Problemer med Det Danske Katteregister

hvordan har du gjort,

vi har pt 23 registrerede katte, det er incl de killinger fra 2018, som registeret stadig ikke har ejerskftet trods mange mails.
Jeg bad så om en nøgle og fin den på mail, den gav mig de 10 af vores katte, gik så i gang med at søge med den oplysninger jeg fik på papir, dengang de blev registreret, der var kun 1 der gav gevinst, men den gav så også 5 katte til min liste. men jeg mangler stadig at få den sidste 8 frem, har brugt timer på at sidde og udfylde søgemaskinene men uden resultat :ahhhhhhh: men søgningen skal være skrevet 100% korrekt, så tænker det er i navnet problemet er, da den ofte er ændre efter de er registreret. indrømmer jeg er træt at dem og jeg er bestemt ikke sikker på vi vil betale for at bruge registeret i fremtiden

De er dog alle registreret, når jeg går ind under søg kat

Jeg har lige skrevet og bedt om nøgler på kattene, fordi det andet ikke ville virke.

Da jeg først fandt een kat, så dukkede de allesammen op. 16 i alt :uha: så jeg har været i gang med af deaktivere dem, der ikke er her længere. Lidt trist, og jeg kunne simpelthen ikke slette “killingerne” :hjerte:(Nimbus, Rufus og Akeleje), men det kommer nok en dag.

Og så gik det i øvrigt op for mig, at Fridas fødselsdag er sat til i dag d. 19. juni. Tillykke med de 4 år lille Nutte :lovelove: :hoho: (Hun var en hittekilling, så jeg kender ikke den rigtige dato).

4 Synes om

Så kattene hænger på en eller anden måde sammen derinde… Gad vide hvad dælan de andre er registreret på, når Otto stod alene :gruble:

De må hænge sammen i bundter af variabel antal :tihi: for jrg fik 10 med nøglen og 5 med Mik, mangler stadig 8 :tihi:

Så har jeg allerede fået en nøgle. Den virkede på tre, så nu mangler jeg kun 4 :slight_smile:

Har lige haft en hyggelig samtale med katteregisteret, de arbejder hårdt på sagen og vi fandt ud af jeg havde to ejere id i deres gamle system, derfor kunne jeg ikke finde de andre katte, men de bliver nu manuelt flyttet over på den samme ejerid jeg har registreret ved nemid

2 Synes om

Jeg har kastet håndklædet i ringen! Jeg orker simpelthen ikke mere med det møgsystem! Jeg har i år chippet og betalt kr. 145 for registrering i Katteregisteret af ialt 7 katte, a´ ialt 3 forskellige gange. Udover at det står anført på min regning fra dyrlægen, så har jeg INTET der bekræfter at de er registreret!! Absolut intet har jeg modtaget med posten, som jeg kan give til killingekøberne eller beholde selv (det kunne jo være det var min eneste kat som jeg gerne gemmer papirer om…) Bare ingenting :frowning: Så nu kan det eddermaneme være nok!
Idag tog jeg så springet og oprettede gratis hos Dansk Katteregister. Har selv set hvad der er skrevet, så fremover ingen ævl om at “jamen det er dyrlægen der har skrevet forkert”, som tit har været en undskyldning hos de andre - til trods for at jeg sidder med den blå kopi der tydeligt viser noget andet! Har med det samme kunnet printe kopi af det registrerede ud og lægge i hver killings mappe, og en til mig selv. Helt gratis… Og helt gratis er mig faktisk inderligt imod, fordi der er ikke noget der er gratis her i livet…
Da jeg nu sparede kr. 145,- pr. killing har jeg i stedet oprettet dem allesammen med Agria Altid forsikring, som de nye ejere så forhåbentlig vil fortsætte med efterhånden som de forhåbentlig allesammen finder en ny familie.
Trist, Katteregister, men nu må det være nok. Tak for bekendtskabet; vores første kat blev registreret i 1985 på Aalborg Dyrehospital. Det er mange års samarbejde at kaste ud af vinduet, men med den tiltagende mangel på service :ass: må man jo finde en anden løsning. Så kan Agria tjene pengene i stedet…

VH
Susanne

6 Synes om

Har du forsøgt at ringe til dem ?? et er et nyt system de er i gang med og ved der har været en del problemer.
Jeg ringede til dem i juni, hvor vi fandt fejlen sammen, ringede dog igen d 5 august, da det hastede med at få Harli omregistreret og fordi jeg skulle have klaring på hvordan jeg gjorde med dem der skulle udenlands. vi fik vores killinger chippet d.30 juli og d 1 august fik jeg en mail om at skulle godkende dem. og de står pænt under min profil når jeg logger ind, men om de stadig sender papir ud ved jeg faktisk ikke.
når de er på din profil, så er det nemt at omregistrere dem der bliver i dk.

Nope, jeg gider simpelthen ikke beskæftige mig med det mere. Sidste år væltede vi rundt i problemer og fejlregistreringer og katte som folk fortvivlet forsøgte at få ændret race på både 4 og 5 gange. Og hvis de vitterligt intet sender med posten mere, så synes jeg de 145,- kroner som også var prisen sidste år, er alt for meget - det er simpelthen en alt for høj prisstigning, hvis det forholder sig sådan. De kan rende og hoppe fra nu af - de får ikke en krone fremover, jeg er inderligt træt af alle fejlene og bortforklaringerne. Jeg er (var!) betalende kunde og har lagt rigtigt mange penge gennem årene og kan kun konstatere at det er gået fra et fint system med god service til elendigt system og stort set ingen service. Så kan jeg lige så godt lægge pengene et andet sted…
VH
Susanne

3 Synes om

Og nu har de så lige fået endnu en sur mail fra mig, over deres elendige system. Er logget ind med nem-id, og kæft hvor kan de bare ikke skrive nogle af mine kattes farver rigtige! (og hvor har jeg mange (10+) katte på min bruger som ikke er mine længere, og som er ejerskiftet for lææænge siden)

Ring til dem.
De havde byttet rundt på kønnene på mine killinger, men det blev rettet mens jeg talte i telefon.

Jeg sidder typisk med tingene om aftenen, så mail passer mig bedre. Køn kan man selv klare nu i øvrigt. Det er fint med det nye system og de ting man kan klare selv nu, og det overblik det giver (men totalt irriterende at jeg har skullet skrive til 11 killingekøbere at det altså ikke er mig der har klokket i det med deres katte, og det tog knagme lang tid at slå mail og tlf. nr op på dem alle osv osv., samt mangler nogle af mine egne katte, satser dog på at dette er en engangsting). Det jeg er mest irriteret over er deres elendige system ift farver.

1 Synes om

LOL, og fordi jeg lige ledte efter noget andet, så fandt jeg den mail jeg første gang sendte til dem d. 29. januar, og som det trods flere rykkere stadig ikke er lykkes dem at få rettet (katten var reg. med forkert fave, blotched fremfor spottet), og nu gjorde jeg det så selv her i oktober. Dvs. 10 måneder uden de kan rette en fejl :rolleyes2:

1 Synes om

som jeg forstod på er hele deres system fornyet og i den forbindelse er mange mails gået tabt først på året. Jeg havde nemlig også nogle de ikke havde reageret på.

I det gamle system var jeg blevet registreret med 2 bruger, dette var årsagen til at jeg ikke kunne få alle mine katte frem, men det blev ordnet telefonisk.

Her har de svaret på de to af dem, og stadig ikke rettet det. Den 3. kan måske være gået tabt, meeen det burde jo have været blevet fikset efter første mail :slight_smile:

2 Synes om