Priser på BARF-foder

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde priser på BARF-foder nogen steder.
Er der ikke nogen af jer, der bruger det og som vil oplyse mig om priserne ??

Mener bestemt der er priser på
www.rigtighundemad.dk
jeg købte den anden dag og mener hver frosne blok med 500 gram kostede omkring 20-25 kr.

http://www.prof-pet.dk/

[quote=kamikaze;279949]Mener bestemt der er priser på
www.rigtighundemad.dk
jeg købte den anden dag og mener hver frosne blok med 500 gram kostede omkring 20-25 kr.[/quote]

TAK :slight_smile: Det er fordi jeg har kun har kigget direkte på Rigtig kattemad’s hjemmeside og der står det stadig ikke. Men nu har jeg fundet det via dit link.
Og for det ikke skal være løgn, så ligger der en forhandler under 1 km fra hvor vi bor :wehu:, så imorgen ska der købes råt og godt til misserne. Er dælme spændt på hvad de siger til det :D.

Har været ude og købe noget, den med lam og den med hvis fisk.
Alle katte vender sig bort med afsky :frowning: Dumme dyr :mad:

[quote=Denise;280238]Har været ude og købe noget, den med lam og den med hvis fisk.
Alle katte vender sig bort med afsky :frowning: Dumme dyr :mad:[/quote]

Det kræver tilvænning.
Jeg har haft stort held med at bruge Ziwipeak i overgangen (mine tossede dyr æder heldigvis hvad som helst tørt), og så har jeg generelt valgt at bruge vådfoder af samme dyr, som det rå, jeg har tænkt mig at servere (her i huset lam pga. allergi). Det er mest min “gamle”, der har haft behov for tilvænning. Men hun har så fået lammevådfoder i en periode, hvor jeg aldrig har givet mere tørt, end at det blev spist op, til hun skule have det våde. Det gør aldrig skade, at de er lidt sultne, når de skal omvænnes. Og efter noget tid, hvor det går fint, så har jeg prøvet at putte lidt råt hakket lammekød i. Og i dag spiser hun fint rent råt hakke lammekød. Men stykker af lammekød er stadig sådan lidt… nåja, når den lille spiser det, og når hun er sulten nok, så slikker hun da i det mindste på det :wink:
Det kræver tid, for katte er super vanedyr, også mht. f.eks. konsistent, ikke kun smag. Så det er ligesom flere ting, de skal overvindes.
Held og lykke med det.

[quote=Denise;280238]Har været ude og købe noget, den med lam og den med hvis fisk.
Alle katte vender sig bort med afsky :frowning: Dumme dyr :mad:[/quote]

Hun sagde til fordraget man skulle putte lidt af det katten godt kunne lide sammen med kødet/fisken og det har hjulpet her hjemme … selv vores kræsen birma spiser det nu (jeg bandet kødet med hans ynglings pose mad )

Jeg ved det godt, jeg har snakket med Marianne om det, og hun har forklaret hvordan og hvorledes og alt det der, men man håbede alligevel at de ville kaste sig frådende over det :tihi: Især når de er vant til vådfoder.
Og spørgsmålet er hvor doven jeg er - eller rettere hvor meget tid jeg vil bruge på det. Med fuldtidsarbejde osv. Jeg havde nu også kun tænkt det som supplerende mad og ikke som udelukkende mad.:slight_smile:

FEDT jeg lige faldt over dette link. YES - Tror fluks jeg vil smække min rumpe ud i bilen og kører til nærmeste butik. :smiley: TAK!

[quote=Denise;280421]Jeg ved det godt, jeg har snakket med Marianne om det, og hun har forklaret hvordan og hvorledes og alt det der, men man håbede alligevel at de ville kaste sig frådende over det :tihi: Især når de er vant til vådfoder.
Og spørgsmålet er hvor doven jeg er - eller rettere hvor meget tid jeg vil bruge på det. Med fuldtidsarbejde osv. Jeg havde nu også kun tænkt det som supplerende mad og ikke som udelukkende mad.:)[/quote]

syntes ikke det tager lang tid mine for om morgen sammen med deres vådfoder vi har pakket det ned i små pakker og tager op hver morgen…

[quote=Denise;280421]Jeg ved det godt, jeg har snakket med Marianne om det, og hun har forklaret hvordan og hvorledes og alt det der, men man håbede alligevel at de ville kaste sig frådende over det :tihi: Især når de er vant til vådfoder.
Og spørgsmålet er hvor doven jeg er - eller rettere hvor meget tid jeg vil bruge på det. Med fuldtidsarbejde osv. Jeg havde nu også kun tænkt det som supplerende mad og ikke som udelukkende mad.:)[/quote]

Mine er vant til råt kød & fisk og synes ALLIGEVEL, at Rigtig Kattemad er noget sært stads som da i hvert fald ikke ska’ SPISES! -what

Jeg tror jeg fortsætter med at købe mit kød og fisk råt selv, for et par af kattene, der har turdet sætte tænderne i Rigtig Kattemad, har kastet det op igen med det samme… Og jeg mener FØR det har været nede og vende i mavesækken! :S

Ikke at det kan bruges til lige Jerers dyr, men her er spacielt Oksekæbekød med brusk (tror jeg det hedder) favoritten.
Krebsevarianten gider de ikke og kyllingevarianten heller ikke…det fatter jeg ikke en dyt af, men sådan er det.
Men jeg køber nu lidt af hvert ind til videre.
Et varieret menukort siger min fornuft giver en stærk mave og her har vi nærmest ALDRIG dumme maver. Der går år mellem jeg møder en lind mave :tihi:

Jeg har prøvet at købe Øko-høne kattemad fra http://www.rigtigkattemad.dk/ men prøv lige og spørg om kræende ville bare prøve at spise det. Ikke engang ædedolken skulle nyde noget. Mine katte får kun råt 1 hver/hver anden måned så det er nok bare en tilvænings sag.

Jeg er løbet tør for dåsemad og min pakke fra Zooplus er endnu ikke ankommet, så jeg rundede lige Maxøe i dag - synes det er rimelig dyrt at købe BARF …
Skal se om man kan få lidt storkøbsrabat hos en forhandler, ellers vil jeg nok primært gøre det i kød fra supermarkedet - det er jo kun tilskud her, så vitaminerne er jeg ikke så bekymret for.
400 g Rigtig Kattemad kostede 22 kr.

Til gengæld vil jeg anbefale Nyrer - mine katte var fuldstændig vilde med det, så hvis man vil BARF’e er det måske et godt sted at starte.

Utika har også riser her: http://www.utika.dk/50_hunde_hundetraener_hvalp_barf_hundemad_arden_foder_kurser_raadgivning.htm
Skroll ned, så kommer kattemaden.

Har i dag lige set en BARF butik i Odense. Man kan se priser her www.barf.dk