Probiocin

Øv, nu har Bambina ellers fået det bedre og spiser selv, uden at skulle have kvalmestillende.
Jeg har givet hende Probiocin hver dag i denne periode, for det har hun gerne villet slikke i sig, også i fredags, hvor jeg ellers var nødt til at tvangsfodre hende fra morgen til aften/nat :frowning:
Nu har hun lige været på bakken og det var altså med sprøjtelyd på, afføringen var både tyndtflydende og ildelugtende :surrender1:
Burde hun ikke være helgarderet, når hun får Probiocin hver dag, 2-3 gange om dagen … eller kan hun få for meget, så det kommer til at virke bagvendt ?
Hun får stadigvæk Clamoxyl, ½ tablet morgen og aften og så får hun Hill’s l/d tørfoder, som hun æder som om der ikke var en dag i morgen …

Nåh, men jeg ringede til dyrlægeklinikken og venter nu på, at dyrlægen får tid til at snakke med mig …

Sådan var det også med vores Gråmis, og jeg brugte al den probiocin jeg havde tilbage, samtidig med at jeg gav hende lidt HUSK i hendes mad. HUSK kunne holde hendes afføring nogenlunde sammenhængende, så hun ikke havde konstant diarre.

Jeg troede hun have giardia infektion, og bad min dyrlæge sende afføringsprøver ind til laboratoriet. De fik 4 prøver og der var ingen parasitter i.

Men de bemærkede, at hun kom af med nogle meget store portioner, og det var meget lys og lugtede forkert, hvilket var årsagen til, at mistanken faldt på bugspytkirtlens manglende funktion.
Det har så vist sig, at hun har nedsat bugspytkirtelfunktion, som hun får 2 g Pansym pr dag for, det hjalp i løbet af ganske få dage.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er det der er i vejen med Bambina, for det er vist ret sjældent set hos katte, Men synes lige jeg ville nævne det, hvis nu dyrlægen ikke tænker i de baner.
Det var fra laboratoriet, at min dyrlæge blev gjort opmærksom på, at det kunne være det, der var galt med Gråmis.

God bedring til Bambina :hjerte:.

Det er kun i dag og kun denne ene gang (endnu ihvertfald) at hendes afføring er kommet ud som diarré, så tror ikke der er noget i vejen med bugspytkirtlen.
Dyrlægen syntes iøvrigt at vi skulle se tiden an, om hun fortsat har diarré i morgen … hun (dyrlægen) spurgte ind til farven på afføringen og da jeg fortalte at den var grønlig, sagde hun at det lød normalt, havde den været over i orange, var det værre.
Så hvis alt ellers arter sig, skal vi ikke afsted før på fredag, men der skal der tages nye blodprøver … håber de viser et helt andet billede af leveren, end de første :kryds:

[QUOTE=Skattekat;1164859]Det er kun i dag og kun denne ene gang (endnu ihvertfald) at hendes afføring er kommet ud som diarré, så tror ikke der er noget i vejen med bugspytkirtlen.
Dyrlægen syntes iøvrigt at vi skulle se tiden an, om hun fortsat har diarré i morgen … hun (dyrlægen) spurgte ind til farven på afføringen og da jeg fortalte at den var grønlig, sagde hun at det lød normalt, havde den været over i orange, var det værre.
Så hvis alt ellers arter sig, skal vi ikke afsted før på fredag, men der skal der tages nye blodprøver … håber de viser et helt andet billede af leveren, end de første :kryds:[/QUOTE]

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: