Åhhh jeg lå flad af grin da jeg læste det :klapper:
det minder mig om dengang jeg ville bruge microen til at smelte chokolade i fordi jeg virkelig ik gad stå med vandbad osv
drrrrrrrrr…PLING…åbnede microen og konstaterede at chokolade OG skålen var halv smeltet og det stank grufuldt …
hvad gør en kvinde der venter gæster?
Jo hun vælger at tage fat i den bløde skål og ile igennem køkken og stue for at få den ud på altanen… velankommet på altanen går det op for mig at chokoladen er dryppet ud af et overset hul i skålen og der er et fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint spor hele vehen over det lyse ubehandlede trægulv
behøver jeg sige jeg lå med popoen i vejret og skurede gulv da de kom gæster
Uha!
Micropopcorn er fyldt med fedt. Jeg åbnede en upoppet (nåja) pose, og der var mere fedt end popcorn! Stivnet, hårdt fedt af den mest usunde slags.
Er meget glad for min OBH popper: 1 ts smør/olie blanding, 1 - 1½ dl majs, og voila, en stor skål varme, sunde(re) popcorn. http://www.el-forretningen.dk/shop/big-popper-smart-3412p.html
Købt på udsalg hos en isenkræmmer
LOL - velkommen i den meget eksklusive lille klub, hvor medlemsskabet er ildspåsættelse ved hjælp af popcorn Da vi fik ny microovn for nogle år siden havde jeg ikke lige overvejet at der måske var mere power i den nye (den gamle var trods alt 22 år gammel!) Så jeg smed popcorn ind og gik lige min vej i et par minutter - da jeg kom tilbage var popcornene for længst blevet til kul, røg og damp stod tyk i køkkenet, microen var sodsværtet indeni - den blev aldrig helt ren igen - og gemalens bemærkninger er i øvrigt slettet af censuren
VH
Susanne
Hahaha ja nyere microovne har som regel en del mere effekt end ældre. Og popcorn har det også med at tørre ud. For nylig lavede vi nogenlunde samme nummer bare med lidt mindre røg… det var fordi de var tørret ud åbenbart.
Jeg køber i øvrigt Light-popcorn, der er mindre fedt i. Jeg HAR haft sådan en af de der popcornpoppere. Kæmpe uhåndterligt SKRUMMEL… men den lavede gode popcorn
Hæ-hæ, ja kan ikke lade være med at fnise, når nu man ved det gik godt.
You’re not alone…
Vi har haft Lyngby-Tårbæk brandvæsen på besøg ude på arbejde pga en pose pop-corn i micro-ovn. Det var så anden gang de kom - den dag.
Kan ikke huske årsagen til første udrykning, men det var (sikkert) også fejlalarm.
Vores rekord var 3 gange på samme aften, vi havde et socialt arrangement, hvor vi lavede mad sammen.
Den ene brand-melder sad lige over ovnen, ret upraktisk. Den var også over-følsom, der var intet branket eller lignende, men når ovn-døren åbnede kom brandvæsnet.
Haha jeg sidder også og har lyst til popcorn. Og jeg HAR nogen. Endda nogen med Hello Kitty på posen… med sukker og det hele (jeg ELSKER sukkerpopcorn…)
Popcorn med sukker er altså en misforståelse af de helt seriøse. Kan huske første gang, jeg smagte dem - uden af være forberedt. Aj, det var ikke godt :S
Jeg har endnu til gode at prøve det, da vi sjældent får popcorn. Men min veninde kostede det en kombiovn, da den ældste pige var alene hjemme og ville have popcorn. Heldigvis var der kun ild i posen og ikke i hele lejligheden, men hun var godt ærgelig alligevel.
Når det går galt, er det oftest, fordi posen får flyttet sig i
microovnen, så den rammer ovnvæggen og derefter ikke
drejer med rundt. Posen får så alt for meget varme samme
sted, og der kan gå ild i den.
Tror da vist den lille eksklusive klub “Arson by pop corn” er større end jeg gik og regnede med - gemalen mente ellers jeg måtte være den eneste kvinde på jorden der kunne finde på sådan noget
VH
Susanne (der kæmper ihærdigt med trangen til pop corn lige nu, men jeg er heldigvis på arbejde, så det giver sig selv!)
Det lyder sådan lidt “don’t try this at home”-ish…
Sorry…[/QUOTE]
Jeg smagte det i Skotland. En aften, vi (eksen og jeg) var på marked eller i et omrejsende tivoli eller noget i den stil. Det gik helt galt den aften. Kultursammenstød af de helt store :surrender1:
Først skulle vi have hot dogs, og som dansker har man jo visse forventninger til sådan en - som slet ikke blev indfriet af en sørgelig lille pølse i en bolle (roll), muligvis med lidt ketchup. Men en hot dog - no way
For at dæmme lidt op for skuffelsen fik vi et bæger popcorn. Jeg puttede en af dem i munden uden at have den mindste mistanke om, at der kunne være noget fordækt ved popcorn. Jeg mener - popcorn er jo popcorn, ikke sandt. Not so
Og så var det vist nok, at vi tog hjem. Det var for meget på én aften :høhø: