...pokkers

vildkat sælger en abby på 3 til udekat…

øv…det går galt…:ked:

Står der direkte i annoncen, at den sælges som udekat?? eller står der ikke noget, om at den skal være indekat?? En stor forskel synes jeg - da den anden mulighed giver anledning til en snak med evt henvendelser om indekat/udekat.
Camilla

Jeg kender nu altså flere abyer, der går som udekatte, så der er håb for den :slight_smile:

Enig med Camilla.

Hvorfor går det partout galt forresten?
Har katten levet ude i tre år?

MVH

Jeg har altid fået at vide at abby + udeliv = død kat. Fordi de er så nysgerrige og fordi de næsten ikke er bange for noget.

og ja der står udekat. Der står :

Legolas er en 3 år gammel abbyssinervariant, blåsølv, kastrat som søger nyt hjem. Han er en sød og kælen, meget aktiv og opfindsom kat. Han holder meget af at være ude, er en habil jæger, spiser alt hvad der rører sig, hvis han kan fange det! Men han har absolut ikke respekt for noget som helst, så han skal ikke bo nær befærdet vej.

som en del af det…der står mere men det er ikke lige aktuelt for udelivsdelen…

[QUOTE=Gry Gressbakken;125929]Jeg har altid fået at vide at abby + udeliv = død kat. Fordi de er så nysgerrige og fordi de næsten ikke er bange for noget.
[/QUOTE]

Det sker også ofte, at en aby bliver kørt ned, hvis den er fritgående - men absolut ikke altid.
Det afhænger jo meget af det enkelte individ samt hvor man bor henne.

Alle racer der går ude er da udsat for at blive kørt ned

[QUOTE=Gry Gressbakken;125929]Jeg har altid fået at vide at abby + udeliv = død kat. Fordi de er så nysgerrige og fordi de næsten ikke er bange for noget.

og ja der står udekat. Der står :

Legolas er en 3 år gammel abbyssinervariant, blåsølv, kastrat som søger nyt hjem. Han er en sød og kælen, meget aktiv og opfindsom kat. Han holder meget af at være ude, er en habil jæger, spiser alt hvad der rører sig, hvis han kan fange det! Men han har absolut ikke respekt for noget som helst, så han skal ikke bo nær befærdet vej.

som en del af det…der står mere men det er ikke lige aktuelt for udelivsdelen…[/QUOTE]

Det kunne lyde, som om Legolas er vant til udendørslivet - jeg ville ikke turde det, men andre tager andre risici.
Camilla

Det siges også om burmeser og somali og sikkert en masse andre racer :slight_smile: Her i nærheden bor en somali, som jævnligt hopper ud af indhegningen og som går ture uden snor med sine mennesker og hunde. Guinness går frit, når jeg er hjemme og ja, det gjorde Bailey også, indtil han blev kørt ned, men han var én af to katte, der jagtede hinanden tværs over vejen - og det er altså ikke racebetinget :slight_smile:

Til gengæld vil jeg jo ikke lade de to små komme “ud i verden” - de er ikke egnede til det.

Det er alt for firkantet at sige, at en hel race enten kan/gør (eller det modsatte) en given ting - katte er også individer og tit meget forskellige på trods af racelighed :slight_smile:

For øvrigt læser jeg ikke ubetinget teksten som om katten har været/skal være fritgående. Det kan da også være, den har haft indhegnet have, men “bare” er glad for at komme ud og også skal det i fremtiden - ligesom Sander, der ikke kan holde mere end én dag, før han skal ud på terrassen uanset vejret :slight_smile: