Præmatur killing

Min hunkat fødte i går 2 killinger på 57. dag. Den første var dødfødt og vejede bare 46 gram. Den anden lever endnu, men er meget svag. Den vejer bare 50 gram. Den mangler hår på alle ben og på det meste af underkroppen og på begge ører. Den ligner en killing, som er præmatur. Er der andre der har prøvet det?

Min hunkat har stadig flere i sig kan jeg mærke. Men hun har ingen veer og ligger fint hos den lille, som dog ikke vil die. Jeg har hørt fra andre, at det har de også prøvet, hvor hunkatten så føder resten omkring termin, som er fine, som de skal være. Men vil høre, om der er andre, der har prøvet noget lignende?

Jeg er meget i tvivl med den lille fyr. Han er for svag til at tage mad på sprøjten. Det er som om, han ikke kan finde ud af at synke endnu. Så jeg er ikke særlig optimistisk. Kan en killing født på 57. dag overleve?

Der skal vist sonde til, hvis han skal klare den.

Jeg har ikke selv oplevet, men før hørt om det du beskriver.
Så vil -jegkrydser for at mormis går tiden ud med resten.

Jeg har haft en kat, der fødte for tideligt - der var 4 dødfødte, men 2 overlevede. De vejede dog lidt mere 61 & 64g. De manglede kun hår ude på poterene.

Jeg gav dem modermælks erstatning ved siden af, da de var alt for svage til selv at hænge ved i længere tid. De overlevede begge 2 og jeg har beholdt den ene selv (Evita) -forelsket

Jeg ved ikke om din små kan klare det - eller hvad der fortsat vil ske, men det er der helt sikkert andre, der ved.

Men jeg håber på det bedste -jegkrydser -bebe

Jeg har desværre oplevet noget lignende:-(
Min hunkat fødte 4 killinger ca.1 uge før forventet termin - de var naturligvis meget små og ikke færdigudviklede, og hun havde endnu ikke mælk… men ellers var hun meget glad for sine killinger, så vi sondefodrede dem for hendes skyld.
Til forventet termin fødte hun så de resterende 4 sunde, raske, og fuldbårne killinger - de 4 for tidligt fødte døde, mens fødslen af deres søskende fandt sted:-(
mvh Camilla

Det er ikke de bedste tegn med så meget manglende hår.
Du skal passe på med hensyn til fodring af den at den ikke får for kraftig mad. Var det min ville jeg give den gedemælk, de fordøjer meget små killinger bedst. Fås i Irma på køl. Giver du den flydende KMR skal der blandes vand i - og ikke pulvermælk, tarmene kan ikke håndtere det før de er 4 uger.

Tak for jeres hurtige svar. Jeg har givet ham flydende KMR fortyndet med halv vand. Han har taget ganske lidt og fejlsynker det hver gang. Jeg har forsøgt tidligere med sonde, men har ikke særlig gode erfaringer med det. Jeg er ikke sikker på, jeg tør gøre det med så lille en fyr, selvom jeg godt ved, det nok er hans eneste redning. Missemor er glad for ham og ligger fint hos ham, men alligevel har han svært ved at holde varmen.

Hey Masini
Det lyder ikke så godt mht. din killing.
Ofte vil fortidligt fødte, ikke have udviklet deres lunger. Og derfor vil de ikke kunne sutte ordentlig.
Og vil syne hen i løbet at et par døgn.
Det at killingen fejl synker er heller ikke uden konsekvenser, da der vil komme bakterier i lungeren. Og den vil have stor chance for at udvikle lungebetændelse.
Jeg er ked af at jeg ikke bare kan skrive åhhh, du skal bare sonde, flaske. Men din lille killing har ikke de bedste ods.
Sorry Hilsen Pia -sorry

En killing født på dag 57 har ikke mange chancer…

Håber for dig, at hun har et par stykker som hun holder på i et par dage mere.

Som tommelfingerregel siger man at killinger født tidligere end dag 59 ikke har store overlevelseschancer.

Men selvfølgelig skal du gøre alt hvad du kan.

Pøj, pøj med at der kommer flere om et par dage.

KH
Linda