PRA-test? Hvordan?

Hvordan er det nu, man laver, indsender og betaler for en PRA-test?

Jeg plejer at bruge UC Davis, bestiller og betaler over nettet. Printer skema ud og laver test med vatpind - husk at den ikke må komme i en plastpose det ødelægger dna.

Selve testen er en vatpind i munden på katten, kører rundt nogle gange og husk ikke at røre selve vattet. Og katten må helst ikke lige have spist da prøve så bliver forurenet.

[QUOTE=Dorte Birkedal;1310256]Jeg plejer at bruge UC Davis, bestiller og betaler over nettet. Printer skema ud og laver test med vatpind - husk at den ikke må komme i en plastpose det ødelægger dna.

Selve testen er en vatpind i munden på katten, kører rundt nogle gange og husk ikke at røre selve vattet. Og katten må helst ikke lige have spist da prøve så bliver forurenet.[/QUOTE]

Som Dorte skriver, og på det skema er der angivet hvor du skal tape vatpinden fast, og så skal det bare i en alm. papirkurvert. Man skal også lige huske at man ikke skal puste på det for at tørre det :høhø:
Det nemmeste er at vække katten når den har sovet lidt, og så tage testen der :slight_smile: Man gnubber godt på gummer og indersiden af kinden for at få DNA, så man prøver altså ikke have fat i noget på tungen eller indersiden af tænderne :slight_smile:

Mange tak. :slight_smile:
Er der nogle af jer der har link til UC Davis’ skema,
Jeg er meget grøn her. :ups:

Du får papirerne når du har købt DNA testen, det er den der hedder Progressive Retinal Atrophy (PRA) næsten nede i bunden :slight_smile:
https://www.vgl.ucdavis.edu/services/cat/