Prisniveau i Japan

Jeg har næste år muligheden for at komme til Okinawa for at træne karate i en uge i karatens vugge med sammen med et par tusind andre karate ka’er under ledelse af vores Grand Master - en mulighed vi har hvert fjerde år. Turen bliver kombineret med sightseeing fire dage i Tokyo og fire dages sightseeing på Okinawa, inden det går løs med træningen.

Jeg har aldrig været i Japan og vil rigtig gerne afsted, men pengene er små, så jeg er ved at se på, om det kan lade sig gøre rent økonomisk. Er der nogen her, der ved, hvad prisniveauet er for mad i Japan/Tokyo/Naha?

Takker på forhånd :slight_smile:

Ikke at jeg ved meget om det, men jeg har et vennepar, der har rejst en del, og de har også været i Japan. Omkring det mener jeg at kunne huske at de sagde, det var det DYRESTE land de nogensinde havde opholdt sig i. Og de boede vist endda privat hos noget ‘udstationeret’ familie…

Jeg googlede ‘cost of living okinawa’ og fik et par hjemmesider frem, som mente, at det generelt er billigere at opholde sig på Okinawa end i f.eks. Tokyo. Se f.eks. denne side, som blev opdateret i juli. Her står, at et restaurantbesøg for to personer på en middel restaurant koster ca. 3.000 yen sv.t. 170 danske kroner. En kop cappuchino koster ca. 30 danske kroner. Så det er nok danske priser for mad derovre, plus/minus.

Min veninde var i Japan i sommers og sagde det samme. Lidt dyrere end Danmark visse steder, men generelt ca samme prisleje. Bortset fra øl som vist var billigt?

Og så i øvrigt: det lyder da som en fantastisk mulighed og en enestående oplevelse! Så gør det😀

Tusind tak for jeres svar.

Ja, det er en fantastisk mulighed, og jeg vil så gerne afsted. Men jeg tror, det kommer til at koste noget i omegnen af 30.000, når tilmeldingen til turen, tilmelding til træningen, eventuelle sight seeing turer og mad regnes sammen, så det er en pæn sjat penge for mig :slight_smile:

Det lyder som en oplevelse for livet!

Priserne er cirka de samme som herhjemme, de større kendte byer lidt højere.