Missebarnet vil så gerne ligge meget tæt på mit ansigt når hun kommer og vil hygge inde i sengen.
Hun ligger så hun kan kigge på mig, og vil meget gerne have begge poter placeret på mit ansigt. Allerhelst på min mund - hvad jeg ikke synes så godt om…
Tanken om hvad de små poter har været brugt til, er sådan lidt bwadr.
Jeg er nød til at holde hendes arme, for at holde poterne væk.
Når Charlie kommer for at hygge i sengen skal han helst ligge så vi deler luft, dvs at hans mund er så tæt på min som han nu kan få sig listet til :høhø:
Ebony æælsker også at ligge på mit bryst, når jeg skal sove. Så bliver dynen æltet og slikket, før hun endelig ligger sig, og planter begge forpoter i mit ansigt.
Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke.
… at poterne så har været brugt til mindre hygiejniske formål - nåja. Jeg er endnu hverken blevet syg eller død. Men jeg er generelt heller ikke så sart.
Min gamle Miks , der i dag springer rundt ved regnbuebroen, sov da han var lille ved siden af mit ansigt. At hans poter åbenbart var MEGET tæt på blev tydeligt den nat hvor jeg havde mararidt og kom til at bide ham i poten!!! Jeg vågnede ved hans hyl! Siden sov han altid nede ved mine ben
Ud af mine fem katte, er der kun en der gør det …Pretty har altid haft den vane, og falder faktisk i søvn hver aften med begge forpoter solidt plantet i ansigtet på mig …Jeg tror de forbinder det med noget ekstra hyggeligt/fællesskab, man ser jo osse at killinger søger meget en missemors ansigt.
Når man iagtager katte - i hvert fald her hos os - så synes jeg at de typisk bruger deres poter meget i forhold til hinanden også. Dvs. at de bruger poterne til at tage på hinandens ansigt, holde den anden kat om halsen eller om hovedet - feks. når de skal slikke den anden kat ( eller hinanden - det er jo ofte gensidigt). Noget af de skønneste er når de helt små killinger med deres bitte små baby poter prøver at tage en i ansigtet. De føler sig frem og nusser ens ansigt. Det er bare herligt. Jeg er selv fascineret af kattepoter og killingernes er ekstra lækre - så bløde og fine og følsomme.
Jeg tror at katte bruger deres poter meget som vi bruger hænderne - til at med og til at kæle med. De har jo bare ikke vores fingre så kan ikke helt så meget som vi - men de gør da et godt forsøg
Generelt tror jeg ikke at risikoen for at vi bliver smittet af vores katte ( eller omvendt) er så stor. Selv om katte jo går på bare tæer - så er der også mange børn der gør det uden at deres forældre har skrupler med at kysse deres små babyfødder. Katte er jo faktisk mere renlige en børn og slikker deres poter ofte nok til at de ser rene ud for mig.
Men jeg hører så heller ikke til de mere sarte. Jeg synes det er herligt når mine katte slikker mig eller nusser mig.
Jeg har flere katte der kysser. F.eks. min herlige hankat, Way, støder sit hoved op til mit og giver mig et rigtig mundkys