Porta 21 vådfoder - samme i alle dåser?

Er det i Porta 21 i 400 grams dåserne samme konsistens som i de små dåser på 156 gram? :gruble:

Står for at skulle bestille noget, og mine kan da sagtens få fordøjet en 400 grams dåse på no time… Og det er jo da en kilopris på et par pund mindre i forskel

jeg har aldrig oplevet andset end at det er ens…

Tak, så bestiller jeg de store :slight_smile:

Vi har altid bestilt de store :slight_smile:

Ja, så ved du jo sådan set ikke noget om det jeg spørger om :muhaha:

Faktisk jo, for de 4 første dåser mine smagte, der var de små dåser, og de var købt på udstilling for at se, om mine misser gad æde det :muhaha:

Ah, så du kan derfor fortælle mig at det er samme konsistens, eller? For det har du jo sådan set stadig ikke gjort :wink:

:tihi: Det er det samme. Det er blot større dåser med mere i, så misserne kan fylde deres små maver endnu hurtigere :tihi:

Så bliver mine kræ glade :høhø:

Det er sådan noget som er ren tun eller kylling eller sådan noget, ikke?

Jeg prøvede en dynge Miamor-dåser sidst jeg bestilte fra Zooplus, det er med hhv ris og kylling, og ris, skinke og kylling. Det ser ret godt ud. Men selvfølgelig kan de bedst li’ den med skinke, og det var den anden jeg købte flest af :dokdok:

Mine vil gerne ha’ sådan noget “rent kød” indimellem, men godt nok ikke hver dag… så løber de træt i det. Desværre…

Men jeg tror da jeg vil prøve et par af de store dåser FP21 næste gang så :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;860714]Det er sådan noget som er ren tun eller kylling eller sådan noget, ikke?

Jeg prøvede en dynge Miamor-dåser sidst jeg bestilte fra Zooplus, det er med hhv ris og kylling, og ris, skinke og kylling. Det ser ret godt ud. Men selvfølgelig kan de bedst li’ den med skinke, og det var den anden jeg købte flest af :dokdok:

Mine vil gerne ha’ sådan noget “rent kød” indimellem, men godt nok ikke hver dag… så løber de træt i det. Desværre…

Men jeg tror da jeg vil prøve et par af de store dåser FP21 næste gang så :)[/QUOTE]

Mhm, det tror jeg ikke Athea gør… Hun har i hvert fald fået det i lange perioder med kun lidt afbrydelse af andre typer, og været absolut glad for det :slight_smile: Men nu er hun så også glad for KØD :høhø:

Mine kræ er åbenbart mærkelige …Øhhhhh siger man katten ligner ejeren ?? ;-). Mine ELSKER porta 21, men KUN i 156 grams dåser, de spiser det IKKE hvis jeg køber 400 grams dåser. Og hvis jeg skal være ærlig så ser konsistensen i 400 grams dåser altså heller ikke så lækker ud.

Det er ikke kun dine der har det sådan, det har mine også.

Eva, jeg håber ikke, du har noget imod, jeg låner din tråd til et andet spørgsmål om FP21. Jeg er nemlig lige blevet lidt forvirret.

FP21 er jo ikke fuldfoder, og det bliver der selvfølgelig gjort opmærksom på i beskrivelsen inde på Zooplus. Men derudover står der følgende:

Feline Porta 21 contains all the important vitamin, minerals and taurine your cat needs, as well as an ideal balance of calcium and phosphorous to ensure healthy bone development.

Hvad er det så, der mangler, for at det kan blive kaldt fuldfoder?

[QUOTE=galath;860795]FP21 er jo ikke fuldfoder, og det bliver der selvfølgelig gjort opmærksom på i beskrivelsen inde på Zooplus. Men derudover står der følgende:
[/QUOTE]

Mig bekendt er Feline Porta da fuldfoder? Applaws er til gengæld ikke, fordi der mangler alle (eller mange af) vitaminerne.

Det er det ikke ifølge beskrivelserne:

Please note: Feline Porta 21 is a complementary food. Make sure that you additionally feed some dry food.

Feline Porta 21 ist ein Ergänzungsfutter.

Men det forvirrer mig så bare, når de bagefter skriver, at det indeholder alle vitaminer, mineraler, taurin m.m.

Mht. Applaws er det åbenbart sådan, at dåsefoderet ikke er fuldfoder, men posefoderet er.

[QUOTE=galath;860802]Det er det ikke ifølge beskrivelserne:

Men det forvirrer mig så bare, når de bagefter skriver, at det indeholder alle vitaminer, mineraler, taurin m.m.

Mht. Applaws er det åbenbart sådan, at dåsefoderet ikke er fuldfoder, men posefoderet er.[/QUOTE]

Nej, jeg kan godt se, hvad du mener - jeg synes bare, jeg på et tidspunkt har set på dåserne, at de fremstår som fuldfoder :gruble: Mon der er blevet ansat en “ekspert”, der pr. definition mener, at dåsemad kun er tilskud?

Ja, den tanke kunne man jo få, når der står, at man skal sørge for, at katten også får tørfoder. Men det står kun på den engelske side, ikke på den tyske.

Jeg ved ikke meget om sammensætningen af kattefoder, og hvor meget der skal være af de enkelte stoffer. Det fremgår dog af analysen, at der ikke er magnesium i nogen af varianterne bortset fra en enkelt. Kan det være derfor?

Nu bliver jeg da osse forvirret, for jeg har da altid ment at porta 21 er fuldfoder, og mener bestemt osse jeg har læst det på zooplus sider …Måske de skriver forskelligt på de forskellige ( com - de. uk ? )
Nu er jeg så heller ikke nervøs for mine kræ, da de spiser meget varierende, med masser af råt / vådt og har osse deres tørfoder stående frit fremme 24/7

[QUOTE=Alice;860830]Nu bliver jeg da osse forvirret, for jeg har da altid ment at porta 21 er fuldfoder, og mener bestemt osse jeg har læst det på zooplus sider …Måske de skriver forskelligt på de forskellige ( com - de. uk ? )
Nu er jeg så heller ikke nervøs for mine kræ, da de spiser meget varierende, med masser af råt / vådt og har osse deres tørfoder stående frit fremme 24/7[/QUOTE]

Nej, de skriver det samme på com, de og co.uk. Jeg synes nu også, det havde været mere bekymrende, hvis de skrev noget forskelligt :slight_smile: Det eneste, der er forskelligt, er, at de på com og co.uk skriver, katten også bør have tørfoder, mens de på den tyske bare skriver, foderet er et supplement, ikke til hvad.

En lille tillægsnote: FP21 Holistic er fuldfoder. Men det skulle det vel også helst være i henhold til navnet :slight_smile: