Pris på vaccinering

Hvad giver I for vaccinering af én kat?
Altså uden former for mængderabatter, men med alm. sundhedstjek?

Vaccincen er Purevax RCP FeLV

Jeg plejer at give en 500 kr for et sundhedstjek, og med vaccinen oven i er det nok en 600 kr. Men kan det ikke lige præcist, kan dog gå tilbage og se i min regninger når jeg kommer hjem engang…

Jeg ved at jeg gav 525 kr for 5-6 år siden. (men det var en anden dyrlæge)

Hvis jeg ikke får mine rabatter og kun kommer med én kat. MENER jeg det koster 500 eller 525 kr.

Jeg gav 524 for sundhedscheck, rabiesvaccine og pas til Fanny - det er den sidste “enlige” vaccine, jeg har betalt for :slight_smile:

øhm for en kat - aner det ikke.
men for to katte giver 967,- (måske +/- nogle kroner :tihi: ) for purevax vaccine (dog uden Felv!) og sundhedstjek

Hvis jeg bruger min egen dyrlæge så ca. 600,-. Men vi har en anden dyrlæge her i byen, hun arbejder kun med småting og kun om aftenen. Der kaster der ca 250,-

[QUOTE=PiaR;952198]Hvad giver I for vaccinering af én kat?
Altså uden former for mængderabatter, men med alm. sundhedstjek?

Vaccincen er Purevax RCP FeLV[/QUOTE]

Jeg ved ikke, hvad en enkelt kat koster for “almindelig katteejer”, men jeg får opdrætterrabat uanset hvor mange katte jeg kommer med pr gang.

Vi giver fuld pris for første kat, resten har 50% rabat på vaccineringen.

Det er også dejligt at få 50% i rabat, men hvis standartprisen er for høj, giver det jo ikke nok i den sidste ende.

[QUOTE=PiaR;952260]Vi giver fuld pris for første kat, resten har 50% rabat på vaccineringen.

Det er også dejligt at få 50% i rabat, men hvis standartprisen er for høj, giver det jo ikke nok i den sidste ende.[/QUOTE]

Næh, så hellere få 20% på alt :wink:

[QUOTE=PiaR;952260]Vi giver fuld pris for første kat, resten har 50% rabat på vaccineringen.

Det er også dejligt at få 50% i rabat, men hvis standartprisen er for høj, giver det jo ikke nok i den sidste ende.[/QUOTE]

Det lyder som en kælekattepris (og så en halvdyr dyrlæge fra starten).

En hjemme ved mig betalte ca. 1.700 for sundhedscheck og vaccine af sine to kælekatte - hun ville prøve min dyrlæge næste gang!!

[QUOTE=Temple Bar;952266]Det lyder som en kælekattepris (og så en halvdyr dyrlæge fra starten).

En hjemme ved mig betalte ca. 1.700 for sundhedscheck og vaccine af sine to kælekatte - hun ville prøve min dyrlæge næste gang!![/QUOTE]

Vildt! Jeg gav i alt 1800,- for at få mine vaccineret, sundhedstjekket og så få tandrens og og sundhedsattest på Yasha 14 dage efter vaccinen - og det var jo så som “helt almindelig kælekatte ejer”.

Jeg synes vi lægger rigtig mange penge i den klinik, så vil gerne have bedre priser - naturligvis.

Men hvordan beder man om det?

Vi kan altid få en tid når vi har brug for det, jeg har til dato aldrig oplevet ikke at kunne komme til, når vi vil det.
De har altid rigtig god tid til os, er søde og venlige.

[QUOTE=PiaR;952280]Jeg synes vi lægger rigtig mange penge i den klinik, så vil gerne have bedre priser - naturligvis.

Men hvordan beder man om det?[/QUOTE]

Spørger om det :slight_smile:

Men du kan jo ikke bare sammenligne på tværs af landet, det er som regel billigere i (sønder)jylland end på Sjælland.

Jeg kan simpelthen ikke huske hvad vi giver, men mener det er omkring 600 for den første (og det er med FeLV).

Ved ikke om det er sådan mere, men i ‘gamle’ dage var det sådan at:
Nogle dyrlæger ‘scorer’ de lette (vacciner og den slags) ved at have ret lave priser på denne ydelse, dvs de kan ‘nøjes’ med at vaccinere.
Andre tage lidt/noget mere, men alligevel under hvad de burde have for ydelsen for at sikre dyrene bliver vaccineret.
Andre igen tager den reelle pris de bør have for det (tidsforbrug, husleje, personale, etc, etc)

Det er jo sådan at de klinikker der er veludstyrede, ikke kan få dækket deres omkostninger til udstyret, hvis det kun er dem der ‘bruger’ det, der skal betale; så ville et røntgen-billede, en scanning, eller hvad det nu kan være, i de fleste tilfælde blive alt for dyr.
Derfor betaler man også indirekte for at have udstyret tilgængeligt

:slight_smile:

Jeg har lige fået 3 katte vaccineret, og tjek, plus en fjerde kat fik rabies og pas, det blev 1250,- jeg elsker min dyrlæge :slight_smile: Synes godt nok det var billigt…

Ja, det er også nogenlunde, hvad jeg gav for fire katte - dog uden pas, men til gengæld alm. vaccine i stedet for rabies :slight_smile:

Hvem bruger du som dyrlæge? Jeg har Stig Feldballe :slight_smile:

Jeg bruger en lokal, St. Havelse Dyreklinik. Han er sådan en, der nærmest har åbent 24/7, så man slipper for at rende til alle mulige vagtdyrlæger, hvis man er så uheldig, at der sker noget i weekenden.

Og så har han nogle gode priser og en god service :slight_smile:

Jeg giver 633kr for sundhedstjek og vaccination.

Det skal jeg fortælle jer i morgen… :wink:
Men ifølge prislisten burde det blive ca 580-620 kr for en kat. Vi kommer så med tre, så der falder noget rabat af.

http://www.fasanvejensdyreklinik.dk/41-33-priser.htm

For mig er sundhedschekket næsten vigtigere end vaccinen, så jeg ville aldrig vælge en “billigløsning”. Jeg ville være bange for at den faglige del haltede. :gruble: Jeg kan også bedst lide at samme dyrlæge eller i det mindste klinik så vidt muligt følger katten i stort og småt, så man ikke skal til at forklare og argumentere, når problemer dukker op - fordi de kender historien i forvejen.