til næste gang, med mindre han altså vil ha’ French toast, for så skal han selvfølgelig bestille det Jeg regner helt bestemt med at få god mad - vi har fx besluttet, at vi bliver nødt til at prøve en Michelin-restaurant, for det får vi aldrig råd til herhjemme, og i NY er der en hvor de har fire retter for 85 USD! Så der har jeg bestilt bord til os til om præcis 3 uger
Tom kuffert medbringes ikke, men jeg har planer om kun at medbringe 1 kuffert + en carry on og så købe en ny kuffert (eller to) på outlet i LA
[QUOTE=Battlestar;908914]og lugten her til morgen
hele lejligheden stinker… som om der har været ildebrand… selv om alle vinduer har været åbne hele natten…
posen ligger stadig udenfor… jeg tør slet ikke tænke på hvordan den må lugte…
men det er dejligt at høre jeg ikke er alene… KORS hvor følte jeg mig altså debil da jeg startede oprydningen… så tak for den moralske støtte :)[/QUOTE]
Har du prøvet at stille en spand med eddike i køkkenet? Det er supergodt til at tage almindelig røglugt, så det er da et forsøg værd
Jamen altså Gitze, du er ikke alene… Der andre der har lige som dig synger Vi har også forsøgt at brænde hytten af ved at hjælp af popkorn, men det gik ikke godt
Men da vi i ingeniør læste hvad micropopcorn var lavet af - og har en kat og en kanin der elsker popcorn, så er vi begyndt at lave dem på den gammeldags metode. Olie i en gryde, popcorn i, og kan selv bestemme om der skal være salt eller ikke på…
Man skal dog heller ikke lade popcorn passe sig selv i en gryde (siger min søster), det tager en krig at rengøre gryden bagefter
Næ popcorn har jeg aldrig brændt på men da jeg fik min første ejerlejlighed som 23 årig så skulle der selvfølgelig også nyt køkken ind og selvfølgelig skulle komfuret være et selvrensende. Det var en varm dag så mit køkkenvindue stod heldigvis åbent. For ikke at få gennemtræk havde jeg lukket døren til køkkenet og så startet selvrens funktionen på komfuret. Efter ca en halv time blev der ringet på min dør, en mand stod udenfor og fortalte febrilsk at der kom sort røg ud af mit køkkenvindue og spurgte om brandvæsnet skulle tilkaldes. Jeg idiot havde startet selvrens med en meget beskidt og fedtet plade indeni ovnen