Problemer med Det Danske Katteregister

Er der andre end mig, der er virkelig frustrerede over DDK pt?
For hold nu op, jeg overvejer seriøst at droppe Det Danske Katteregister www.katteregister.dk

Jeg har siden d. 9. november sendt 5 mails hvor jeg har forsøgt at få dem til at slette en sætning under 1 af kattenes kendetegn.

Jeg har siden d. 10. januar sendt 4 mails hvor jeg har forsøgt at få dem til at rette mit navn tilbage til det korrekte (de er pludseligt er begyndt at fejlstave mit efternavn efter 16 år med korrekt navn).

Jeg sendte en mail med adresseskifte af 8 killinger d. 10. januar. Det fik jeg svar på d. 8. marts først! Og der er fejl i hele 6!! af killingernes farver! Ved den ene står der endda at farve ej er oplyst! Til trods for at jeg har skrevet farve ved hver eneste killing!
Og den 8. killing kan de så ikke engang finde! (Det er så uvist om det er hos DDK eller min dyrlæge at den er svippet, men jeg har da betalt for det)

Det kan simpelthen ikke passe at man betaler 145 kr per kat for noget der er så enormt meget dårligere end det gratis www.dansk-katteregister.dk hos Inge’s Kattehjem!
Og det jeg remser op er bare den sidste tid, det har i flere år været et problem med at man altid skulle dobbelttjekke alting fordi der var så mange fejl i registreringen, så man kunne aldrig regne med at det var OK…

Jeg bruger det ved Inger…

Ved os forsvandt en kat i deres register bare for ah dens kendetegn kom på en anden chip nr… katten var nok 4 år da det skete…

Vi har haft så mange problemer at vi har opgivet dem

Rose blev tilmeldt hos dyrlægen 5 februar og under 2 uger senere havde jeg hendes papirer. Tjekkede at både hun og Ease stod som de skulle på siden det gjorde de. Så ingen problemer herfra. Men jeg er jo også bare kælekattejer med enkelte katte - ved ikke om der er større issues for dem, når der kommer mange ind på engang :relaxed: Håber der kommer styr på det :wink: Har selvfølgelig også noteret kattene hos Inges - her har jeg til gengæld haft problemer flere gange. Men alt er trods alt blevet løst med tiden :relaxed:

Indtil i år har jeg været super godt tilfreds med dem, syntes altid de har ydet en fantastisk service og reageret promote, når jeg har skrevet til dem. Jeg ved fra min dyrlæge at det sommetider er problematisk at registrere farverne, da de ikke har alle muligheder når de tilmelder kattene.

Men ja den sidst års tid har jeg oplevet længere og længer svartid fra dem og har absolut intet hørt siden jeg sendte 7 mails til dem d. 10. feb

Her med farverne, der har jeg sendt en mail hvor de står udførligt, så de burde skrive tilbage at deres program er mangelfuldt, hvis det er det, der gør at de ikke kan registrere farverne korrekt. Og så burde de få det fikset også! Men det undskylder da i hvert fald ikke at de helt undlader farven ved en kat, der er noget så simpelt som sort spottet tabby :slight_smile:

Og ja, mine problemer og frustrationer er især i løbet af det sidste års tid, lidt før, men ikke så slemt som nu, for nu kommer man bare slet ikke igennem og der går mange måneder mellem at man får svar. Og så gør de ikke halvdelen af det man beder dem om :argh:

Jeg meldte flytning på mine katte d. 27. Jan. De er stadig registreret på min gamle adresse :thumbdown:
Dyreværnsorganisationerne opfordrer til at man holder kattenes oplysninger opdateret, men hvad hjælper det, når det rent praktisk ikke kan lade sig gøre pga. manglende respons :sur:

Det kunne være smart, hvis de lavede brugere, så man selv stod for at redigere egne katte…

Mht korrekte farver. Der synes jeg det var bedre, hvis kattene blev registreret som hr og fru Danmark ser det. Fx sort spottet tabby = Brun med sorte pletter.

1 Synes om

Vi har et internt register på kollegiet hvor jeg bor.
Efter at have oprettet en bruger, kan man selv tilføje, redigere og fjerne katte. Og så der er mulighed for upload af billede. Det er altså smart! :slight_smile:

1 Synes om

Det er vist op til registranten - mine er i hvert fald registreret som “gråstribet med hvid”, “brunstribet med hvid” og “brunstribet”.
Manse er jo så faktisk netop brun med sorte pletter, men jeg tror faktisk de fleste vil betegne ham som stribet alligevel… :wink:

Og i forhold til det oprindelige emne: Har for nylig foretaget en afmelding (bedre sent end aldrig… :pensive:) - og fik svar samme dag.
Efterfølgende er Manse så blevet chippet - den fik de besked om for et par uger siden, men den er stadig ikke registreret, så svartiderne må siges at være noget svingende…

De var også hurtige (inden for et par dage) med afregistrering af både Balloo og Gucci - og med søde ord i mailen, da de bekræftede at kattene ikke længere var :ked:

Har lige været i gang på hunderegisteret, for at få meldt Bella død, samt vores to tidligere hunde indrømmer jeg undre mig over at vi ikke har samme system med kattene login med nemid og bum, så er det klaret :slight_smile:

Har I set der sket nyt på det Danske Katteregister, tænker det er svaret på at det ikke hr fungere den sidste tid. nu logger man ind lige som ve hundene og kan selv styre ejerskifte osv

1 Synes om

Hvordan får man et login? Jeg har tastet min mailadresse og den bliver accepteret, når jeg beder om nyt kodeord, men jeg modtager ikke noget :gruble:

Jeg loggede ind med nem id

https://www.katteregister.dk/page64.aspx?validating=1&orgpageid=33

Jeg er nu gået i gang med at få tilknytte vores katte til vores profil og må tilstå, det er et gedemarked :ahhhhhhh:

Jeg har nu søgt på 4 katte derinde, og i tilknyt kan systemet ikke finde en eneste af dem :dokdok:

Aner ikke, om det er fordi det har et eller andet underligt registreret som Telefon1…

Samme problem :frowning:

Jeg kunne søge Otto frem nu… Hvorfor dælan mon han virker, når de andre ikke gør.

Har ingen problemer med mine. Heller ikke i forhold til de rettelser, jeg lavede torsdag aften.

Hvordan og hvornår har I modtaget en nøgle?

Edit - ok, den er ikke nødvendig, ser jeg nu.