Pris på racekatte?

Ved et tilfælde landede jeg på en opdrætters hjemmeside igår, og jeg må sige at den pris man her forlangte for killingerne kom bag på mig…
Det lader i hvert fald til at jeg ikke længere er helt opdateret mht prisen på en racekattekilling…
Så derfor spørger jeg nu:

Hvad koster en neutraliseret, mærket/registreret killing…
Man må meget gerne svare hvilken race der er tale om - da der er store forskelle på priserne indenfor de forskellige racer.

Der må også gerne stå om man vælger at tage højere pris, hvis killingen er showegnet…

Og hvad koster en killing som ikke er neutraliseret og mærket?
Jeg ved at der er opdrættere som stadig ikke tidligt neutraliserer - det er IKKE meningen at den beslutning skal diskuteres her.

Pris på avlskatte er jeg her ligeglad med… det er kælekattene, jeg bliver spurgt om :slight_smile:

Jeg spørger udelukkende til racekatte med stamtavle eller registreringspapirer fra en anerkendt organisation.

Abyssinier og burmeser - 5.000/5.500 kr. ville være min pris nu (den var 4.500 kr. for snart 5 år siden) for en neutraliseret og mærket killing. Jeg har aldrig skelnet mellem udstillingsegnet eller ej.

[FONT=raleway]Mine colourpoint killinger solgt til kæl og evt. udsilling koster 4500 kr. og kommer med følgende pakke:

  • Fife stamtavle[/FONT]
    [FONT=raleway]- Købskontrakt [/FONT]
    [FONT=raleway]- Sundhedsbog[/FONT]
    [FONT=raleway]- Passevejledning [/FONT]
    [FONT=raleway]- Killingen vil være sundhedstjekket og vaccineret 2 gange ved dyrelægen[/FONT]
    [FONT=raleway]- Mikrochippet og registreret i Dansk Katteregister[/FONT]
    [FONT=raleway]- Kastreret eller steriliseret[/FONT]
    [FONT=raleway]- Forsikring mod skjulte fejl og sygdomme i 24 mrd. via Agria dyreforsikring[/FONT]
    [FONT=raleway]- Foder pakke med mad til den første tid[/FONT]
    [FONT=raleway]- Lidt legetøj​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​[/FONT]
    [FONT=raleway]- papire på PKD negativ [/FONT]
    [FONT=raleway]- Medlemskab af Colourpoint klubben
    [/FONT]

5000,- for en siam fra mig, fiks og færdig.
Der er lidt udsving hos siam ved jeg, op til 6500,- for en kælekat kun med mærkning og vaccine. Jeg tror ikke man finder dem til under 4500,- men er ikke sikker.

Jeg vil personligt ikke forhøje prisen, bare fordi den kan showes, men jeg solgte Shosanna billigere, fordi hun havde specielle behov, og hjemmet kom længe før prisen.

Mine to første kuld er blevet solgt til 5.500, men da det er samme pris, som jeg for 7 år siden gav for Sander (med samme pakke) og mange opdrættere sælger burmeserkillinger med basispakke til 5.000, forventer jeg at sætte prisen lidt op ved næste kuld.

Hos mig inkluderer det

Neutralisering
Mærkning/registrering
2 vacciner
Flytter ikke før ca. 15 uger

Jeg gør ingen forskel i prisen, om det er kælekatte eller showkatte.

Min pris på kælekatte er 5.500 kr, og jeg skelner ikke mellem om den er showegnet eller ej. :slight_smile:

Vi tager samme pris hvad enten det er til kæl, show eller avl.

Mine “fuld pakke” bimser kostede 4500 for 8 år siden. Ingen forskel i prisen på show/kælekillinger.

I dag ville jeg nok tage imellem 5000-5500. Jeg ser 5500 er meget normalt i bimseverdenen for “fuldpakke killingerne” pt.

Vores pris er 4500.- med hele pakken, vil sælger dog ikke ud til avl. Jeg ligger nok i den høje ende for en Europé, men det er prisen hos os. Vi skal jo betale det samme hos dyrlægen ovs. som andre racer.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvilken pris du fandt, Ann K?

4300 kr. hos mig for en fiks og færdig europe. De tidligere kuld har kostet 4200 kr., det er samme pris uanset hvad, dog tager jeg det ekstra som rabies+pas, hvis den skal til udlandet.
Hos de opdrættere, der sælger neutralisering har jeg indtryk af at prisen ligger på omkring 3500 kr.

[QUOTE=Eife;1208675]4300 kr. hos mig for en fiks og færdig europe. De tidligere kuld har kostet 4200 kr., det er samme pris uanset hvad, dog tager jeg det ekstra som rabies+pas, hvis den skal til udlandet.
Hos de opdrættere, der sælger neutralisering har jeg indtryk af at prisen ligger på omkring 3500 kr.[/QUOTE]

Så passer det jo meget godt med mine 4500,- det er incl. pas+rabies.

