Hvordan er det nu, man laver, indsender og betaler for en PRA-test?
Jeg plejer at bruge UC Davis, bestiller og betaler over nettet. Printer skema ud og laver test med vatpind - husk at den ikke må komme i en plastpose det ødelægger dna.
Selve testen er en vatpind i munden på katten, kører rundt nogle gange og husk ikke at røre selve vattet. Og katten må helst ikke lige have spist da prøve så bliver forurenet.
[QUOTE=Dorte Birkedal;1310256]Jeg plejer at bruge UC Davis, bestiller og betaler over nettet. Printer skema ud og laver test med vatpind - husk at den ikke må komme i en plastpose det ødelægger dna.
Selve testen er en vatpind i munden på katten, kører rundt nogle gange og husk ikke at røre selve vattet. Og katten må helst ikke lige have spist da prøve så bliver forurenet.[/QUOTE]
Som Dorte skriver, og på det skema er der angivet hvor du skal tape vatpinden fast, og så skal det bare i en alm. papirkurvert. Man skal også lige huske at man ikke skal puste på det for at tørre det :høhø:
Det nemmeste er at vække katten når den har sovet lidt, og så tage testen der Man gnubber godt på gummer og indersiden af kinden for at få DNA, så man prøver altså ikke have fat i noget på tungen eller indersiden af tænderne
Mange tak.
Er der nogle af jer der har link til UC Davis’ skema,
Jeg er meget grøn her.
Du får papirerne når du har købt DNA testen, det er den der hedder Progressive Retinal Atrophy (PRA) næsten nede i bunden
https://www.vgl.ucdavis.edu/services/cat/