Jeg har købt to siameserkillinger til kæl i år (2014) og har givet 5000 kr, pr. kat.
De er begge leveret i mit hjem, fiks og færdige (sundhedsbog + vacciner, neutralisering, chipmærkning) med Fifé-stamtavle og madpakke. :slight_smile:
Knud er showegnet (det betyder dog ikke det store for mig, for jeg udstiller ikke). Ivan er ikke typet til show (selvom han er smååååk :inlove: ).

5000-5500 kr. for en Abyssinier med fulde pakke:
Stamtavle
min. 2 gange vaccine
Neutralisering
Chip eller øremærke samt registrering
Sundhedsbog
Foder til min 14 dage
CD-rom med billeder
Legetøj og en nullerput fra Hittekat.

Var meget overrasket over at se en opdrætsbekendt fra Malmø uden problemer kunne sælge killinger for 8.000 sek.(6.800 dkr.) uneutraliserede.:uha: Det kan man ikke få i Danmark.
Det kan være jeg skal til at annoncere i Malmø. :slight_smile: Sidst solgte vi også en killing til kæl til et par herfra. Her var prisen 5.500, men en anden gang bliver det til min. 6.000 dkr. til Sverige da pas og rabiesvaccine kostede ca. 500,00 dkr.

Er killingerne ikke flyttet inden de er blevet 6 mdr. har jeg sat prisen ned til 4000-4500 og efter 9-10 mdr. yderligere ned til 3.000-3.500. Det er altså sværere at sælge ungdyr.

Jeg føler mig ikke i stand til at sige om en killing fra mig i en alder af 14-16 uger er eller vil blive show egnet, så det har slet ikke indflydelse på prisen. Jeg ville elske at få udstillet mine killinger, så det er da lige før jeg ville give en rabat, hvis køberne virkelig ville det :smiley:

Udmærket idé. :ok:

Jeg kan ikke huske, om det er Sverak eller det er specialklubberne, der ligefrem har anbefalinger til de forskellige racer - men anbefalingen for en ikke-neutraliseret 12 uger gammel med én vaccine burmeser er 7.500 svenske kroner. Og det prissætter de så parringsafgiften i forhold til (naturligt nok)

Jeg har givet 5000 kr. for både Bailey (OSH) og Kilo (PEB) hos Mette. :slight_smile: De kom med ‘fuld pakke’ begge to. :slight_smile:

Alban (SYS) har jeg kun givet 3000 for, men det var så også hos en totalt grøn og uerfaren opdrætter. Ham skulle jeg så selv neutralisere og mærke osv.

Mht. Sverige, så har jeg også set, at siatalere er NOGET mere kostbare derovre. De tager fluks 7-8000 svenske kroner for uneutraliserede killinger. Det er dælme mange penge. :S

Altså, folk må vel tage det, de synes deres killinger er værd, forudsat, at de kan få køberne til at betale?

Jeg har i årevis taget 5000 for en Maine Coon med fuld pakke, og jeg synes faktisk, at det er for lidt, i forhold til, hvor mange penge jeg bruger på avlskatte, tests og killinger. Hvis jeg nogensinde får et kuld American Shorthair, så bliver prisen noget højere, simpelthen fordi prisniveauet på killinger (også til kæl) er højere hos de få opdrættere, der er i Europa. Jeg har således selv betalt spidsen af en jetjager for mine ASH, så jeg håber, at der findes købere derude, der er lige så tossede som mig :wink:

[QUOTE=Diana F;1208696]

Mht. Sverige, så har jeg også set, at siatalere er NOGET mere kostbare derovre. De tager fluks 7-8000 svenske kroner for uneutraliserede killinger. Det er dælme mange penge. :S[/QUOTE]

Men det er jo så avlskatte - eller det ville det i hvert fald være hvis vi talte burmeser. Der kan man frit vælge hvad man vil bruge dem til, for mange (de fleste?) svenskere går ikke ind for restriktioner eller tidlig neutralisering.

Og er det egentlig dyrt for en kat at betale 5500-6500 for dem? Jeg synes det egentlig ikke …

[QUOTE=Camischa;1208700]Men det er jo så avlskatte - eller det ville det i hvert fald være hvis vi talte burmeser. Der kan man frit vælge hvad man vil bruge dem til, for mange (de fleste?) svenskere går ikke ind for restriktioner eller tidlig neutralisering.

Og er det egentlig dyrt for en kat at betale 5500-6500 for dem? Jeg synes det egentlig ikke …[/QUOTE]

Nej det er det slet ikke nødvendigvis :slight_smile: Vi er latterlig billige med vores siatalere i DK, også i forhold til resten af Europa og østblokken er helt håbløs med høje priser.